FZ:s gaming-laptops från MSI

Robot
Medlem

Tycker ni borde märka upp artiklar som den här med "Sponsrat innehåll".

- Det här har vi fått av MSI, och den är skitbra!

Och så avslutar vi med ett bildgalleri ur alla säljbara vinklar som MSI försett oss med.

Känns som en annons.

Skägg.
10 Chambers

@Bennii: Det är ett samarbete, vi får lättare att göra vårt jobb, de får uppmärksamhet för det. Men jag förstår vad du menar. Vi har haft liknande samarbeten med Komplett tidigare. Vi var också tydliga med att vi skulle visa rena prestandasiffror utan något tyckande från vår sida. Vi säger ingenstans att den är "skitbra".


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Ni skriver ingenstans att den är "skitbra", men jag ser heller ingen som helst objektiv granskning, så det är ju inte en recension av produkten.

Jag har inget emot att ni publicerar artikeln. Men det är sponsrat innehåll, och inte egentligen en artikel. Jag tycker bara det vore trevligt att skriva det tydligt.

Medlem

Noterade att det stod på förstasidan, att ni sponsrats av MSI. Så en viss del av min kritik tar jag tillbaka.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bennii:

@Carl Johansson-Sundelius: Ni skriver ingenstans att den är "skitbra", men jag ser heller ingen som helst objektiv granskning, så det är ju inte en recension av produkten.

Jag har inget emot att ni publicerar artikeln. Men det är sponsrat innehåll, och inte egentligen en artikel. Jag tycker bara det vore trevligt att skriva det tydligt.

Tack, har korrigerat rubriken på framsidan och i artikeln. Vi vill såklart vara så tydliga och transparenta som möjligt. Har också lagt till det som Information, snarare än artikel. Vi hade faktiskt inte någon sådan typ i systemet. La även till "Sponsrat innehåll" som kategori.


signatur
Medlem

Kan ni inte göra en uppföljning på detta om ett år med samma spel? Se hur ruttna dom har hunnit bli tills dess menar jag. Laptop är ju som alla vet färskvara.

FZ
Edin Mehinovic
Skrivet av Bennii:

@Carl Johansson-Sundelius: Ni skriver ingenstans att den är "skitbra", men jag ser heller ingen som helst objektiv granskning, så det är ju inte en recension av produkten.

Jag har inget emot att ni publicerar artikeln. Men det är sponsrat innehåll, och inte egentligen en artikel. Jag tycker bara det vore trevligt att skriva det tydligt.

Kanonbra feedback och respons som gör FZ till ett ännu bättre ställe! Vore kul att ha tävlat ut en också så att det är ännu tydligare att grundtanken faktiskt är att det ska förbättra både communityt och materialet på FZ. Tack! <3

Medlem

Jag som såg denna artikeln nu, utan att ha läst kommentarerna tänkt direkt:
"Wow, bra taggar, bra transparens och tydlighet! Mycket bra."

Så detta var ju fredagsmys rätt ner i fickan!

#Brautveckling


signatur

Niet.

Medlem

Använder ni Peltor kåpor när ni gejmar med den här maskinen? :E

Problemet med sportiga gaming laptops är, oljud och den extra handsvetten pga värmen. Det verkar så flashigt alltihopa men... äh ha det så kul!

Trevlig helg.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Theade:

Jag som såg denna artikeln nu, utan att ha läst kommentarerna tänkt direkt:
"Wow, bra taggar, bra transparens och tydlighet! Mycket bra."

Så detta var ju fredagsmys rätt ner i fickan!

#Brautveckling

Håller med! Det var min första tanke också. Tonen i "artikeln" är helt rätt för vad det är också.


signatur

Jump in.

Medlem

@fishfugg:
Jag har en gammal MSI med ett AMD 5870m.
Den tuggar på fortfarande o batteriet fungerar senast jag kollade.
Den används mest till film idag men bla bf3 fungerar fortfarande i 60fps på low 😄
Jag har väl bara haft tur 😊

NuZ
Testpilot

Skysst dator! En laptop som äter moderna spel i 1080 väldigt bra! Synd bara att ekonomin inte finns för mig att köpa en. Måste vara skönt för er att kunna testa spel på resande fot och med ganska bra flyt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skägg.
10 Chambers

@D01tY: det gör mycket faktiskt. Som igår när jag kunde vara med och lira med Geeks Gaming och skjuta en lagkamrat i ryggen.


signatur
Medlem
Skrivet av fishfugg:

Kan ni inte göra en uppföljning på detta om ett år med samma spel? Se hur ruttna dom har hunnit bli tills dess menar jag. Laptop är ju som alla vet färskvara.

Onödigt att följa upp om alla vet?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@D01tY: det gör mycket faktiskt. Som igår när jag kunde vara med och lira med Geeks Gaming och skjuta en lagkamrat i ryggen.

Haha


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

1
Skriv svar