Få 500 dollar för att hitta Conan Exiles-buggar

Robot
Få 500 dollar för att hitta Conan Exiles-buggar

Tjäna pengar på att rapportera grova problem.

#conan-exiles, #funcom


ELF
Medlem

Så det gäller enbart exploits? Inte att FPSen skjunker som en sten kring vegetation och eld?
Sitter på en i7-4790k, 2 st R9 290X (crossfire testat både av och på) och 32 GB RAM. Ligger runt 15-20 FPS runt eld.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Gen
Medlem
Skrivet av ELF:

Så det gäller enbart exploits? Inte att FPSen skjunker som en sten kring vegetation och eld?
Sitter på en i7-4790k, 2 st R9 290X (crossfire testat både av och på) och 32 GB RAM. Ligger runt 15-20 FPS runt eld.

Det beror på icke optimerad 3D motor och inte en bugg
Tex Tera Online har ju vart segdrivet sen det släpptes för massa år sedan.

Medlem

Haha... Så Funcom kan i princip hävda att "det visste vi redan" när en bug eller exploit rapporteras, om de inte har lust att betala


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av ELF:

Så det gäller enbart exploits? Inte att FPSen skjunker som en sten kring vegetation och eld?
Sitter på en i7-4790k, 2 st R9 290X (crossfire testat både av och på) och 32 GB RAM. Ligger runt 15-20 FPS runt eld.

Har inte spelat sen release, men körde säkert en 20h i alla fall och jag hade aldrig FPS-drops, har betydligt sämre specs än vad du har också. Enda gångerna jag upplevde lagg var när servrarna var sega.

Medlem
Skrivet av ELF:

Så det gäller enbart exploits? Inte att FPSen skjunker som en sten kring vegetation och eld?
Sitter på en i7-4790k, 2 st R9 290X (crossfire testat både av och på) och 32 GB RAM. Ligger runt 15-20 FPS runt eld.

AMD-relaterat tro? Jag kör med en i5-2500K och ett GTX1070 och har inga sådana FPS-problem. Enda gången FPS'en ibland droppar nedåt 30-40 är i hemmabasen vi delar, men den är så pass stor att jag skulle vara mer förvånad om det inte droppade. (kör Ultra i 1080)

Medlem
Skrivet av ELF:

Så det gäller enbart exploits? Inte att FPSen skjunker som en sten kring vegetation och eld?
Sitter på en i7-4790k, 2 st R9 290X (crossfire testat både av och på) och 32 GB RAM. Ligger runt 15-20 FPS runt eld.

Skrivet av jawik:

AMD-relaterat tro? Jag kör med en i5-2500K och ett GTX1070 och har inga sådana FPS-problem. Enda gången FPS'en ibland droppar nedåt 30-40 är i hemmabasen vi delar, men den är så pass stor att jag skulle vara mer förvånad om det inte droppade. (kör Ultra i 1080)

Jag kör AMD och spelar Conan en hel del, jag kan bekräfta att det finns en del AMD-specifika buggar som sänker prestandan under vissa omständigheter. Tydligen har Unrealmotorn en del inhemska problem med AMD men det handlar nog även en del om drivrutiner mm.
Det har dock blivit mycket bättre på sista tiden och jag har personligen inget alls att klaga på sedan patchen igår.

Har inte haft problem med vegetation och eld men du kanske ska testa att sänka inställningarna för skuggor och effekter?

1
Skriv svar