Äntligen öppnar Twitch upp för snyggare streams

Robot
Äntligen öppnar Twitch upp för snyggare streams

Nu kanske man kan se vad som händer i snabba shooters.

#Twitch, #streaming


Medlem

Hellre 60fps än 1080p men tar gärna båda. Spelar normalt sätt med ca 144fps så att se ett spel med 30 är ganska obekvämt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ziljun:

Hellre 60fps än 1080p men tar gärna båda. Spelar normalt sätt med ca 144fps så att se ett spel med 30 är ganska obekvämt.

Vi har oftast kört 720p och 60 fps på Twitch tidigare. Just av den anledningen. Vi började streama på Youtube just för att det såg förjäkligt ut men vi får utvärdera detta.


signatur
Medlem

6Mbit/s video är fortfarande inte mycket att hurra över, särskilt inte vid 1080p60...

Medlem

:\ Önskar att icke-sponsrade fick möjligheten att ge sina tittare alternativet att välja stream-kvalité än enbart 'Source'. (Om jag inte misstar mig så är det fallet just nu i alla fall, eller har det ändrats?)

Skulle jättegärna vilja öka kvalitén på min stream då jag har datorn och uppkopplingen för det men om ingen kan titta, vad fan är poängen?

Medlem

@Luciphear:

Problemet är att du som har väldigt få tittade och där reklamen som visas när folk tittar på dina videos inte helt enkelt ger klir i kassan för att dom skall kunna köpa hårdvara som i sin tur kan ge dig transcoding options.

Vad som kunde varit en ide är att man lokalt på sin pc konverterar om till 2 streams och gör jobbet åt twitch. Så kunde tittarna kunna välja kvalitet.

Medlem

1080p60 på Twitch är väldigt välkommet, men det där med att Youtube skulle ha bättre kvalitet har inte märkts i alla fall när jag sett på ESL Pro League det senaste. Deras 1080p60 hade sämre kvalitet än 720p60 på Twitch... Bedrövligt.

Skägg.
10 Chambers

@Zelements: Beror ju också på vilken bitrate de körde ut. Här kör vi ut 1080p, 60fps och 9 megabit.


signatur
Medlem

1080p och 60 fps har funnits länge men det har varit för de som är partnered med twitch,
annars är det varit 720 som gäller. Finns även de som streamat i 1440 med väldigt hög
kvalitet men jag vet inte vad som krävs för att få köra med så höga inställningar


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Eller så kör man 8k 1080p@60 på Youtube, Twitch chat är det enda som är bra där, VODS och liknande är mycket sämre.

Medlem

@GarfieldPower: Hur fungerar donationer och alerts på youtube?
Det finns en anledning till att twitch används av professionella streamers medans
youtube användes av antingen youtubers som streamar nån gång då och då eller som ändå inte har någon inkomst via streaming/VOD


signatur

MattiAceGaming

Medlem

@MattiAce: Den anledningen är att Twitch fanns före "gaming" delen av Youtube och har således en större andel användare. Alerts är kopplat till ditt Google konto så ska inte vara något problem, själv får jag mail vid subs/comments etc. Youtube är lättare på datorn, funkar som Twitch att du får push på t.ex mobilen när de du subbar livear m.m. Sen att bildkvalitén är så mycket bättre är dealbreakern.

Medlem

@GarfieldPower: Jag tror du missförstår. Att streama på youtube är säkert jätte bra men för de som är i behov av inkomsterna från sitt arbete som streamer så verkar detta inte riktigt fungera lika väl som på twitch.


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av MattiAce:

@GarfieldPower: Jag tror du missförstår. Att streama på youtube är säkert jätte bra men för de som är i behov av inkomsterna från sitt arbete som streamer så verkar detta inte riktigt fungera lika väl som på twitch.

Med ditt resonemang skulle de koreanska spelarna inte streamat hos Azubu för ett par år sen, har du fans så följer de till din plattform, Twitch är just nu den största, där har man även möjlighet att fånga upp tittare som kanske inte vill byta plattform av diverse anledningar, som t.ex "Twitch-chat".

Medlem

Skulle gärna vilja se även att man kunde få ändra hur lång fördröjningen är på streamen.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Angust:

Skulle gärna vilja se även att man kunde få ändra hur lång fördröjningen är på streamen.

Det ställer du in i programmet du streamar i, OBS som exempel stödjer detta och Xsplit bör också.

Medlem

@GarfieldPower: jo men jag streamar inte från pc utan via ps4 eller xbox one


signatur

God is dead

Medlem

@GarfieldPower: Om du syftar på professionella spelare så är situationen helt annorlunda.
Proffs spelare behöver inte intäkterna från streamen utan det är en fråga om publicitet
och att värna om fansen som i sin tur ger intäkter via sponsorer . Det kan också var något lokalt
men det är svårt att svara på eftersom du inte är specifik.
Dessutom handlar detta inte om "mitt resonemang" utan det är så att jag själv både streamar
och lägger upp videor på youtube och eftersom jag precis som flera av mina vänner och kollegor behöver våra intäkter. Det verkar helt enkelt inte finnas något bra sätt för donationer på youtube


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Dubbel post


signatur

MattiAceGaming

1
Skriv svar