Spelkollektivet - Ett förmånligt boende för spelutvecklare

Spelkollektivet - Ett förmånligt boende för spelutvecklare

Spelkollektivet är ett litet samhälle bestående av ett dussin spelutvecklare på landsbygden som söker personer med intresse för spelutveckling som vill ha ett mycket förmånligt boende med likasinnade. Jobbar du ensam eller i ett mindre team och vill fokusera mer på ditt projekt och mindre på hyra och hushåll? Då är Spelkollektivet något för dig.

Det är förmånligt. Från endast 4990 kronor per månad får du allt du behöver av ett boende och mycket mer. Har du en partner som du önskar dela rum med så betalar ni endast 6990 totalt. Målet med Spelkollektivet är att du som utvecklare skall kunna leva lyxigt men billigt medan du arbetar på dina projekt, utan att behöva ta en fast anställning för att överleva månaden.

Vi tillhandahåller bland annat:

  • Eget rum.

  • Värme, vatten, elektricitet och internetanslutning.

  • Skrivbord i gemensamt kontor.

  • Hälsosam frukost, lunch, middag och frukt varje dag.

  • Förbrukningsvaror.

  • Gemensamma utrymmen.

Det låter dig fokusera. I månadsavgiften ingår tillagad frukost, lunch, middag och frukt. Städning av de gemensamma ytorna görs av vår personal. Du behöver med andra ord inte lämna ditt projekt för att spendera tid på hushållssysslor. Du städar givetvis ditt eget rum, och ingen annan har tillgång till ditt rum.

Du sitter i en kreativ miljö. På Spelkollektivet är du inte ensam om att utveckla spel. Tillsammans med övriga boende kan du få hjälp att utveckla dina kunskaper. Efter en arbetsdag vid datorn är det skönt att röra på sig. Vi tillhandahåller rekreationsmöjligheter så som gym, pool och bastu i anslutning till boendet. Efter motionen kan du koppla av i vardagsrummet och utmana någon i Mario Kart eller titta på en film via det gemensamma Netflix-kontot.

På Spelkollektivet har du mer än bara ett rum och ett skrivbord, du har ett hem.

Är du intresserad? Kolla in mer information på spelkollektivet.com eller kontakta james@spelkollektivet.com ifall du har frågor.

Medlem

@Spelkollektivet: Gillar upplägget James!
Jag och mitt team är ju rätt etablerade här i Skövde, men hade jag varit en solo dev utan sambo och katter så hade jag hackat på direkt!

Medlem

Trevligt initiativ! Har ni några bilder från kollektivet?


signatur

Have a good time!

Medlem

5000kr i månaden, och då ingår tre mål mat om dagen och tillgång till pool, gym och VR-rum? Shit, måste man vara spelutvecklare, eller räcker det om jag är spelare?

Youtuber

Otroligt bra iniativ!


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

@Brain: Hej! Vi har precis flyttat in och håller på att göra iordning allt inför lite fotosessioner. Nedan är bild lite snett uppifrån, dock ser det lite tråkigt ut här då huset renoverades under tiden vi tog den bilden + vädret allmänt är tråkigt.

@Bennii: Hej! Ja, tyvärr så håller vi oss bara till spelutvecklare i alla dess former.

@GG-Daniel: Tack! Om du har några vänner som du tror skulle kunna behöva det, dela gärna med dig.

Skribent

@Bennii: Du får börja knåpa ihop något i RPG Maker.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Det ser riktigt nice ut, gissar att det där blir skithärligt på våren nu och sedan sommaren. Säkert bra gemenskap med.

Själv skulle själv aldrig kunna bo i ett kollektiv sådär dock.
Jag känner nästan att det är lite tvärtom för min del, det hämmar min kreativitet att hela tiden kunna få input från andra.
Man behöver ju inte lyssna, men det är svårt att stänga av helt om man ofta träffar andra personer som pratar om samma sak man själv jobbar med och alltid spelar spel och pratar om spel liksom.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent

Häftigt, ser fram emot att följa er utveckling!


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Grymt initiativ :)!

Medlem

Vilken trevlig idé! Har faktiskt vart i Ryd några gånger, närmsta samhället från släktens sommarställe.

Medlem

Fantastisk idé! Jag kanske ansluter i framtiden när jag byter projekt

Medlem

Härligt med lekpark precis utanför också. Vad mer kan man önska?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

@waeress: Härligt att höra! Vi inväntar din ansökan!

@Tune: Vad heter platsen där dina föräldrars sommarställe är? Huset ligger i Fridafors.

@Hipshot: Pja, även om man sitter och jobbar på samma kontor betyder inte det att man kommer bli överöst av en massa feedback man ej önskar får.

Medlem

Jag har önskat något liknande sedan jag hörde talas om Glitch City i Los Angeles (som dock bara har kontor). Skoj!


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar