Mafia II - fysisk film

Medlem
Skrivet av darkfate:

Bara jag som haja till över granaten vid 0:49 ? Fel lastbil?!

Haha nej, men det var ju samma jobbiga problem med bilar som sprängdes till höger och vänster i 1an och 2an verkar också lida av samma orealistiska i mina ögon "problem".

Medlem

Ont om civila på gatorna och dålig vapenvariation var intrycken jag fick av trailern.

Medlem
Skrivet av CondiS:
Skrivet av darkfate:

Bara jag som haja till över granaten vid 0:49 ? Fel lastbil?!

Haha nej, men det var ju samma jobbiga problem med bilar som sprängdes till höger och vänster i 1an och 2an verkar också lida av samma orealistiska i mina ögon "problem".

Kanske kommer några moddar till det som i ettan.

Medlem

bästa physx effekterna jag sett hittills, men ser ut som prestandan lider kraftigt, som vanligt med physx. Har en 9800GT för physx, hoppas det räcker?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Inget mafia 2 för mig alltså, PhysX är skit, de betalar utvecklare för att använda sin fysikmotor, och segar ner ATI korten, blockerar AA osv. jävla fulspel är vad det är, nej tack.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jag är fortfarande sugen iaf.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av darkfate:

Bara jag som haja till över granaten vid 0:49 ? Fel lastbil?!

Det var väldigt svårt att se vart granaten tog vägen. Dels flög något in i den främre lastbilen och dels ser det ut som något tar emot på fronten på polisbilen precis när granaten flyger förbi.

Tyckte det såg riktigt fult ut när den närmre (öppet flak) brann. Jämt utspridda små lågor oavsett underlag? Wtf?

Medlem

är detta som de flesta nyare spel man längtar efter låst till 3:e personsvy? eller går de o köra som fps?

Hatar 3:e... över allt annat....

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Inget mafia 2 för mig alltså, PhysX är skit, de betalar utvecklare för att använda sin fysikmotor, och segar ner ATI korten, blockerar AA osv. jävla fulspel är vad det är, nej tack.

AA-blocken i Batman: AA är typ bekräftade, men delen med att de betalar utvecklare är väl obekräftat? Sen är det väl upp till utvecklarna att ta emot pengarna om de nu blir erbjudna.

Medlem
Skrivet av Kaffemaskinen:

där har du så fel kolla runt lite på den här sidan http://www.physxinfo.com eller googla hybrid physx

Fast som det står är det ju som vanligt hackade/moddade drivrutiner. Inget som
fungerar 100% out-of-the-box.
Det är fortfarande pilligt och fungerar inte med alla kombinationer av hårdvara.

Så Nej PhysX och Radeon korten kommer inte lira med varandra om inte
nVidia släpper på specen och gör standarden mer öppen.
Förstår inte varför utvecklare inte kör OpenCL, det skall fungera oavsett kort, som jag förstått det.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Inget mafia 2 för mig alltså, PhysX är skit, de betalar utvecklare för att använda sin fysikmotor, och segar ner ATI korten, blockerar AA osv. jävla fulspel är vad det är, nej tack.

Ger man inget så får man inget. AMD valde att hellre arbeta med DX11 i Dirt 2 tillsammans med Codemaster för att tjäna mer pengar på Radeon 5800-serien. Nvidia gick i motvind och hjälpte en okänd studio, vilket dom ofta gör, dom hjälpte t.ex. även 4A Games med Metro 2033 som även dom va nystartad och relativt okända.

Så AMD får skylla sig själv om dom blir utfrysta. Vill man att sina produkter ska fungera fullt ut i spel så får man fan bidra med hårdvara och några konsulter som hjälper till.

Sen det där att Nvidia betalar företag för att ha med PhysX är bara bullshit från AMD och deras fanboys. PhysX är gratis så länge du inte ska använda de i kommersiell syfte, tjäna pengar med andra ord. Då måste du ta kontakt med Nvidia och beskriva vad spelet ska heta, vilken plattform det är till m.m..

