The Legend of Zelda: Breath of the Wild uppdatering 1.1.1

Medlem
The Legend of Zelda: Breath of the Wild uppdatering 1.1.1

Nintendo har nu släppt version 1.1.1 av Breath of the Wild till både Wii U och Switch.
Uppdateringen ligger på runt 167MB.

Nintendos officiella uppdaterings detaljer:

  • Adjustments have been made to make for a more pleasant gaming experience.

Jag har själv testat både med Switch i dockstationen samt handhållet och kan märka en klar förbättring. För det mesta är det hyffsat låst i 30 FPS, men tyvärr droppar det fortfarande lite i tunga områden såsom vissa delar av Great Plateau och särskilt i Korok Forest*. Dock en tydlig förbättring jämfört med tidigare som sagt.

Om där är några andra ändringar än stabilare frame rate vet jag inte, Nintendo är ju sällan särskilt tydliga med vad exakt deras uppdateringar innehåller.

Officiella uppdaterings detaljer för Switch hittar ni här och för Wii U hittar ni det här.

*Potentiell spoiler för vissa.

#nyhetstips

Medlem

Till Wii U märker jag ingen skillnad ännu. Men jag störs inte för mycket av spelets framedrops. Dom är inte så stora att upplevelsen går i kras

Medlem

Trevlig nyhet detta! Hem å testa på Switchen sen.

Medlem

Håller på att ladda ner hela spelet till Wii U, ska bli skoj att lira detta efter att ha kikat på diverse streams på twitch.
Att det kommer en patch lagom till jag ska börja är ju inte tråkigt

Medlem
Skrivet av StenmanJones:

Håller på att ladda ner hela spelet till Wii U, ska bli skoj att lira detta efter att ha kikat på diverse streams på twitch.
Att det kommer en patch lagom till jag ska börja är ju inte tråkigt

Haha, exakt samma här. Fick hem min Switch igår och testade lite Zelda bara för att se hur konsolen fungerar. Så denna uppdateringen uppskattas :D!

Gnällkuk

@StenmanJones: fyfan, stackars dig. lånade polarens Wii u och gjorde detsamma. Fick typ panik över den uråldrade tekniken. Ingen Ethernet-port och världens långsammaste wi-fi. Började nedladdningen vid 15 och kunde börja spela vid 21. Tanka 14GB i 1,5mb/s när man sitter på 250mbit var enerverande. Att installera tog ju dessutom hundra år också


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

@StenmanJones: fyfan, stackars dig. lånade polarens Wii u och gjorde detsamma. Fick typ panik över den uråldrade tekniken. Ingen Ethernet-port och världens långsammaste wi-fi. Började nedladdningen vid 15 och kunde börja spela vid 21. Tanka 14GB i 1,5mb/s när man sitter på 250mbit var enerverande. Att installera tog ju dessutom hundra år också

1h och 30 minuter tog det att ladda ner för mig. Sen 30 minuter att installera.
Jag kanske hade tur

Gnällkuk

@StenmanJones: huh? Fyfan... måste varit något riksknas för mig då


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Här är en jämförelsevideo

1
Skriv svar