2017 års hittills bästa spel – enligt kritikerna

Robot
2017 års hittills bästa spel – enligt kritikerna

Efter en fjärdedel av spelåret sitter ett Switch-äventyr på tronen. Rentav orubbligt?


Skägg.
10 Chambers

Ett kvartal och man ligger redan efter medårets spelskörd.


signatur
Medlem

Redan ett väldigt starkt spelår, får se hur mycket man halkar efter till sommaren.

Medlem

Så många bra spel och så många fler påväg! Muh wallet!!


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Blir Zelda för min del.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Geeks Gaming

För mig ligger ME: Andromeda i min top lista... så himla beroende framkallande

Medlem

Känns litet onödigt att inte nämna titeln, jag menar finns det någon annan till Switch ännu?

Nej nu skall jag inte vara sådan utan istället säga att jag gärna spelat det, men det är så svårt att övertyga mig själv att införskaffa konsoler då det är så få titlar jag vill åt.

Medlem

Svårt att kritisera ett spel från ett bolag som copyright claimar alla klipp på youtube som dom inte sanktionerat samt alla som talar dåligt om det eller deras andra spel.

Tycker Nintendo gjort det uselt.

Medlem

Ohotad 1a är Horizon: Zero Dawn

Medlem

Som vanligt tycker jag inte likadant som majoriteten. Jag tycker faktiskt att Breath of the Wild är ganska dåligt. Det är första gången jag ångrar ett köp av ett Zeldaspel.

Årets spel är Feminazi: The Triggering.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Efter en fjärdedel av spelåret sitter ett Switch-äventyr på tronen. Rentav orubbligt?


Ett Wii U+Switch-äventyr skulle jag säga, eftersom det är utvecklats från början till enbart Wii U och sedan portats till Switch, så är det väl mer ett Wii U-spel som även körs på Switch (därav dom ytterst få skillnaderna emellan dom två versionerna).


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Ett Wii U+Switch-äventyr skulle jag säga, eftersom det är utvecklats från början till enbart Wii U och sedan portats till Switch, så är det väl mer ett Wii U-spel som även körs på Switch (därav dom ytterst få skillnaderna emellan dom två versionerna).

Trots detta är prestandan skit i Wii U-versionen.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Trots lite halvdana betyg och småbuggar här och där, säger jag Ghost recon wildlands.
Har ju iofs inte hunnit spela så mycket annat i år, men har ruskigt kul både själv och med andra. Plus att den fantastiska spelvärlden väger upp en aningens upprepande uppdrag.

Medlem

Mass Effect: Andromeda är helt suveränt så det får min röst.
Annars är Ghost Recon: Wildlands riktigt skoj i co-op.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Hedning:

Svårt att kritisera ett spel från ett bolag som copyright claimar alla klipp på youtube som dom inte sanktionerat samt alla som talar dåligt om det eller deras andra spel.

Tycker Nintendo gjort det uselt.

Zelda, hands down. Äntligen ett spel som inte bestämmer över spelaren, utan låter spelaren bestämma över spelet.

Medlem

Shovel knight måste vara bättre än det ser ut

Avstängd

Super Mario i höst kommer absolut ta hem mattan.

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:

Trots detta är prestandan skit i Wii U-versionen.

Det droppar frameraten här och där, men skulle absolut inte kalla prestandan för skit.
Sen droppar spelet framerate även på Switch-versionen, så skulle snarare se det som spelmotor som inte är helt optimerad för båda platformarna...
Har kört det över 50 timmar nu och än aldrig varit så pass dålig prestanda att jag faktiskt stört mig på det.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Själv spelar jag aldrig årets spel.
Jo bf1 men det enbart pga mp.
Sp spel ligger jag alltid efter.
Tex har jag precis klarat metal gear.solid v och börjat med deus ex mankind divided. Jag har slutat upp med att stressa och köpa på mig spel till en mils lång backlogg utan tar allt i lugnt tempo spel för spel och en del får man helt enkelt välja bort.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Det droppar frameraten här och där, men skulle absolut inte kalla prestandan för skit.
Sen droppar spelet framerate även på Switch-versionen, så skulle snarare se det som spelmotor som inte är helt optimerad för båda platformarna...
Har kört det över 50 timmar nu och än aldrig varit så pass dålig prestanda att jag faktiskt stört mig på det.

Så fort det blir för mycket gräs, vädereffekter eller fiender så laggar det rejält. Det är helt ospelbart i vissa städer, där det ser ut som att det droppar ner till 10 fps. Det tycker i alla fall jag är skitprestanda, särskilt med tanke på att de har haft så mycket tid på sig att göra spelet. Det droppar även på Switch, men inte alls i samma usträckning.

Det första jag noterade när jag lämnade Shrine of Resurrection var just hur låg framerate jag hade.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

FM-guru
F.d. Sisyr

Finns inget som är i närheten av NieR: Automata hittills. Fulländad spelmekanik.

Gen
Medlem

Blev lite förvånad att Shovel Knight är med då expansionerna inte ens är släppta?

Medlem

@kebbe: "Redan ett väldigt starkt spelår, får se hur mycket man halkar efter till sommaren."

Lungt för dig då, känner bara till Zelda och mafia av alla spelen typ:) har halkat efter i flera år när det gäller spel, släppts inget kul utan känns mer som samma spel med nytt namn.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius:"Ett kvartal och man ligger redan efter medårets spelskörd."

Kan ju fixa så man kan citera vettigt på mobilen, att vara få med namnet är djävulens idé.

Då ser ju ingen annan vad man egentligen svarat på för inlägg. Det ska ju bara användas om man vill påkalla viss persons uppmärksamhet, inte som citat som vissa använder systemet helt felaktigt.

Skägg.
10 Chambers

@broken-arrow: Vad är det som är krångligt på mobilen?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@broken-arrow: Vad är det som är krångligt på mobilen?

Är på datorn nu och här finns det citera knapp.

Så här ser det ut på min mobil, bara en svara knapp, men vill ju kunna citera på vettigt vis också. Inte bara använda @ för att få viss individs uppmärksamhet (som det blir för mig med svara knappen). Är så störande när folk använder @ totalt felaktigt och svarar på inlägg som är flera sidor bort (har ju ingen aning vad denne svara på då).

Skägg.
10 Chambers

@broken-arrow: Då förstår jag vad du menar, tar det med utvecklarna. (note to self, måste börja använda mobilsajten mer),


signatur
Avstängd

Det jag spelat mest i år är FIFA och final fantasy xv så röstar på dom.

Men kan nämnas att jag inte har något nintendo så kan inte säga nått om Zelda.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Kan bara hålla med om allt du sade! Bästa spelet!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Allt jag spelat har varit fruktansvärt stabilt hittills (Horizon bäst so far) men jag har väldigt höga förhoppningar på att spela ut Nier: Automata. Jag gillar spel som bryter fjärde väggen på ett klyftigt sätt och därför tror jag att det kommer ligga mig så himla bra i smaken.

12
Skriv svar