Innan release så måste du dessutom ge två exemplar av spelet samt alla relaterade dokument till Nvidia, förmodligen så att dom kan optimera sina drivrutiner för spelet så bra som möjligt, vilket märkte av med senaste drivrutinen som hav en rejäl boost i Metro 2033.

Så spelutvecklare får alltså betala och inte betalt för att använda PhysX.

Anledningen till att företag väljer PhysX över andra fysikmotorer är att de tillåter mer än va andra som t.ex. Havok, och blir alltså ett självklart val för en del utvecklare som vill ha de där lilla extra.

Inaktiv

Fy fan för Nvidia,
spelutvecklare använd HAVOK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
minst lika snyggt som FISX......

Medlem

Ser ju riktigt.. stelt ut..

Ensam om denna åsikt?

Medlem

fy vad jag längtar!!!!

Medlem
Skrivet av Ctrl:
Skrivet av Kaffemaskinen:

där har du så fel kolla runt lite på den här sidan http://www.physxinfo.com eller googla hybrid physx

Fast som det står är det ju som vanligt hackade/moddade drivrutiner. Inget som
fungerar 100% out-of-the-box.
Det är fortfarande pilligt och fungerar inte med alla kombinationer av hårdvara.

Så Nej PhysX och Radeon korten kommer inte lira med varandra om inte
nVidia släpper på specen och gör standarden mer öppen.
Förstår inte varför utvecklare inte kör OpenCL, det skall fungera oavsett kort, som jag förstått det.

Err vad är det som är pilligt? du laddar ner drivisar installerar och kör en fil, klart! och det funkar klockrent.

jag kör med 2 st 5850 CF plus ett GTX 280 som physxkort och det kan inte funka bättre.

Relik 📜

signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

jopp nu har de öppnat upp det eller det kanske är en bugg men funkar ska de tju göra nu iaf.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

jag kan bekräfta att det fungerar med nvidias nya drivrutiner utan haxx-patch.

Medlem
Skrivet av darkfate:

Bara jag som haja till över granaten vid 0:49 ? Fel lastbil?!

Ja det såg jävligt skumt ut.

Tycker för övrigt att det är fjantigt med bilar som exploderar och brinner hej vilt. Det går knappt att tända eld på en bensintank med tracer-kulor, än mindre sånna där enkla kulor som används vanligtvis. Granater är heller inget bra sätt att tända eld på saker med. Däremot är dom väldigt bra att släcka bränder med då dom puttar undan allt syre när dom smäller och kväver på så sätt elden.

MEN, fan va jag längtar till å få spela det här i coop! Hoppas man kan köra i första-person, iaf när man kör bil. Hade varit sweet!

Medlem

kör med opera just nu kan inte se filmen

Medlem

Kul för dem med Nvidia... Inte lika kul för oss med riktiga grafikkort (did you see what i did there?!)

Medlem

Känns som det är dags att spela färdigt "ettan" nu! Minns jag inte fel så är jag i en gränd och ska spöa upp några halvfeta snubbar med ett baseballträ

Medlem
Skrivet av Lezziter:

Nej. Det är en bugg - Nvidia förblir boven i dramat och en stora pinne i arslet på de som tycker att man ska kunna använda kortet man köpt som man vill.

PhysX är bra. PhysX är ett trevligt fysik-API som är oerhört kompetent. Det DÅLIGA i sagan är att Nvidia låst den GPU-accelererade delen till CUDA och vägrar släppa det fritt. Det är tyvärr på det sättet Nvidia arbetar.

Ja, man kan säga vad man vill om att AMD hjälpte och hjälper utvecklare att implementera Dx11, men det är inget de sätter IP på och stänger ute Nvidia. Om nu AMD hade velat hade de kunnat hålla Nvidia utanför Dx11 i Dirt2, AvP, Metro 2033 och alla andra spel där de är ensamma om att ha kunnat leverera hårdvara som kunnat köra Dx11-kod, men AMD arbetar inte på det sättet.
Deras budget för utvecklarstöd är betydligt mindre än Nvidias, men det AMD gör är bra för oss som gillar att spela spel medan Nvidias strategi är bra för Nvidias plånbok och inget annat.

