Windows 10:s Game Mode här i april

Robot
Windows 10:s Game Mode här i april
Medlem

"Automagisk systemstädare."

Ger mig flashbacks till slutet av nittiotalet när varenda halvseriös PC-tidning (och även Aftonbladet ibland) gav oss guider till program som kunde göra våra datorer "DUBBELT SÅ SNABBA PÅ 15 MINUTER, GRATIS!"

Medlem

Frågan är om detta läget påverkar alla spel, eller bara W10 Microsoft-spel.

Medlem

ja håller det vad som lovas å det inte blir massa problem med det så är det guld värt. Och så länge självklart man kan stänga av å på skiten utan problem.

Medlem

Sitter fortfarande på en sån jävla "evaulation" utgåva eller vad man kallar det. När jag skaffade ny processor(samt moderkort) så förlorade jag ju "givetvis" min licensnyckel för Windows 10 också... *suck*

Medlem

kort sagt vad detta gör är exakt vad som händer när du går in i aktivitetshanteraren och väljer prioritet "hög" på ett program.

Medlem

@Luciphear:

Surt , därför ja alltid köper OS fysiskt privat. På företagsnivå är de dock smidigt med hårdvarubunden licens.

Gnällkuk

Vad blir nästa magiska feature, exklusiv fullskärm för Windows store-spel? Kan ju göra ett nytt tappert försök med Forza efter uppdateringen och se om det blivit spelbart.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

https://www.pcgamesn.com/microsoft/windows-game-mode-performa...

Det är en preview build av windows man testar på, i den gör game mode prestandan sämre. Får se hur det blir i releasebuilden.

Medlem

Problemet jag ser är att x-box game bar är involverad, en feature jag enbart haft problem med.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Sitter fortfarande på en sån jävla "evaulation" utgåva eller vad man kallar det. När jag skaffade ny processor(samt moderkort) så förlorade jag ju "givetvis" min licensnyckel för Windows 10 också... *suck*

Din nyckel bör vara bunden till ditt MS konto. Bara kontakta MS support så kommer det lösa sig, om din Win10 var legit.

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

Din nyckel bör vara bunden till ditt MS konto. Bara kontakta MS support så kommer det lösa sig, om din Win10 var legit.

En OEM-licens är bunden till hårdvaran som den ursprungligen installeras på. Om du gör för stora ändringar i hårdvaran är nyckeln ogiltig eftersom det inte längre anses vara samma dator. Oavsett om nyckeln från början var legit.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Sitter fortfarande på en sån jävla "evaulation" utgåva eller vad man kallar det. När jag skaffade ny processor(samt moderkort) så förlorade jag ju "givetvis" min licensnyckel för Windows 10 också... *suck*

Jag gjorde samma misstag. Men jag lyckades sätta i mina gamla delar igen (moderkort, fläktar, och ram-minnen)
installera windows utan cd-key, sen byta jag till mina nya delar igen, sen hitta jag nånstans där jag kunde välja att uppdatera min hårdvara för windows och sen dess har de funkat utan problem! Även vid ominstallation

Medlem

@Bennii: ett samtal brukar lösa även det om man gar oem license.
Dom är inte omöjliga på ms.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Molotov: Jag vet inte om det handlar om "omöjliga", eller om de helt enkelt inte orkar ta reda på hur det ligger till. Men du har helt rätt. Om man ringer och aktiverar över telefon så släpper de vanligtvis igenom aktiveringen utan att bråka om det.

Medlem
Skrivet av Sundance83:

Jag gjorde samma misstag. Men jag lyckades sätta i mina gamla delar igen (moderkort, fläktar, och ram-minnen)
installera windows utan cd-key, sen byta jag till mina nya delar igen, sen hitta jag nånstans där jag kunde välja att uppdatera min hårdvara för windows och sen dess har de funkat utan problem! Även vid ominstallation

Har inte möjligheten att göra det då mitt moderkort gick sönder och kortslöt den gamla processorn på köpet på något jävla vänster.

Medlem
Skrivet av Bennii:

En OEM-licens är bunden till hårdvaran som den ursprungligen installeras på. Om du gör för stora ändringar i hårdvaran är nyckeln ogiltig eftersom det inte längre anses vara samma dator. Oavsett om nyckeln från början var legit.

Finns program för att utvinna nyckeln. Gör det innan ny PC, det gjorde jag

Medlem

@Makkapakka: Jag tror du missuppfattat. Det handlar inte om att det är svårt att få tag på själva licensnyckeln.

Medlem
Skrivet av Bennii:

@Makkapakka: Jag tror du missuppfattat. Det handlar inte om att det är svårt att få tag på själva licensnyckeln.

Då kan du även binda nyckeln till ditt MS konto. Sedan borde det inte vara något problem att aktivera på en ny PC.

1
Skriv svar