Bygg ditt eget kungarike i lovande mmo-spelet Crowfall

Robot
Bygg ditt eget kungarike i lovande mmo-spelet Crowfall
Medlem

Läste först "...för att skapa en myllrande marknadsplats där man säljer korv" (jag är väl hungrig), och nu vill jag bara öppna ett korvstånd i spelet och bli rik. Kan jag det så har ni en trogen spelare.

Medlem

Jag backade ju bland annat detta projekt på kickstarter för två år sedan, på den tiden som ks var populärt.
Utan att tänka mig för lite, så är det nog lite obetänksamt att backa flertalet mmo's på detta sätt.
Det var nog möjligheten till fysisk förstörelse som lockade mest där många spel idag fokuserar på meningslös ögongodis.
Crowfall - Elements of Destruction https://youtu.be/LlD3LyjZAjY

Sen verkar många spel idag få Early Access utan att ens behöva leverera en "färdig" slutprodukt.
Lite gnäll om ett annat spel, Shroud of the Avatar:

Som det fortfarande står på Steam: WARNING: THIS GAME IS EARLY ACCESS PRE-ALPHA.
Estimated delivery: Oct 2014, Utgivningsdatum: 24 nov, 2014

Det vore ju lite kul om ni tog upp Shroud of the Avatar som de hade på ks för 3 år sedan, där många önskningar misslyckats att uppfyllas, att det fortfarande är under utveckling samtidigt som många andras önskningar har uppfyllts men det kommer aldrig bli ett nytt daoc för mig, men det var nog aldrig tänkt heller om man läste på.

Mitt första mmo var Ultima Online men gav upp då jag hade för klen dator på den tiden, sen blev det över 2000 timmar i Dark Age of Camelot fram till den episka expansionen Trials of Atlantis (som nästan kostade mig mitt jobb) där man i 50-100 talet personer kämpade för sina master levels och hade hoppats på att SOTA skulle bli något liknande, ett mmo där man spelar tillsammans istället för att spela mot varandra.

1
Skriv svar