Välkommen till nya FZ!

Skägg.
10 Chambers

@shelter: Vi har sänkt dem i höjd, både "limpan" och wallpaper. Vi utvärderar fortfarande om de ska kunna köras samtidigt.


signatur
Medlem

Oj, fresh!
Lycka till med nya sidan. Kommer fortsätta följa er som jag gjort nästan dagligen i ett gäng år nu!

Medlem

Gillar inte nya sidan.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Redaktör
Skrivet av Kleptoman:

Gillar inte nya sidan.

Berätta gärna varför. Vad är dåligt? Vad kan göras bättre?


signatur
Medlem

Njae... Sidan ser ut som ett kaos och jag saknar senaste nyheterna direkt synliga när jag kommer in på er sida.

Men "kluttret" är tveklöst det första som slår en och blir det bestående intrycket.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Det här förklarar varför jag inte kunde/ville logga in senaste veckan för att firefox varnade starkt för att det inte var en säker anslutning.

En sida som var ganska enkel förut, jag kanske inte alls är målgruppen här då jag först och främst BARA läser om någon spelnyhet och sen svarar till den artikel i kommentarsfältet till det, och fick ta hjälp av forumdelen för att redigera inlägg ibland. Ni kanske vill mer med denna sida men varför inte bara förbättra layouten som var förut eller fråga på olika designval innan det släpps?

Så ändras det. Till det här?
Sweclockers copycat design med rosa/orangea färgklickar och svart fält till höger?
Seriöst...
Min telefon som jag inte har uppdaterat på över 3 år klarade av att fungera hur bra som helst på föregående design(och den använder jag dagligen på sweclockers) men nu ser det helt förjävligt ut här, och väl är väl det för all ny design ser förjävlig ut första tiden... Och jag kan ju sluta surfa in här på mobilen och även datorn för nu har kommentarsfältet sågats bort helt från Nyhetsartikeln, den personliga stilen är väck nu.
Ni borde istället ha integrerat forum egenskaper på artikelsidan för att hålla eran stil och skilja på artiklar och forum.
Nu är ju denna fz.se ett enda forum med några rader nyhet.

"Bra inlägg" vad var det för fel på det som var tidigare? Än en gång sweclockers copycat där det unika suddas ut.

Medlem

@Tomas Helenius: Ser ganska rörigt ut jämfört med gamla sidan. Gamla sidan var mer "clean". Det kanske beror på att jag inte är van med nya sidan ännu.

Edit: Såg nu inlägget som Kane skrivit lite längre upp och tycker i princip samma sak som honom.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

En sak jag gillade skarpt med den förra versionen var att själva artikeln och användarkommentarerna var på samma sida vilket gjorde att den verkligen känns mer interaktivt än den nya designen som förpassar en till forumet då man vill läsa/skriva en kommentar + gillade toppkomentatorfunktionen

Förutom det ser det la ok ut

Medlem

Blockerar man den störande reklamen som skjuter ner allt innehåll på sidan så är sidan rätt nice och känns mindre plottrig. Jag har aldrig blockat reklamen på sidan tidigare men nu känns de som ett måste för min del (notera att jag inte blockat all reklam).

https://gyazo.com/5492ac823698fabf54ee5e587a6cb99b

Medlem

När jag kom till fragzone och jag trodde siten var hackad eller nåt. Visste inte att ni gör om fragzone. Men ja, det är ganska rörigt tycker jag. Man missar lätt nyheter och man måste anstränga sig att scrolla upp och ner så att man inte missar. Gamla siten är mycket cleanare och lättare än den nya siten. Kanske man vänjer sig efter besökt några gånger. Jag är kräsen när det gäller webdesign.

Reklam är mycket störande, tyvärr! Aldrig gillat reklam.

Medlem

I like it!


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Skägg.
10 Chambers

@Chiral: Med facit i hand borde vi ha gjort det. Ibland är det lätt att bli hemmablind och tänka att funktioner som inte används av den stora massan inte har ett värde för vissa.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av FUtech:

Oj, fresh!
Lycka till med nya sidan. Kommer fortsätta följa er som jag gjort nästan dagligen i ett gäng år nu!

Tack!

Skrivet av Hajfena:

Det här förklarar varför jag inte kunde/ville logga in senaste veckan för att firefox varnade starkt för att det inte var en säker anslutning.

En sida som var ganska enkel förut, jag kanske inte alls är målgruppen här då jag först och främst BARA läser om någon spelnyhet och sen svarar till den artikel i kommentarsfältet till det, och fick ta hjälp av forumdelen för att redigera inlägg ibland. Ni kanske vill mer med denna sida men varför inte bara förbättra layouten som var förut eller fråga på olika designval innan det släpps?

