H1Z1 så svårt!!!

Medlem
H1Z1 så svårt!!!

Varför är h1z1 så svårt? Är alla så bra eller fuskar folk? Folk slänger iväg 2taps eller 1tap som om det vore inget förutom jag... Tips hur avancerar sökes... Man ser på filmen hur jag siktar,, men skulle jag leta efter huvudet i varje strid så skulle jag missa nästan alla skott!!

Medlem

En sak jag själv hade gjort är att ta ett shotgun, även skippat vissa saker i din backpack (helmets som inte är bike).
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig mer eftersom jag inte har spelet själv utan har bara spelat det på min sambos lillebrors acc, men det är vad jag har lärt mig under min tid.

Medlem

okii inga andra som spelar????

Medlem
Skrivet av jimmy_maxout:

Varför är h1z1 så svårt? Är alla så bra eller fuskar folk? Folk slänger iväg 2taps eller 1tap som om det vore inget förutom jag... Tips hur avancerar sökes...

Vet inte om det finns så många tips att ge då du verkar ha bra koll på det. Men ett enkelt och tråkigt tips är att bara ta så mycket strider som möjligt. Se till att landa vid en bil, ta nycklarna, loota och döda eventuella andra där sen kör iväg och sök dig till platser där det kan finnas folk att skjuta mot. Det kommer till en början säkert inte ge några topplaceringar men med tiden blir man bättre. Men det där visste du säkert redan. Men det finns tyvärr inte så mycket bättre tips att ge, spelet handlar till stora delar om muskelminne och hur du rör dig och det är sånt som kommer när man sätter sig i de situationerna.

Därför så tycker jag i alla fall att det är värt att nästan alltid gå för huvudet. Ja man kommer missa massor och flera gånger dö i situationer som man kanske överlevt om man gått för skott mot kroppen men med tiden så sitter det och får man in i ungefär vilken rytm man ska skjuta för att ha någorlunda kontroll på rekylen och veta vart man placerar siktet på olika avstånd för att få in headshots utan att behöva tänka på det så kommer dödandet kännas mycket lättare. Sen är det klart att i vissa fall så lämpar det sig bättre att gå för skott mot kroppen men i de flesta fall tycker jag man ska sikta mot huvudet. Nej man kommer aldrig komma dit att man alltid dödar folk med 2-taps men det är det ingen som gör, inte ens de bästa även om det känns så ibland. Men skjuter man alltid mot huvudet och får in i muskelminnet i vilken takt ska man skjuta så har man goda chanser att göra det i alla fall.

Om du tycker att det är riktigt svårt att träffa huvudet så prova om det känns lättare med någon annan upplösning (ex 1600x900) om du inte redan gjort det. Visst spelet kanske ser ut som skit då men man vänjer sig vid det.

Detta var väl knappast några jättebra tips och jag är absolut inte speciellt bra på detta spel men jag känner att jag går framåt i alla fall sen jag slutade bry mig om ranken för stunden och tillåter mig själv att dö. Tycker numera det är mycket roligare att dö tidigt om jag sätter personligt rekord i antalet dödande och känna att man ändå gjorde en bra match än att vinna en match med några få kills. Sen är det naturligtvis upp till var och en hur de vill och hur de tycker det är kul att spela. Men mitt mål är att någon dag bli så pass bra att jag kan vinna matcher med 20-30 kills och sen jag började spela efter det jag skrev här så känner jag i alla fall att det går framåt och att det är ett realistiskt mål.

Får be om ursäkta för långt och rörigt inlägg som kanske inte gav så många tips men ville dela med mig av om hur jag själv känner att jag blivit bättre. Sen är jag som sagt inte särskilt bra än men tror i alla fall jag hittat rätt väg för att bli det i alla fall.

Medlem
Skrivet av jimmy_maxout:

Varför är h1z1 så svårt? Är alla så bra eller fuskar folk? Folk slänger iväg 2taps eller 1tap som om det vore inget förutom jag... Tips hur avancerar sökes... Man ser på filmen hur jag siktar,, men skulle jag leta efter huvudet i varje strid så skulle jag missa nästan alla skott!!

https://youtu.be/hH1bkbc6DwU

Detta kanske hjälper, jag spelade H1 ganska mycket för ett tag sen
https://www.youtube.com/watch?v=grF79l04FN8
Lycka till


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Medlem

xD

Inaktiv

Varför ser bilden mer urtvättad ut än farfars kalsonger? Det ser ut som Zelda BOTW. Har du hög gamma i spelet lr något?

Medlem

Hög brightness. Annars vart det skillnad efter uppdateringen...

1
Skriv svar