Pitchford viskar om WW2 och Brothers in Arms

Robot
Pitchford viskar om WW2 och Brothers in Arms

Dags att skaka liv i det gamla kriget?


Medlem

Ja vad grymt! Har länge suktat efter mer klassiska krigsspel, utan moderna vapen. BF1, som jag älskar stillade denna hunger. Men, måste ändå medge att man suktar lite mer efter WW2-krig med dess fordon och vapenarsenal!

Och nej, WW2 är INTE uttjatat!

Medlem

Om det är något som är uttjatat så är det ta mig fasiken just exoskelett och hittepåvapen.

Medlem

Ja dom skrotade som tur var deras "Brothers in Arms: Furious 4". Hoppas på en riktig uppföljare till Brothers in arms hell's highway.

Medlem
Skrivet av Rich:

Ja vad grymt! Har länge suktat efter mer klassiska krigsspel, utan moderna vapen. BF1, som jag älskar stillade denna hunger. Men, måste ändå medge att man suktar lite mer efter WW2-krig med dess fordon och vapenarsenal!

Och nej, WW2 är INTE uttjatat!

Det var ganska uttjatat ett tag, men nu är det near future som man är hyfsat trött på. Men jag håller med, jag vill gärna ha ett bra WW2-spel (helst H&D3, men det kommer inte hända)

Hade ju varit kul om de kunde variera sig lite mer. Speciellt CoD-spelen där de faktiskt har tre studior. Varför inte göra olika epoker?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Hoppas att de behåller den taktiska biten i så fall. Risken är ju att det blir ett till generiskt actionfokuserat fps som man sett 10000 ggr.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Propy:

Det var ganska uttjatat ett tag, men nu är det near future som man är hyfsat trött på. Men jag håller med, jag vill gärna ha ett bra WW2-spel (helst H&D3, men det kommer inte hända)

Hade ju varit kul om de kunde variera sig lite mer. Speciellt CoD-spelen där de faktiskt har tre studior. Varför inte göra olika epoker?

Problemet med cod sedan ~2009ish är ju just att även om de byter tema så är det exakt samma sak, mängder med bling, insta gratifications. Du har även otroligt mycket random elements och spel låsta till 100% matchmaking. Det går liksom inte ens forma en community runt cod-spelen längre, i alla fall inte på samma sätt som innan 2009 när cod hade en stor pc-publik/e-sport potential.

Det är en jäkla skillnad på ett cod från den nya eran mot tex cod1,2 som är väldigt rena spel med nästan competitivt gameplay out-of-the-box. I dag är allt så jävla random och knappast skicklighetsbaserat, därför vet man inte riktigt om man ska skratta eller gråta när man ser "e-sport" på konsoller där de kör med killstreaks och gu vet allt.. känns som att konceptet missförståtts och smutsats ner totalt.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Problemet med cod sedan ~2009ish är ju just att även om de byter tema så är det exakt samma sak, mängder med bling, insta gratifications. Du har även otroligt mycket random elements och spel låsta till 100% matchmaking. Det går liksom inte ens forma en community runt cod-spelen längre, i alla fall inte på samma sätt som innan 2009 när cod hade en stor pc-publik/e-sport potential.

Det är en jäkla skillnad på ett cod från den nya eran mot tex cod1,2 som är väldigt rena spel med nästan competitivt gameplay out-of-the-box. I dag är allt så jävla random och knappast skicklighetsbaserat, därför vet man inte riktigt om man ska skratta eller gråta när man ser "e-sport" på konsoller där de kör med killstreaks och gu vet allt.. känns som att konceptet missförståtts och smutsats ner totalt.

Jag förstår vad du menar och jag gillar cod 1 och 2, men jag hade så kul i cod 4, WaW och Blops1. De senare spelen är skit. Hatar jetpacks och space-magic, i alla fall i CoD. Hade de gjort ett nytt ww2-spel och lugnat ner sig med alla "extra-saker" så hade jag blivit glad. Men CoD är CoD, jag tror inte att det kommer att ändras.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Gillade Brothers in Arms-spelen och ser gärna en fortsättning på den historien, nästa anhalt skulle väl vara ardenneroffensiven isåfall, om man följer samma gäng dvs. (första spelen var ju under invasionen av normandie, medans spel nummer två utspelade sig under operation market garden).

Avstängd

Blir 2017 WWII året må tro?

Battalion 1944
Call of Duty WWII
och
Brothers in Arms.

1
Skriv svar