My Friend Pedro: Blood Bullets Bananas

Spelutvecklare
My Friend Pedro: Blood Bullets Bananas

EDIT:
Slänger upp senaste trailern här:

----------------------------------------------

Tänker att jag gör som föreslagits och postar om spelet jag sitter och knåpar ihop mest hela dagarna.

"My Friend Pedro is a violent ballet about friendship and imagination where players strategically bounce bullets off frying pans and jump through windows in slow motion."

Spelet publiceras av Devolver Digital (som ligger bakom bland annat Hotline Miami, Shadow Warrior och Serious Sam).

Steam-länk: http://store.steampowered.com/app/557340/

Edit: Om man vill se uppdateringar från spelets utveckling är den bästa kanalen Twitter via @deadtoast_com (https://twitter.com/deadtoast_com)

Finns även på Facebook, men uppdaterar där mer sällan: https://www.facebook.com/DeadtoastCom

... Och så finns det en DevLog där alla uppdateringar summeras lite då och då: http://www.indiedb.com/games/my-friend-pedro-blood-bullets-ba...

Skägg.
10 Chambers

Oh, berätta mer. Gör du allt själv, hur länge har det varit under utveckling och vilken motor använder det?


signatur
Spelutvecklare

@Carl Johansson-Sundelius: Javisst! Japp, allt utom musiken har jag gjort själv. Och iomed detta tar det klart lite längre tid att göra. Första året var väldigt on/off, knappt halvtid, och mest fokus på att lära mig verktyg såsom Unity (vilket är spelmotorn som används) och Blender, för modellering. Men nu har det gått ungefär ett och ett halvt år sen jag bestämde mig att köra fulltid på spelet. Så allt som allt kan man väl höfta att det har tagit två år hittills. Jag vågar inte säga när spelet blir tillgängligt, men just nu ligger det ungefär på vippen till att gå in i Alpha-stadiet.

Medlem

Det påminner om Stickman/Stick Fighter som man spelade på skolrasterna i ungdomen.

Spelutvecklare

@Dreijer: Ja, de minns jag väl! Måste säga att Madness Combat sådde några frö av inspiration på unga dar (även om det inte är just ett stickman spel). Länge leve Flash

Medlem

damn, det här var riktigt sick, player character rör sig ju skitnajs! drömmer mig tillbaka till barndomen och "Abuse", det här ser ut att bli fett!


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem
Medlem
Skrivet av deadtoast:

@Dreijer: Ja, de minns jag väl! Måste säga att Madness Combat sådde några frö av inspiration på unga dar (även om det inte är just ett stickman spel). Länge leve Flash

Wow, det spelet hade jag glömt. Bra inspirationskälla!

Medlem

Bästa komedin ever!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Ah, skrev på Youtube men såg nu att du var svensk och skrev här. Är det nå närstrid och andra vapen i spelet (eller planer på?) eller är det bara pistoler?

Gnällkuk

Alltså, det här såg bara så jävla sick ut! Det här kommer jag följa med spänning!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hej, verkar bli ett väldigt bra spel, samt att jag är väldigt nöjd med att du inte använde såndär retro pixel grafik som alla gör. Hoppas det blir färdigt snart och säljer bra👍

Spelutvecklare

@Fr0gg0.: Tjenis! Just nu är det bara pang pang med en variation av skjutarvapen som gäller. Jag har experimenterat lite med melee, men har inte fått till det rätt än... så vi får se

Spelutvecklare
Skrivet av farbrorwiwi:

damn, det här var riktigt sick, player character rör sig ju skitnajs! drömmer mig tillbaka till barndomen och "Abuse", det här ser ut att bli fett!

Skrivet av tricky:

Alltså, det här såg bara så jävla sick ut! Det här kommer jag följa med spänning!

Skrivet av UggleMannen:

Hej, verkar bli ett väldigt bra spel, samt att jag är väldigt nöjd med att du inte använde såndär retro pixel grafik som alla gör. Hoppas det blir färdigt snart och säljer bra👍

Tack allesammans! Alla positiva kommentarer värmer och motiverar

Medlem

Såg riktigt coolt ut.

Kommer det finnas någon story?

Vad kommer du sälja det för på Steam? 2 dollar, eller 20?

Spelutvecklare

@Bennii: Tack! Det kommer finnas en story, men det är väl inte riktigt ett story-drivet spel, om man säger så. Priset är ännu oklart, men jag hoppas på att kunna få all tid och energi som har gått in i projektet att löna sig någorlunda iaf.

Medlem

Ser lovande ut

Medlem

Tjena! Ser ut som ett kul spel, och Devolver är nice att jobba med. Hälsa gärna Mike från mig, det är en trevlig snubbe. Det påminner en hel del om Showdown Effect, har du kikat något på det? Det var visserligen huvudsakligen multiplayer, men combat verkar fungera på nästan exakt samma sätt och där hoppade man också runt på väggar och sköt folk till höger och vänster. Jag jobbade på deras Western DLC för 4-5 år sedan, och det var grymt lärorikt. Mitt första jobb i branschen!

Här finns en trailer till Showdown ifall du är nyfiken.

Spelutvecklare

@GG-Daniel: Tjenixen! Nice! Har faktiskt inte sett Showdown Effect tidigare. Ser kul ut! Känns som en liknande idé fast med fokus på olika ställen

Medlem

@deadtoast: Yepp! Fokus är helt klart annorlunda, men tror du kan få lite inspiration av det. Kika gärna in westernbanorna också
Ser fram emot att se fler uppdateringar om ditt projekt!

Medlem

Du har fått upp många ögon för detta spel under E3.

Många visningar på E3 trailern och såg även detta: https://www.destructoid.com/my-friend-pedro-is-a-side-scrolli...

Roligt för dig.

Spelutvecklare

@Fr0gg0.: Tackar tackar Åkte till E3 och ställde ut spelet med Devolver. Det var riktigt kul men intensivt. Visade upp spelet för ett nytt gäng journalister varje halvtimme i tre dagar Har varit otroligt att få läsa och se responsen! Sjukt tacksam.

Medlem

Hur gick du tillväga för att få Devolver intresserad av ditt projekt? Spelet var faktiskt en av titlarna som jag blev mest intresserad under flödet av information som kom ur e3.

Spelutvecklare

@kaealy: Nice! Kul att höra tack
Tidigt under spelets utveckling började jag dela giffar och videos från spelet genom alla kanaler jag kunde hitta (DevLoggar, #screenshotsaturday på Twitter och några Facebook-grupper). Någon från Devolver upptäckte spelet genom min DevLog på IndieDB och skickade ett mail där de sa att de var intreserade av att prata lite. Så vi pratade lite och ett tag senare skrev vi kontrakt

1
Skriv svar