Kompilerar lista med buggar och problem i Wildlands på Reddit. Lägg gärna till!

Medlem
Kompilerar lista med buggar och problem i Wildlands på Reddit. Lägg gärna till!

Tjo alla!

Har startat ett försök till en exhaustiv lista på buggar, visuella fel och problem i Wildlands som jag sedan kommer skicka till Ubisoft. (Som sagt, inget "haha ofta Ubisoft fixar sina spel". Trött mening är trött, låt bli)

Bidra gärna där, eller här, så kanske det kan hjälpa lite i buggjakten och fixarna. Reproducerbarhet är bra!

https://www.reddit.com/r/Wildlands/comments/5yy1sr/issues_bug...


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Testpilot

Du kan lägga till att med en Tobii 4C så buggar den ofta & slutar fungera i spelet.
Efter 30-60 sekunder får man en "Device disconnected" sen 30-60 sekunder senare får man "Device connected" och den fungerar igen. Händer oftast då man går in i nån meny/cutscene/map och sen går ut i spelet igen.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Du kan lägga till att med en Tobii 4C så buggar den ofta & slutar fungera i spelet.
Efter 30-60 sekunder får man en "Device disconnected" sen 30-60 sekunder senare får man "Device connected" och den fungerar igen. Händer oftast då man går in i nån meny/cutscene/map och sen går ut i spelet igen.

Har spelet officiell support för eye tracking? Om inte kanske det blir svårt att få gehör på det, men jag lägger till det.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Testpilot
Skrivet av Stag:
Skrivet av Harakiri:

Du kan lägga till att med en Tobii 4C så buggar den ofta & slutar fungera i spelet.
Efter 30-60 sekunder får man en "Device disconnected" sen 30-60 sekunder senare får man "Device connected" och den fungerar igen. Händer oftast då man går in i nån meny/cutscene/map och sen går ut i spelet igen.

Har spelet officiell support för eye tracking? Om inte kanske det blir svårt att få gehör på det, men jag lägger till det.

Jepp det är officiellt inbyggt i spelet. Har kommit en uppdatering av Tobii firmware nu (2.7.0) som jag hoppas fixar problemen.

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Stag:
Skrivet av Harakiri:

Du kan lägga till att med en Tobii 4C så buggar den ofta & slutar fungera i spelet.
Efter 30-60 sekunder får man en "Device disconnected" sen 30-60 sekunder senare får man "Device connected" och den fungerar igen. Händer oftast då man går in i nån meny/cutscene/map och sen går ut i spelet igen.

Har spelet officiell support för eye tracking? Om inte kanske det blir svårt att få gehör på det, men jag lägger till det.

Jepp det är officiellt inbyggt i spelet. Har kommit en uppdatering av Tobii firmware nu (2.7.0) som jag hoppas fixar problemen.

Taget! Hör av dig om det funkar bättre efter detta så uppdaterar jag listan.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Testpilot
Skrivet av Stag:

Taget! Hör av dig om det funkar bättre efter detta så uppdaterar jag listan.

Hej!

Tänkte bara höra av mig och säga efter senaste patchen av spelet + en uppdatering av firmware för Tobii så funkar eyetrackern mycket bättre. Nu kopplar den loss kanske max 1ggn i timmen och då bara under några sekunder.
Förut gick det inte att spela med den påslagen.

Medlem

Tack för uppdateringen!

Jag skickade över listan till Ubisoft förra veckan, och fick ett mycket bra och seriöst svar. Står nu i god kontakt via en representant. Jag fortsätter uppdatera listan på Google Drive, och markerar lösta problem som lösta allt eftersom det upptäcks och/eller rapporteras.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skägg.
10 Chambers

Bra initiativ!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Bra initiativ!

Tack! Vi kör liknande trådar för andra spel. Mass Effect: Andromedas går live snart. Även för andra tjänster såsom Discord och Steam. Vi är inte helt nya till detta med andra ord.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skägg.
10 Chambers

@Stag: Cool! Som ett medborgarrättsgarde för spel


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Nämen, en tagg-funktion! Detta blir ju bara bättre och bättre. Så smidigt. Så vackert.

Och ja precis, en buggjägar-union.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skägg.
10 Chambers

@Stag: Visst känns det modernt!


signatur
1
Skriv svar