Så ändras det. Till det här?
Sweclockers copycat design med rosa/orangea färgklickar och svart fält till höger?
Seriöst...
Min telefon som jag inte har uppdaterat på över 3 år klarade av att fungera hur bra som helst på föregående design(och den använder jag dagligen på sweclockers) men nu ser det helt förjävligt ut här, och väl är väl det för all ny design ser förjävlig ut första tiden... Och jag kan ju sluta surfa in här på mobilen och även datorn för nu har kommentarsfältet sågats bort helt från Nyhetsartikeln, den personliga stilen är väck nu.
Ni borde istället ha integrerat forum egenskaper på artikelsidan för att hålla eran stil och skilja på artiklar och forum.
Nu är ju denna fz.se ett enda forum med några rader nyhet.

"Bra inlägg" vad var det för fel på det som var tidigare? Än en gång sweclockers copycat där det unika suddas ut.

Vi hade mer storslagna planer på designen men i och med att vi hade en hård deadline att möta nu i slutet av mars fick vi prioritera. Har du testat den nya mobilsajten? Den är hästlängder bättre än den förra, men du är kanske som jag och surfar desktop även mobilt?

Vad det gäller kommentarsfunktionen är vi medvetna om detta. Det är en teknisk begränsning och inte ett designval. Jag är dock inte helt med på att det ena eller andra gjorde sidan mer personlig. Förhoppningsvis är det våra texter som sätter den personliga touchen. Vi arbetar också med att göra framsidan så bra som möjligt, och det gäller framförallt hur vi använder bilder, och när. "Bra inlägg" har vi redan planer på att ersätta med något "speligare".

Skrivet av kanianbe:

En sak jag gillade skarpt med den förra versionen var att själva artikeln och användarkommentarerna var på samma sida vilket gjorde att den verkligen känns mer interaktivt än den nya designen som förpassar en till forumet då man vill läsa/skriva en kommentar + gillade toppkomentatorfunktionen

Förutom det ser det la ok ut

Vi håller med dig och det är intressant att så många nu i efterhand uttryckt sitt gillande för toppkommentarerna. De var så illa omtyckta i början att vi blev tvungna att koda in en funktion som stängde av dem


signatur
Medlem

Jag är positiv, även om det visuella är ganska sekundärt för mig. Men om nya systemet medger mer "Fräcka Fredag" är jag skitnöjd!

Medlem

Saknar någon form av notifikation när man bli citerad. Det hade varit nice!

edit: Och facebook login saknas.


signatur

IDKFA

Medlem

Det är en liten, men ack så viktig funktion jag saknar; Releaselistan. Den kanske inte användes av gemene man men jag använde den rätt ofta. Den var otroligt bra för att kunna se vilka spel som planerades släppas under en överskådlig framtid.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av superapan:

Jag är positiv, även om det visuella är ganska sekundärt för mig. Men om nya systemet medger mer "Fräcka Fredag" är jag skitnöjd!

Hehe, håll tummarna.

Skrivet av mrFluffy:

Saknar någon form av notifikation när man bli citerad. Det hade varit nice!

edit: Och facebook login saknas.

Det blir du, kolla i menyn. Där ser du både "Mina citat" (när du blivit citerad) samt "Följda trådar". Som default följer du alla trådar du skrivit i, men det går att stänga av i dina profilinställningar. Du kan också manuellt följa trådar om det är något du är intresserad av men inte är delaktig i.


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius:

Ja, det borde ni. För nu är min spellista borta. Ni skulle kunnat tillåta oss att provsmaka nya designen innan den blev permanent som många andra sidor gör. Då skulle jag kunnat göra en skärmdump på min spellista.

Nåja det är inte hela världen. Jag har varit inloggad varje dag i flera år. Kanske inte deltagit jämt, men åtminstone läst och använt FZ. Det har kanske inte alltid varit superkvalite på era artiklar och shower (*host* Fräcka Fredag *host*), trots det har jag alltid kommit tillbaka för hemsidans enkelhet, för vissa artiklar och för att uppdatera min spelsamling. Jag har också väntat länge - förgäves verkar det som(?) - på fler avsnitt av FragZone. Fräcka fredag kom inte ens i närheten av den showen.

Klart jag tittar förbi då och då. Jag är inte arg - jag är besviken:/

Lycka till!


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi kommer att laborera vidare med framsidan gällande just de saker du nämnde. Alla objekt behöver inte ha en bild. "Hetast" las till just för att få in mer stuff på skärmen, men den ska utvärderas. När du säger breddad nyhetskolumn, menar du i själva nyheten då?

Jag menar hela kolumnen inklusive tillhörande bild. På min ultrawide-skärm (3440) så tar nyheterna upp en sjättedel av den horisontella ytan just nu. På min 16:10 (1920) så tar de upp en tredjedel.

Det ser bättre ut nu med färre bilder. Mitt förslag är att bredda nyhetskolumnen så att texten i en nyhet med bilder fortfarande är lika bred som den är nu i en nyhet utan bilder.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Chiral:

@Carl Johansson-Sundelius:

Ja, det borde ni. För nu är min spellista borta. Ni skulle kunnat tillåta oss att provsmaka nya designen innan den blev permanent som många andra sidor gör. Då skulle jag kunnat göra en skärmdump på min spellista.

Nåja det är inte hela världen. Jag har varit inloggad varje dag i flera år. Kanske inte deltagit jämt, men åtminstone läst och använt FZ. Det har kanske inte alltid varit superkvalite på era artiklar och shower (*host* Fräcka Fredag *host*), trots det har jag alltid kommit tillbaka för hemsidans enkelhet, för vissa artiklar och för att uppdatera min spelsamling. Jag har också väntat länge - förgäves verkar det som(?) - på fler avsnitt av FragZone. Fräcka fredag kom inte ens i närheten av den showen.

Klart jag tittar förbi då och då. Jag är inte arg - jag är besviken:/

Lycka till!

Vi hade en beta ute i cirka två veckor, men det blir lite "Liftarens guide till galaxen" att använda den som ursäkt. Jag ska se om jag kan rota fram den datan någonstans så att du iaf ha listan kvar.

Vad det gäller videomaterial hoppas vi kunna leverera mer under året. Skulle vara askul att göra en tredje säsong av Fragzone, men både Victor och Christer är upptagna med annat. Det var också en väldigt kostsam produktion som inte riktigt bar sig i slutändan.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kiske:

Jag menar hela kolumnen inklusive tillhörande bild. På min ultrawide-skärm (3440) så tar nyheterna upp en sjättedel av den horisontella ytan just nu. På min 16:10 (1920) så tar de upp en tredjedel.

Det ser bättre ut nu med färre bilder. Mitt förslag är att bredda nyhetskolumnen så att texten i en nyhet med bilder fortfarande är lika bred som den är nu i en nyhet utan bilder.

Har du möjlighet att skärmdumpa? Att göra textkolumnen för bred är inte särskilt bra för läsbarheten men det går ganske att hitta en kompromiss.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Har du testat den nya mobilsajten? Den är hästlängder bättre än den förra, men du är kanske som jag och surfar desktop även mobilt?

Jag gör det. Kör mobilsajten på desktop. Den är renare och uppfyller mina behov bättre (läsa nyheter och kommentarer) - vilket är lite synd när ni har en ny fin sida.

Skägg.
10 Chambers

@Norrin: Haha, okej. Vi pushar ut en förändring i designen på framsidan under dagen. Tightar till och gör det lite mindre kluttrigt.


signatur
Skägg.
10 Chambers

@Chiral: Kolla DM! Skickade din spelsamling som en tabell. Om någon annan också vill ha detta är det bara att pinga mig eller skicka DM.


signatur
Medlem
Skrivet av Biberu:

Klicka på citera flera för att markera de inlägg du vill besvara, och sedan citera för att börja skriva.

Skrivet av emilakered:

Den fungerar! Tryck på "Citera flera" för de inlägg du vill ha med, sedan längst ned på OK-knappen brevid "Citera valda inlägg" alternativt knappen "Citera" på sista inlägget du vill ha med.

Skrivet av Tomas Helenius:

Bocka i de inlägg du vill citera (bockruta uppe till höger om inlägget), klicka "Citera flera", bocka i de inlägg du vill citera och tryck "Ok (#)"-knappen längst ner i tråden.

Tack, såg inte OK knappen först xD

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Tack, såg inte OK knappen först xD

Vad bra att någon kunde svara...


signatur

Abstractions all the way down.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Halvars90:

Tack, såg inte OK knappen först xD

Nu vet du VERKLIGEN hur man citerar flera


signatur
Quake-konnässsör

Tycker riktigt bra om att ni lyfter fram nyhetstips redan på första sidan, gör att folk förhoppningsvis blir intresserade att tipsa om flera intressanta artiklar. Bra jobbat och tumme upp

Skägg.
10 Chambers

@almblad: Kul att du gillar funktionen!


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius:

Ok jag har varit inne på er sida i stort sett varenda dag (FZ är alltid öppet i en tab) men inte sett beta. Ska vara ärlig och säga att jag inte ofta prövar beta. Det var min miss.

Tack för listan - såg den nu! Det blir ju inte samma sak, men nu har jag den i alla fall. Ska lägga in i ett excel-dokument

Du har vunnit mig tillbaka Carl! Men mina åsikter om designen består är jag rädd:)


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Skriv svar