Massiv läcka avslöjar storyn i Destiny 2

Robot
Massiv läcka avslöjar storyn i Destiny 2

Om allt stämmer släpps spelet också till pc.

#bungie, #destiny-2, #rykte


Medlem

PC release är riktigt kul o se!!

Relik 📜

Jag både vill och ändå inte köra Destiny 2 på PC.

Första Destiny var för mig ett sofflir, lagom chill att nöta utan hjärnkontoret direkt aktivt. I multiplayer lirar alla på lika villkor, alla med handkontroll. Känner inte att tvåan kommer bli något annat (för mig), så kanske landar i köp på konsol ändå. Plockar jag PC och försöker MP-konkurrera med mus/tgb-folket väntar sannolikt katastrof..


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Gen
Medlem

Ser fram emot att veta hur det kommer att se ut på PS4 Pro. Får vi de tre gyllene alternativen dvs 4K/30fps, 1080p/60fps (mindre eyecandy) samt 1080/30fps (mer eyecandy)?

Moderator | Testpilot

Ska ju bli intressant att se hur det blir med eventuell crossplatform. Hade varit nice att kunna spela PVE med sina konsolvänner iallafall


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

@uberpwnage2.0: cross-platform vore drömmen!

Medlem
Skrivet av Gen:

Ser fram emot att veta hur det kommer att se ut på PS4 Pro. Får vi de tre gyllene alternativen dvs 4K/30fps, 1080p/60fps (mindre eyecandy) samt 1080/30fps (mer eyecandy)?

Om det kommer så på PS4 Pro så lär detsamma komma för Xbox Scorpio också (även om den inte släpps kanske förrän 2-4 månader efter om det blir runt julen för den och Destiny 2 släpps i September).
Blir intressant att se hursomhelst, för 60 fps-spelare på PS4 Pro/Xbox Scorpio får övertag mot spelare som sitter på vanlig PS4/Xbox One i 30 fps i Crucible iaf.
Annars måste man dela upp så att folk som kör i 60 fps bara spelar mot andra med 60 fps, och dom med 30 fps bara spelar mot andra med 30 fps.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Hahaha YEEEEES!

Medlem

Hoppas portningen blir bra då.

Medlem
Skrivet av Gen:

1080p/60fps (mindre eyecandy) samt 1080/30fps (mer eyecandy)?

...?

Medlem

Ännu en "läcka".

Ska förhoppningsvis bli skoj att få uppleva en titel från Bungie till PC igen.

Medlem

Mediamarkt har PC version för bokning, hmm..


signatur

Who Dares, Wins

Medlem

Blir lugnt ett köp. Gillade ettan, men eftersom att jag inte är så förtjust i att spela FPS på konsol så blev det att man la ner.

Gen
Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Om det kommer så på PS4 Pro så lär detsamma komma för Xbox Scorpio också (även om den inte släpps kanske förrän 2-4 månader efter om det blir runt julen för den och Destiny 2 släpps i September).
Blir intressant att se hursomhelst, för 60 fps-spelare på PS4 Pro/Xbox Scorpio får övertag mot spelare som sitter på vanlig PS4/Xbox One i 30 fps i Crucible iaf.
Annars måste man dela upp så att folk som kör i 60 fps bara spelar mot andra med 60 fps, och dom med 30 fps bara spelar mot andra med 30 fps.

Tänkte inte på Multiplayer delen...

Skrivet av Ph3noM:

Rise of the Tomb Raider är ett bra exempel på detta (har själv testat demot) och har tre grafiklägen:
1. 4K som är låst till 30fps
2. 1080p låst till 60fps där vissa grafiska effekter stängts av för att möjliggöra högre framerate
3. 1080p låst till 30fps där de slängt på så många grafiska effekter som möjligt och ska matcha PC versionen.

https://www.gamespot.com/articles/see-rise-of-the-tomb-raider...
https://www.youtube.com/watch?v=UerFogW1m-0

Medlem
Skrivet av Freffo:

Ännu en "läcka".

Haha, precis vad jag också tänkte. Yeah right

Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag både vill och ändå inte köra Destiny 2 på PC.

Första Destiny var för mig ett sofflir, lagom chill att nöta utan hjärnkontoret direkt aktivt. I multiplayer lirar alla på lika villkor, alla med handkontroll. Känner inte att tvåan kommer bli något annat (för mig), så kanske landar i köp på konsol ändå. Plockar jag PC och försöker MP-konkurrera med mus/tgb-folket väntar sannolikt katastrof..

Precis som jag kände, men har så många kompisar som inte har PS4 som skulle vara kul att spela ihop med.

Dock så är ju inte PC-versionen bekräftad, så det visar sig vad som händer.

Relik 📜
Skrivet av Ichabod:

Precis som jag kände, men har så många kompisar som inte har PS4 som skulle vara kul att spela ihop med.

Dock så är ju inte PC-versionen bekräftad, så det visar sig vad som händer.

Kan absolut köra igenom story på PC. Då spelar det mindre roll om jag har handkontroll, polarna mus/tangentbord. Däremot, competitive multiplayer-delen.. Värre.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

"Massiv läcka" .. "visar" spelet..

Det vet i fan om jag håller med om. Lite ny info som läcks och en stillbild till det. En massiv läcka som visar spelet hade varit någon form av film som visar någon som lirar typ. Men vem är jag att döma den som skriver rubriker

On another note, fan vad det ska bli kul att få köra på PC. Gillade 1:an, som trots alla brister hade en väldigt skönt känsla.


signatur

K9
:.:

Gnällkuk

Inlägget har nu blivit raderat på Reddit, hann aldrig läsa orginalinlägget. Någon som sitter lite löst till kanske Ser fram emot pc-versionen. Till skillnad från Emil så har jag mer accepterat att jag är gammal och har rejält mycket sämre reaktionsförmåga eller "träningstid", är ändå bäst upplevt på pc med mus/tb, även om man blir tokägd


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av RussianVodka:

Mediamarkt har PC version för bokning, hmm..

Det betyder verkligen ingenting. Butiker har platshållare för allt, och har funnits lika länge som man har kunnat förboka produkter.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av emilakered:

Kan absolut köra igenom story på PC. Då spelar det mindre roll om jag har handkontroll, polarna mus/tangentbord. Däremot, competitive multiplayer-delen.. Värre.

Ja,
Nu när man börjar närma sig 40 har man inte samma blixtsnabba reaktioner längre haha.
I Destiny på PS4 var man ju likvärdig de flesta, i twitchbaserade MP spel på PC "not as much" så att säga

Medlem

Blir ett självklart köp!

Medlem

Om detta är sant så kommer det bli ett lätt köp!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag både vill och ändå inte köra Destiny 2 på PC.

Första Destiny var för mig ett sofflir, lagom chill att nöta utan hjärnkontoret direkt aktivt. I multiplayer lirar alla på lika villkor, alla med handkontroll. Känner inte att tvåan kommer bli något annat (för mig), så kanske landar i köp på konsol ändå. Plockar jag PC och försöker MP-konkurrera med mus/tgb-folket väntar sannolikt katastrof..

Jag är ledsen att spräcka din bubbla, men alla lirade definitivt inte på samma villkor, dom flesta självutnämnande hardcore gamers lirar med mus och tangentbord via en adapter.
Självklart ej officiella licenserade prylar.

1
Skriv svar