Svenska Hearthstone-spelaren Forsen hoppar av turnering

Robot
Svenska Hearthstone-spelaren Forsen hoppar av turnering

Accepterade inte att en kontroversiell spelare bjudits in.


Medlem

"tyskland bidrag och flera valde då att inte delta turneringen, inklusive Fors. Hans ersättare blev istället Jeffrey “Sjow” Brusi som många borde känna igen från när Starcraft 2-scenen." Hm, va?

Releasehästryttare

Vi återkommer till frågan att om ens levene skall gås efter för att nån inte tycker om vad man säger online.

Skägg.
10 Chambers

@Dreijer: Haha, gick lite snabbt där


signatur
Medlem

Forsen står med i truppen? Hoppa han inte av? ^_____^

Skägg.
10 Chambers

@delli: Verkade vara tillbaka efter att den andra nissen bannats.


signatur
Medlem

Ett gäng småglin i en ankdamm.

Avstängd

Löjligaste jag läst på länge!

Förstår knappt någonting i den här nyheten pga. hur den är skriven... :s

Medlem
Skrivet av benkebengt1337:

Förstår knappt någonting i den här nyheten pga. hur den är skriven... :s

Jag håller med. Det verkar inte åtgärdats (det har åtminstone inte uppdaterats för mig) heller.

Skägg.
10 Chambers

Fredagsstressen! Sorry, har pillat lite mer nu.


signatur
Medlem

Sannerligen rörig artikel. Men bortsett från de så tycker jag det är mycket hedervärt av spelare att faktiskt markera mot den tyska fulingen.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fredagsstressen! Sorry, har pillat lite mer nu.

Det jag påpekade tidigare är fortfarande kvar. Alltså: "Trots detta blev han vald som tyskland bidrag och flera valde då att inte delta turneringen, inklusive Fors. Hans ersättare blev istället Jeffrey “Sjow” Brusi som många borde känna igen från när Starcraft 2-scenen."
Tysklands* "från Starcraft 2-scenen"* förmodar jag att det skall stå. Åtgärda det, så kan du snart gå hem och vila ut efter en händelserik vecka, för nya Fragzone.

Medlem

Bra av Blizzard att stänga av han i slutändan?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

@benkebengt1337:

Därför jag blev förvirrad

Redaktör
Skrivet av Dreijer:

Det jag påpekade tidigare är fortfarande kvar. Alltså: "Trots detta blev han vald som tyskland bidrag och flera valde då att inte delta turneringen, inklusive Fors. Hans ersättare blev istället Jeffrey “Sjow” Brusi som många borde känna igen från när Starcraft 2-scenen."
Tysklands* "från Starcraft 2-scenen"* förmodar jag att det skall stå. Åtgärda det, så kan du snart gå hem och vila ut efter en händelserik vecka, för nya Fragzone.

Vi gjorde det enkla: sparkade Calle och rättade. Tack för feedback.


signatur
Medlem
Skrivet av billybob:

Ett gäng småglin i en ankdamm.

En väldigt stor ankdamm i såna fall haha

Alliance FTW, för övrigt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Vi gjorde det enkla: sparkade Calle och rättade. Tack för feedback.

Då kan både du och jag ta helg!

Medlem

Låter som folk är rädda för tysken, vem bryr sig om att han har manipulerat mängden tittare i sina streams? vad har det med hans skicklighet i hearthstone att göra?

Medlem
Skrivet av Yabba:

Låter som folk är rädda för tysken, vem bryr sig om att han har manipulerat mängden tittare i sina streams? vad har det med hans skicklighet i hearthstone att göra?

Rädd för som i att han ska ge dom stryk eller att han är duktig på Hearthstone? Det senare är det nog ingen risk för, om man ska gå efter hans stream och hans framgångar i turneringar. Om man manipulerar tittare på Twitch, så hamnar man högre upp på aktuella online kanaler. Vilket genererar både mer tittar och pengar. Riktigt vidrigt mot dom som får tittare på normal väg och det är såklart emot Twitchs regler.

Tittade på hans stream till och från, när jag senare ramlade in i någon reddit tråd där det nämndes alla muppigare saker han haft för sig så kan jag inte säga att jag kommer direkt titta på honom igen.

Medlem

"och hans lag lyckades ta sig vidare till slutspelet via regelverket"

Hade det inte varit värre om hans lag tagit sig vidare utanför regelverket? Eller syftas det till att det var tvivelaktigt röstat eller något i och med att de också organiserade tävlingen?

Medlem

Fast va? Sjow tog ju över Forsens plats. Varför är Forsen med på listan?

Medlem

E-sport verkar ha lämnat barnstadiet bakom sig. Nu är det big-money och fusk som gäller. Trist. Någonting dör när amatörstatusen försvinner; även om det givetvis blir möjligt för folk att livnära sig på spel och det är ju kul.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Bra gjort. Är lite nyfiken på vilka uttalanden han gjort som hjälpe till i beslutet att kicka honom, men jag misstycker inte till att man lyfter fram sportsmannaandan...finns alldeles för många skitstövlar inom sporten. Som alla jäkla dykare inom fotbollen...skulle ju bannas från bollkontakt i ett år minst!

Medlem
Skrivet av Yabba:

Låter som folk är rädda för tysken, vem bryr sig om att han har manipulerat mängden tittare i sina streams? vad har det med hans skicklighet i hearthstone att göra?

Skrivet av kaealy:

Rädd för som i att han ska ge dom stryk eller att han är duktig på Hearthstone? Det senare är det nog ingen risk för, om man ska gå efter hans stream och hans framgångar i turneringar. Om man manipulerar tittare på Twitch, så hamnar man högre upp på aktuella online kanaler. Vilket genererar både mer tittar och pengar. Riktigt vidrigt mot dom som får tittare på normal väg och det är såklart emot Twitchs regler.

Tittade på hans stream till och från, när jag senare ramlade in i någon reddit tråd där det nämndes alla muppigare saker han haft för sig så kan jag inte säga att jag kommer direkt titta på honom igen.

Skrivet av jawik:

"och hans lag lyckades ta sig vidare till slutspelet via regelverket"

Hade det inte varit värre om hans lag tagit sig vidare utanför regelverket? Eller syftas det till att det var tvivelaktigt röstat eller något i och med att de också organiserade tävlingen?

Skrivet av Ender:

Bra gjort. Är lite nyfiken på vilka uttalanden han gjort som hjälpe till i beslutet att kicka honom, men jag misstycker inte till att man lyfter fram sportsmannaandan...finns alldeles för många skitstövlar inom sporten. Som alla jäkla dykare inom fotbollen...skulle ju bannas från bollkontakt i ett år minst!

Läste lite om detta på andra håll. Tysken i fråga höll i en turnering för 3 år sedan (eller när det nu var) och manipulerade reglerna för att få sitt lag vidare till slutspel. Sen misstänks han också för att manipulerat antalet tittare på sin stream, men detta har inte kunnat bevisats. Vidare så är Sintolol och P4wnyhof inte vänner på något håll verkar det som. De hade suttit och bashat varandra rätt hårt på Discord som sedan flöt ut på Twitter och skapade massa drama, som sånt här alltid gör. Blizzard har inte specificerat om detta är anledningen till att de bannas.

http://www.gosugamers.net/hearthstone/news/43883-p4wnyhof-sin...

http://www.gosugamers.net/hearthstone/features/38029-breaking...

Medlem

@Oggmeiler: Jag förstår inte heller...

1
Skriv svar