The Witcher 4 verkar inte uteslutet

Robot
The Witcher 4 verkar inte uteslutet
Medlem

Skulle vara intressant att se en ny Triologi i Witchers värld men med en ny huvudperson. Kanske någon som inte är riktigt lika mycket av en playboy som Geralt


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Ja efter mästerverket The Witcher 3 måste det bara komma. Det var 3an som drog in mig i rollspelen. Första RPG jag köpt och klarat. Helt underbar spel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Skulle vara roligt att få spelet de visade upp från början.

Medlem

Ser jättegärna ett nytt Witcher som kanske fokuserar på mycket annat än just Geralt.

Medlem

Håller med det som andra har sagt, vore kul med mer Witcher som inte fokuserar på Geralt, Geralts historia känns ju klar liksom.

Medlem

Var det någon som trodde något annat?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Skulle vara roligt att få spelet de visade upp från början.

På riktigt? Gå och lägg dig, det där känns överspelat. spelet släpptes i maj 2015 och du sitter och lipar över några screenshots från 2014 get a life.

Medlem

Vissa saker ska man bara låta det va. Är det slut är det slut. Sluta mjölka. Blood & Wine var ett riktigt bra avslut på Geralts resa med Triss.

Star Wars borde begravas och ta slut. Kanske lite fler SW spel.
Aliens borde begravas. Inga höga förväntningar på Covenant.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

@Danternas: Håller inte med. För mig är Geralt det som gjorde witcher 2&3 till vad de är. (I ettan är han dock ganska meh).
För mig så lär Geralt vara med i spelet på ett betydande sätt om det skall bli lika bra.

Men ett spel som fokuserar på hans tonår och tidiga äventyr kan vara intressant. Eller kanske ett som utspelas när han är riktigt gammal, tappat udden och gått i permanent pension på vingården i Toussant. Sen händer något hemskt som tvingar honom att ge sig ut på ett sista episkt äventyr...

Medlem

@Yabba: Screenshots, trailers, gameplay och en utvecklare som sitter dagen innan release och kommenterar rykten om nedgradering med "Nej, materialet är representativt, köp spelet och se själva!" för att ett par veckor senare erkänna sin falska marknadsföring.

Witcher 3-fallet var värre än No Man's Sky-spektaklet och bör stå som exempel snarare än att glömmas bort under GotY-stämplar.

FM-guru
F.d. Sisyr

Det får gärna göra fler spel i världen, men för egen del tycker jag att man i så fall bör börja om på ny kula med helt andra karaktärer, antagligen i en annan tidsperiod (och plats?).

Medlem

Inte så insatt i loren i helhet. Men hade varit kul om man kunde få välja skola själv och utgå med en karaktär därifrån, alt skapa egen. Fast det kanske kostar för mycket så det blir som dragon age/elder scrolls till story :/


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Skulle hellre se en TW4 än självaste HL3! Den världen är det underbaraste jag sett!

Medlem
Skrivet av kebbe:

@Yabba: Screenshots, trailers, gameplay och en utvecklare som sitter dagen innan release och kommenterar rykten om nedgradering med "Nej, materialet är representativt, köp spelet och se själva!" för att ett par veckor senare erkänna sin falska marknadsföring.

Witcher 3-fallet var värre än No Man's Sky-spektaklet och bör stå som exempel snarare än att glömmas bort under GotY-stämplar.

Ser att du fortfarande sitter och lipar tre år senare... tragiskt.

Medlem
Skrivet av Remus:

Vissa saker ska man bara låta det va. Är det slut är det slut. Sluta mjölka. Blood & Wine var ett riktigt bra avslut på Geralts resa med Triss.

Triss, you crazy

Medlem

Dålig nyhet, inte för att det var dåligt skrivet eller något, men det är dåligt att gå ut med sådant här. Det är klart att det kommer komma ett Witcher 4 och om det går bra med Cyberpunk kommer det ju komma en uppföljare av det med.
Ett billigt sätt att slå ner en kil mitt i nyhetsflödet, över hela internet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Nja, ser fram mer i mot Cyberpunk än ett nytt Witcher.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Det får gärna göra fler spel i världen, men för egen del tycker jag att man i så fall bör börja om på ny kula med helt andra karaktärer, antagligen i en annan tidsperiod (och plats?).