My 5 cents.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem
Medlem
Skrivet av Emsa:

Läs vad den visa Pingvinen skrev.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Jag har väntat på detta spelet i många år, men trots all väntan så skippar jag troligen spelet helt, alternativt köper det vid någon weekend deal på Steam. Att jag tvingas köpa ett defekt Fermi-kort för att kunna spela spelet fullt ut, alternativt betala fullpris för ett begränsat spel tilltalar då fan inte mig.

Tack men nej tack, jag kör hellre om Mafia tio gånger till.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av DirtyAnders:

Jag har väntat på detta spelet i många år, men trots all väntan så skippar jag troligen spelet helt, alternativt köper det vid någon weekend deal på Steam. Att jag tvingas köpa ett defekt Fermi-kort för att kunna spela spelet fullt ut, alternativt betala fullpris för ett begränsat spel tilltalar då fan inte mig.

Tack men nej tack, jag kör hellre om Mafia tio gånger till.

PhysX gör verkligen marginellt för spelupplevelsen. När man väl kommit in i spelet så är inte flygande skräp och realistisk tygfysik riktiga dealbreakers.

Dessutom lär det komma ett hack som låter dig köra PhysX på CPUn, precis som med Batman AA.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av snurrah:

Lite off topic från filmen kanske;

Eran video-player buggar ganska grovt för mig, när man pausar och slingan av filmer kommer fram på mitten av skärmen, så fastnar dom halvvägs tillbaka när man trycker på play igen, för att få bort detta fenomen måste jag starta om firefox helt och hållet, uppdatera, backa och gå fram fungerar icke.

+3

Jag kör FF utan extra addons och video-spelaren buggar... känns inte riktigt stabilt :/

+4

Medlem

Fysiken i filmen är ganska överdriven imo, och är därför ointressant för mig. Mafia för mig handlar om realism, allt var så autentiskt i första spelet (tja, förutom att bilar inte explodera om man skjuter på dem) och jag hoppas att de behåller detta för det andra och inte kör på arkad-linjen.

Finns inte en chans att jag nedgraderar till nVidia för dessa effekter.


signatur

- r4z0r -

Relik 📜
Skrivet av PingviN:
Skrivet av Lezziter:

Nej. Det är en bugg - Nvidia förblir boven i dramat och en stora pinne i arslet på de som tycker att man ska kunna använda kortet man köpt som man vill.

PhysX är bra. PhysX är ett trevligt fysik-API som är oerhört kompetent. Det DÅLIGA i sagan är att Nvidia låst den GPU-accelererade delen till CUDA och vägrar släppa det fritt. Det är tyvärr på det sättet Nvidia arbetar.

Ja, man kan säga vad man vill om att AMD hjälpte och hjälper utvecklare att implementera Dx11, men det är inget de sätter IP på och stänger ute Nvidia. Om nu AMD hade velat hade de kunnat hålla Nvidia utanför Dx11 i Dirt2, AvP, Metro 2033 och alla andra spel där de är ensamma om att ha kunnat leverera hårdvara som kunnat köra Dx11-kod, men AMD arbetar inte på det sättet.
Deras budget för utvecklarstöd är betydligt mindre än Nvidias, men det AMD gör är bra för oss som gillar att spela spel medan Nvidias strategi är bra för Nvidias plånbok och inget annat.

My 5 cents.

Lite sent, men..
När nyheten på SweC skrevs var det ännu inte bekräftat att det handlade om en bugg, den informationen kom senare under kvällen.

Vad det gäller övriga tankar runt PhysX, Nvidia och AMD har jag inga kommentarer, det är en komplex situation som öppnar upp för många åsikter.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

123
Skriv svar