Xbox Scorpio kan komma att visas upp nästa vecka

Robot
Xbox Scorpio kan komma att visas upp nästa vecka

Vi förblir en aning skeptiska med tanke på gårdagens datum.

#microsoft, #rykte, #scorpio, #xbox


Medlem

Har läst nånstans att scorpio kommer släppas redan i höst, typ september, så det skulle inte förvåna om den visas upp snart.

Medlem

De kanske gör en Sega och lanserar den helt otippat på E3.

Gnällkuk

@Bennii: tveksamt, tror jag. de vill nog ha lite dragplåster i form av spel som utnyttjar den nya prestandan. tror de siktar på att ha den redo lagom till julhandeln, det mesta är nog redan klart, är nog vilka titlar som hinner bli klara som är det avgörande. skulle bli förvånad om inte MS hoppar på VR-tåget med Scorpio.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

skulle bli förvånad om inte MS hoppar på VR-tåget med Scorpio.

Tycker intresset för VR har minskat rejält i år. Resident Evil 7 är det enda riktiga spelet på marknaden och hade intresset varit större hade vi fått fler spel i samma klass och inte bara en massa tekniska demos. Med tanke på att Microsoft håller på utveckla sitt egna VR headset för Windows 10 så är det nog den vi kommer att få se men om det blir till lanseringen av Scorpion tvekar jag på. Tror MS kommer vänta tills VR marknaden mognat.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

"beräknas maskinen även ha 12GB GDDR5-minne, i jämförelse med 8GB i standardutförandet av Xbox One."

Nu har ni väl skrivit fel. GDDR5 minnet är väl grafikens egna minne och det har väl inte den vanliga Xbox One 8 av va. Det är ju i sådana fall som mitt 1070 kort som ligger på 8 Gb GDDR5.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Ambassadör
Xbox

Det är så himla mycket rykten nu, men det verkar som om Scorpio avtäcks när som helst. Sjukt spännande!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

"beräknas maskinen även ha 12GB GDDR5-minne, i jämförelse med 8GB i standardutförandet av Xbox One."

Nu har ni väl skrivit fel. GDDR5 minnet är väl grafikens egna minne och det har väl inte den vanliga Xbox One 8 av va. Det är ju i sådana fall som mitt 1070 kort som ligger på 8 Gb GDDR5.

Det är 8gb ddr3 i xbox one som utför allting, sedan finns där 8gb flashminne för enbart appar som man kör vid sidan av under tiden men gör annat, dvs så kallade snap-appar. Ps4 körde på 8gb gddr5 till allt redan från början vilket är en utav anledningarna till prestandagapet som finns mellan de två konsollerna.

Scorpion däremot är ryktad att ha 12gb gddr5-minne som kommer användas till allt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Ny hårdvara kan ju vara trevligt men den är svår att sälja utan spel som lockar och MS verkar ha stagnerat rejält när det gäller exklusiva spel. Jag vet inte hur långt det räcker med multiplattformsspel som ser aningen bättre ut på en 4K-TV.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Det är 8gb ddr3 i xbox one som utför allting, sedan finns där 8gb flashminne för enbart appar som man kör vid sidan av under tiden men gör annat, dvs så kallade snap-appar. Ps4 körde på 8gb gddr5 till allt redan från början vilket är en utav anledningarna till prestandagapet som finns mellan de två konsollerna.

Scorpion däremot är ryktad att ha 12gb gddr5-minne som kommer användas till allt.

Ok. Tack för infon. Trodde GDDR5 minne hörde till grafikkort endast av nån konstig anledning.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Margy:

Ny hårdvara kan ju vara trevligt men den är svår att sälja utan spel som lockar och MS verkar ha stagnerat rejält när det gäller exklusiva spel. Jag vet inte hur långt det räcker med multiplattformsspel som ser aningen bättre ut på en 4K-TV.

Ok, nu skulle jag kunna döda för Uncharted 4 och Horizon: Zero Dawn MEN...jag har aldrig köpt en konsol för dess exklusiva titlar. Jag köper konsol efter den jag gillar mest att spela på och det är tveklöst Microsoft och Xbox sen Xbox 1. Däremot finns det MYCKET att säga om valen MS gjorde inför Xbox One vilket i efterhand var rent katastrofala. Som att inkludera Kinect och "bara" köra DDR3-minnen.

Tyvärr så blir MS ifrånåkta när det kommer till exklusiva titlar. De får aldrig riktigt till det tyvärr förutom Forza-serien som känns som deras stora dragplåster just nu. Man ser också tydligt att när resurser ges så är PS4-ekslusiva titlar så mycket snyggare än vad Xbox One mäktar med. HZD och Uncharted 4 comes to mind tex.

Medlem

Rätt val av Microsfot vore att släppa scorpio till Destiny 2s release då de verkligen blivit ett flagskepp för konsoller!

Avstängd

Jag har avstått från att köpa mig en Xbox One och slim. Så en Scorpio ska jag köp mig.

Medlem
Skrivet av Margy:

Ny hårdvara kan ju vara trevligt men den är svår att sälja utan spel som lockar och MS verkar ha stagnerat rejält när det gäller exklusiva spel. Jag vet inte hur långt det räcker med multiplattformsspel som ser aningen bättre ut på en 4K-TV.

Snart kommer iaf Sea of thiefs och Crackdown 3, sen har dom säkert andra spel dom jobbar på inför Scorpio.

Medlem

Jag trodde hela Xbox Scorpio (coolhetsgrad ett på det namnet btw...) var ett Aprilskämt. Men det är alltså på riktigt????

Medlem

@kadavriak: som Playstation Neo


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Scorpio är nog den första konsolen på länge som faktiskt väcker intresse. Kommer troligtvis inte införskaffa en men är nyfiken på att se vad det innebär.

1
Skriv svar