Håller med helt!
Mycket i Witcher 3 var imponerande men jag är sååååå trött att tvingas spela Generic Macho Fantasy Hero #5697.
Så synd att ett spel som ska vara öppet har en karaktär från en bokserie som spelarkaraktär så spelaren får minimal frihet att uttrycka sig. Sen att karaktären i sig är tråkig hjälper ju inte saken. Släpp lös mig att vara vem jag vill i en sådan värld! Då blir det något att lägga mina pengar på! Jag betalar inte för att vara gubben Geralt igen.

L32
Medlem

Skulle gärna se ett Witcher-spel med Ciri som huvudkaraktär. Händer mycket spännande saker för henne i böckerna.

Quake-konnässsör

Witcher 4 kan vara kodnamnet för HL3

Half Life 3 confirmed.

Medlem

Inte helt fel :). Men spelserien är så pass att det går spela om dem många gånger, så känns väntan lite kortare om det nu verkligen blir ett Witcher 4 förstås.

Medlem
Skrivet av kebbe:

@Yabba: Screenshots, trailers, gameplay och en utvecklare som sitter dagen innan release och kommenterar rykten om nedgradering med "Nej, materialet är representativt, köp spelet och se själva!" för att ett par veckor senare erkänna sin falska marknadsföring.

Witcher 3-fallet var värre än No Man's Sky-spektaklet och bör stå som exempel snarare än att glömmas bort under GotY-stämplar.

CD-Project ljög en del om The Witcher 3, ja.
Men att säga att det var värre än No Man's Sky är ju bara barnsligt.
Det finns ingen som ljugit och lovat så många olika saker om sitt spel som Sean Murray.
Witcher 3 ljög om sin grafik genom att dämpa den.
Sean Murray ljög om att, spelare kommer att kunna se varandra, stor variation på rymdskeppen, stora rymdslag, dockning med andra rymdstationer, rymdstrider med andra spelare, stor variation mellan olika raser, stora rymdslag fraktioner emellan, planeterna rör sig runt sin sol, det finns något spännande i mitten av galaxen och det bara för att nämna några. Sen finns inget av detta med vid release och de sätter fullpris på spelet...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Ge mig mer witcher! Dock så är jag en av dom som vill se mer av Geralt's resa, jag skulle vilja se mer av den karln, det är lixom mitt andra jag efter säkerligen tusentals timmar som jag lirat han igenom witcher 1 2 och 3. Jag är Geralt, Geralt är jag =D

Medlem

Får man hoppas de gör ett roligare stridssystem tills nästa gång.
Det är den svaga länken i den här spelen tycker jag. Blir enormt uttråkad efter några timmar spelande pga det.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av ompalompa:

@Danternas: Håller inte med. För mig är Geralt det som gjorde witcher 2&3 till vad de är. (I ettan är han dock ganska meh).
För mig så lär Geralt vara med i spelet på ett betydande sätt om det skall bli lika bra.

Men ett spel som fokuserar på hans tonår och tidiga äventyr kan vara intressant. Eller kanske ett som utspelas när han är riktigt gammal, tappat udden och gått i permanent pension på vingården i Toussant. Sen händer något hemskt som tvingar honom att ge sig ut på ett sista episkt äventyr...

Jag säger inte att Geralt var dålig i Witcher-serien, tvärt om. Däremot kanske det är bättre att vi lämnar han medan han är älskad än att vi gör en ny serie med han. Jag tror att vi skulle behöva något nytt snart i alla fall.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Avstängd
Skrivet av L32:

Skulle gärna se ett Witcher-spel med Ciri som huvudkaraktär. Händer mycket spännande saker för henne i böckerna.

Ja det skulle varit grymt!


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar