Trailer-premiär för Outcast: Second Contact!

Robot
Trailer-premiär för Outcast: Second Contact!
Inaktiv

Vissa grejer som striderna och modellerna på npcs såg lite funky ut men trotts att grafiken rent tekniskt inte såg superbra ut (från vad jag kunde se på telefonen) så tycker jag spelets art style var väldigt snygg. Har inte spelet något Outcast tidigare men kommer hålla ett öga på detta.

ELF
Medlem

Håller med föregående talare. Det ser lite stelt ut, men gissar att det är gjort så med meningen för att det ska kännas som originalet som jag för övrigt aldrig lirat. Säger inte att det ser ut att vara skräp, utan jag tror detta är något jag skulle kunna avnjuta.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Detta spelet var verkligen något unikt. Brukade sitta och lira det i början av 2000-talet när jag var mindre. Soundtracket och världarna i spelet fick dig att investera dig i spelet på ett helt fantastiskt sätt. Älskade detta spelet back in the day och fällde en tår nu när jag såg trailern. Jag kommer nog definitvt köpa detta spel till PC utan tvekan. Oroar mig bara att combaten kan vara lite janky med nutidens standards, att sikta och skjuta var lätt och styrligt vad jag kan minnas, men vissa vapen hanterades väldigt olika och kunde va svåra att använda. Får se om de uppdaterar combaten något från originalet.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem

Vilken nostalgitrip! Längtar verkligen tillbaka, Outcast var något alldeles speciellt.
Som tidigare nämnt så ser combaten/animatonerna mer eller mindre ut att vara orörda, snarare så att man hottat upp grafiken. Men det är inte mig emot, körde orginalet inte allt för längesedan och det man önskade mest var lite vassare upplösning.

Medlem

Ser extremt hemmasnickrat ut i nuvarande stadie måste jag säga. Fångar inte mitt intresse alls.

Medlem

Fullkomligt älskar Outcast. Nostalgi på hög nivå. Dock måste jag säga att ovanstående trailer inte riktigt funkar för att locka mig. Orginalet var finslipat för att ska en ruskigt grym helhet. I remastern ser vissa delar riktigt dåliga ut medans andra mer finslipade. T.ex. grafiken är detaljerad, animationer lite sådär, gameplay ser halvstelt ut m.m.

Jag kan fortfarande köra orginalet så remastern måste faktiskt lyckas leverera på alla områden, inte bara grafik, för att det ska vara intressant. Ska dock hålla öga öppet och hoppas det funkar!

Medlem

Har inte hängt med i det hela med Outcast men jag antar att detta är originalet som de gör en remake av och inte en uppföljare, det stämmer eller?

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Har inte hängt med i det hela med Outcast men jag antar att detta är originalet som de gör en remake av och inte en uppföljare, det stämmer eller?

Ja det stämmer

1
Skriv svar