Total War: Warhammer 2 annonserat

Robot
Total War: Warhammer 2 annonserat

Äntligen får du lira med Lizardmen, Skaven och några sådana där fjantiga alver.

#creativeassembly, #skaven, #totalwar, #warhammer


Medlem

En grej som verkar intressant är att detta kommer kombineras med första spelet om man äger det.
Så spelens båda kampanjkartor kommer "slås ihop" och bilda en stor.

Medlem

Är det verkligen nödvändigt med ett helt nytt spel? Visst dom vill väl skaffa pengar men första är ju inte så gammalt. Känns som dom lika gärna kunde klämma in det som dlc.
Sen en fråga för dom insatta. Lever dessa nya raser på samma kontinent som dom i första, dvs skulle man kunna möta empire som lizardmen? Om dom nu lägger in lagen från ettan i tvåan dvs.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Salsius:

Är det verkligen nödvändigt med ett helt nytt spel? Visst dom vill väl skaffa pengar men första är ju inte så gammalt. Känns som dom lika gärna kunde klämma in det som dlc.
Sen en fråga för dom insatta. Lever dessa nya raser på samma kontinent som dom i första, dvs skulle man kunna möta empire som lizardmen? Om dom nu lägger in lagen från ettan i tvåan dvs.

Det ska väl vara en fristående expansion? Det är vad som har sagts ända sedan innan TW: Warhammer släpptes i alla fall. Att man skulle släppa det och sen två fristående expansioner, med DLC till alla tre titlar.

Det är en helt annan kontinent.

Medlem
Skrivet av Salsius:

Är det verkligen nödvändigt med ett helt nytt spel? Visst dom vill väl skaffa pengar men första är ju inte så gammalt. Känns som dom lika gärna kunde klämma in det som dlc.
Sen en fråga för dom insatta. Lever dessa nya raser på samma kontinent som dom i första, dvs skulle man kunna möta empire som lizardmen? Om dom nu lägger in lagen från ettan i tvåan dvs.

De är på en annan kontinent, så det är väl inte supervanligt att de möts. Men det är inte omöjligt. Men storymässigt har imperiet för mycket att göra med Chaos för att expandera dit ner.

http://warhammerfantasy.wikia.com/wiki/Lustria?file=Lustria.p...

Sen håller jag med, känns inte nödvändigt med ett helt nytt spel. Speciellt inte om man ändå ska kunna slå ihop kartan med originalet. Men kul med Lizardmen! Definitivt den armé jag skulle fixa om inte WH40k tar över så mycket.


signatur

Videomupp

Medlem

Steam sidan: http://store.steampowered.com/app/594570/
Övrig information ang. mergingen av dessa spel:

Citat:

Shortly after launch, owners of both the original game and Total War™ WARHAMMER II will gain access to the colossal new combined campaign. Merging the landmasses of The Old World plus Naggaroth, Lustria, Ulthuan and the Southlands into a single epic map, players may embark on monumental campaigns as any owned Race from both titles.

Medlem

Buuu :(. Ge mig Empire 2 istället...

Medlem

Nu har jag inte hängt med i warhammer på många år. Men jag har för mig att empire höll på att utplåna lizardmen.
Men storyn har väl rebootat ett antal gånger

Medlem

Snark. Finns fortfarande ingen anledning att spela något annat än 13 år gamla Rome: Total War med Europa Barbarorum-modden, samt 11 år gamla Medieval II: Total War med Stainless Steel-modden och detta verkar alltså heller inte ändras inom överskådlig framtid. Sorgligt.

Medlem

Skavens!! TAKE MY MONEY!!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av DAoG:

Nu har jag inte hängt med i warhammer på många år. Men jag har för mig att empire höll på att utplåna lizardmen.
Men storyn har väl rebootat ett antal gånger

Gjorde dom verkligen det? Du tänker inte på Skavens? De höll på att utrota alla Lizardmens i End Times eventet för något år sedan.

Sen har väl storyn officiellt bara rebootat en gång, vid End Times som ledde in i Age of Sigmar, den era figurspelet är i nu. Men sen har man säkert retconnat en hel del saker under storyns gång


signatur

Videomupp

Medlem

Vilka alvraser är det ?
Sen som jag förstått det ska de ju införliva hela 1:an med andra delen och sen bäggedera i den tredje. Så det ska bli likt Empire: Total war 3 kontinenter.

