Dayz-skaparen avslöjar nytt early access-spel – in space!

Robot
Dayz-skaparen avslöjar nytt early access-spel – in space!
Medlem

Han kan väl inte ha så mycket förtroende kvar efter DayZ-fiaskot.

Medlem

Släppas som early access
Han får inte ta det personligt men nu måste han nog se till att leverera innan folk börjar kasta pengar på han.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Släppas som early access
Han får inte ta det personligt men nu måste han nog se till att leverera innan folk börjar kasta pengar på han.

"Space Station 13 is a multiplayer game where groups of people all take on roles and try and keep a space station running. It's free, developed by the community, and has what seems like bottomless depth."

Medlem
Skrivet av Bojkott:

"Space Station 13 is a multiplayer game where groups of people all take on roles and try and keep a space station running. It's free, developed by the community, and has what seems like bottomless depth."

Inget är gratis.

Medlem

Hans förra Early Access-spel är ju inte släppt än. Sakta i backarna!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Bojkott:

"Space Station 13 is a multiplayer game where groups of people all take on roles and try and keep a space station running. It's free, developed by the community, and has what seems like bottomless depth."

Space Station 13 är open source och communityutvecklat, ja. Blanda inte ihop detta med Dean Halls nya projekt Stationeers som verkligen inte är open source.

Medlem
Skrivet av HerrB:

Space Station 13 är open source och communityutvecklat, ja. Blanda inte ihop detta med Dean Halls nya projekt Stationeers som verkligen inte är open source.

Aah, fel av mig Ja om det kommer kosta så lär det bli jävligt svårt för honom. Höll inte Mojang på att utveckla något liknande spel också men som blev nerlagt?

Medlem
Medlem
Skrivet av smuts:

Hans förra Early Access-spel är ju inte släppt än. Sakta i backarna!

Det är det visst det, bra betyg har det också fått på Steam.

http://store.steampowered.com/app/451840/?l=swedish

Medlem

Var tvungen kolla om det var första april, DayZ är väl inte ens släppt än?

Medlem

Någon som vet om Dayz gått beta ännu?? Sådan potential som gått förlorat... suck..


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Ahris:

Det är det visst det, bra betyg har det också fått på Steam.

http://store.steampowered.com/app/451840/?l=swedish

Han syftade nog på DayZ, men om man ska ta bokstavligt på vad han skrev så har du ju rätt


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Verkar vara många som inte har koll men han är inte inblandad i utvecklingen av DayZ längre. Men oavsett det så är mitt förtroende för honom lägre än skaparna från No mans sky för dom levererade i alla fall ett hyfsat färdigt spel.

eld
Medlem

"Men kan du göra färdig det där spelet som du inte ens äger eller varit med och jobbat på i tre år först!!"

Dean hall har inte gjort något annorlunda från andra spelutvecklare, spel tar lång tid att göra, spel annonseras ut, spel stängs ner, hälften av alla projekt i världen kommer ni aldrig att få höra om.

Mannen har öppnat en studio, gjort färdigt sitt första spel, stängt ner utvecklingen av ett annat innan det ens börjat säljas (och det gör nog mest ont för Dean Hall själv), han har all rätt att släppa ett nytt spel nu.

Medlem
Skrivet av eld:

"Men kan du göra färdig det där spelet som du inte ens äger eller varit med och jobbat på i tre år först!!"

Dean hall har inte gjort något annorlunda från andra spelutvecklare, spel tar lång tid att göra, spel annonseras ut, spel stängs ner, hälften av alla projekt i världen kommer ni aldrig att få höra om.

Mannen har öppnat en studio, gjort färdigt sitt första spel, stängt ner utvecklingen av ett annat innan det ens börjat säljas (och det gör nog mest ont för Dean Hall själv), han har all rätt att släppa ett nytt spel nu.

Må så vara, men förtroendet är ändå inte på topp vad gäller Early Access i detta fall, med DayZ färskt i minnet. Det skulle vara kul om han kunde vända på det!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

eld
Medlem
Skrivet av smuts:

Må så vara, men förtroendet är ändå inte på topp vad gäller Early Access i detta fall, med DayZ färskt i minnet. Det skulle vara kul om han kunde vända på det!

Men han har ju som sagt släppt ett spel i early access som utvecklats färdigt och slutat upp med bra omdömen, så om någon så borde väl han och hans team klara av det?

Medlem

@eld: Som sagt, mitt förtroende är svalt men om han grejar det är det verkligen kul


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

eld
Medlem
Skrivet av smuts:

@eld: Som sagt, mitt förtroende är svalt men om han grejar det är det verkligen kul

fair enough

Medlem

Snälla ge inte den här snubben ett öre innan han har gjort klart ETT spel 😋

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Han syftade nog på DayZ, men om man ska ta bokstavligt på vad han skrev så har du ju rätt

Självklart gjorde han det men det är inte 2012 längre och Dean Hall har inte jobbat med DayZ på flera år, det är sedan han slutade på Bohemia helt omöjligt för honom att påverka releasen av DayZ så jag vill nog påstå att alla som använder det argumentet bör vakna och gå vidare med sina liv.

eld
Medlem
Skrivet av gusgun577:

Snälla ge inte den här snubben ett öre innan han har gjort klart ETT spel 😋

Lovar du att göra det om han gör färdigt ett spel?

Medlem

Jag har aldrig gillat Hall pga hans kassa attityd, men dayz-modden hade jag sjukt roligt i, även om det var buggigt. Jag köpte därför DayZ SA men utvecklingen gick för sakta så jag tröttnade. När hans nya lir går guld så att säga avgör jag om jag ska lägga pengarna på det, jag har tröttnat på early access, och jag har inget förtroende för Hall.

1
Skriv svar