Medlem
Skrivet av zumo:

Vilka alvraser är det ?
Sen som jag förstått det ska de ju införliva hela 1:an med andra delen och sen bäggedera i den tredje. Så det ska bli likt Empire: Total war 3 kontinenter.

Ska man tro trailern är det High Elves och Dark elves. Wood elves finns redan i första Total war: Warhammer som DLC.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Ska man tro trailern är det High Elves och Dark elves. Wood elves finns redan i första Total war: Warhammer som DLC.

Korrekt. Dark Elves och High Elves.

https://www.totalwar.com/blog/total-war-warhammer-ii-coming-s...


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Helt fantastiskt! Är i full färd med att måla upp en High Elves och Dark Elves arme för tillfället vilket gör det här extra roligt

Medlem

Kan säkert bli kul! Men saknar den "gamla" typen av Total war, Empire är min favorit. Hade gärna sett något i den stilen igen.

Medlem

@Comstedt: NEJFÖRFAN jag har tillräckligt med spel att försöka hinna med mellan jobb barn och tjej. Ett nytt Empire skulle tvinga mig till arbetslöshet för att hinna med allt.

Medlem

April April! Alldeles för tidigt för en 2:a. Mig lurar ni inte.

Annars får ni gärna släppa Middle-earth - Total War


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Ge mig 40k annars kan det vara.

Medlem
Skrivet av lolmannen123:

Snark. Finns fortfarande ingen anledning att spela något annat än 13 år gamla Rome: Total War med Europa Barbarorum-modden, samt 11 år gamla Medieval II: Total War med Stainless Steel-modden och detta verkar alltså heller inte ändras inom överskådlig framtid. Sorgligt.

Håller med, Europa Barbarorum slår allt annat som kommit efteråt.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

YES!! Som jag längtat, och som jag saknat Skavens
Börjat lira igen efter att Brettonnians släpptes, och började köra runt med co-op med en polare. Grymt bra spel (och den absolut bästa Total War-versionen hittills)

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Castor.T:

Håller med, Europa Barbarorum slår allt annat som kommit efteråt.

Förutom att det är buggigt så inåt helvete. Känner inte till någon (stor) mod till TW-spel som har fler problem med krascher etc. Känns som att man lagt ribban rätt knasigt om man tycker det är höjdpunkten...

Men visst är det en kul mod.

Medlem

Tänkte tipsa er om streamen men visste inte om de skulle vara en "nyhet". "fjantiga alver", eey! No go there pls

Skägg.
10 Chambers
Medlem
Skrivet av Fanskap:

@Comstedt: NEJFÖRFAN jag har tillräckligt med spel att försöka hinna med mellan jobb barn och tjej. Ett nytt Empire skulle tvinga mig till arbetslöshet för att hinna med allt.

Empire + Darthmod, knappt dödat tid med denna combon : )

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Förutom att det är buggigt så inåt helvete. Känner inte till någon (stor) mod till TW-spel som har fler problem med krascher etc. Känns som att man lagt ribban rätt knasigt om man tycker det är höjdpunkten...

Men visst är det en kul mod.

Kan inte påstå att jag har haft fler problem med den modden än andra, har iofs inte spelat på nåt år nu heller. Men kan ha att göra med bakgrundsscripten de kör.
Sen ska man inte använda sig av autosave i RTW överhuvudtaget för den är kraschbenägen.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Sa dom inte en gång att nästa spel skulle bli en tidsålder dom inte gjort förut?

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Sa dom inte en gång att nästa spel skulle bli en tidsålder dom inte gjort förut?

Jag tror det är olika team, det historiska verkar vara i ett tidigt skede. De ska tydligen även göra ett tredje spel om man läser på deras forum.

Får bara hoppas att det blir 1600-tal och att det inte dröjer alldeles för länge.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Remus:

April April! Alldeles för tidigt för en 2:a. Mig lurar ni inte.

Annars får ni gärna släppa Middle-earth - Total War

http://i.imgur.com/37YHD0j.gif

Lär vara på allvar. Ett företag gör inte renderad sekvens samt en infosida på Steam om det är ett skämt.

Medlem
Skrivet av sweclockern:

Kan säkert bli kul! Men saknar den "gamla" typen av Total war, Empire är min favorit. Hade gärna sett något i den stilen igen.

Lär dröjja innan vi ser empire 2, nästa historiska TW kommer nästa år gissningsvis och det är en helt ny tidsålder då dom inte vill göra "samma spel" flera gånger.
Skulle gärna se 1800 talet personligen.

12
Skriv svar