Inga mikrotransaktioner i Starcraft II

Robot
Medlem
Inga mikrotransaktioner i Starcraft II

Verkligen inte.


signatur

Raukkastning är min sport! Länge leve Gotland!

Medlem

Nej. håll sånt skit borta från SC2!

Medlem

Mikrotransaktioner är djävulens verktyg.


signatur

Meep!

Medlem

Vad jag märkte när jag logga in på SC2 betan var att det stog min gametime på wow när jag loggade in, fick mig att tro att dom kommer typ bunta ihop d3, sc2, wow till nåt man betalar i månaden för, kommer det vara så tro?

Medlem
Skrivet av simon857:

Vad jag märkte när jag logga in på SC2 betan var att det stog min gametime på wow när jag loggade in, fick mig att tro att dom kommer typ bunta ihop d3, sc2, wow till nåt man betalar i månaden för, kommer det vara så tro?

Nej.

Däremot i vissa länder bl.a Ryssland finns möjligheten att betala per speltimmar istället för att köpa spelet med en klumpsumma. Framtaget pga fattigare länder osv..

Medlem
Skrivet av simon857:

Vad jag märkte när jag logga in på SC2 betan var att det stog min gametime på wow när jag loggade in, fick mig att tro att dom kommer typ bunta ihop d3, sc2, wow till nåt man betalar i månaden för, kommer det vara så tro?

Bnet kommer vara gratis, det är troligtvis en bugg som kommer från att man i vissa länder kommer kunna välja att betala en månadskostnad.

http://forums.battle.net/thread.html?topicId=25026436295

"
Those countries will get much cheaper boxes to try the game first. In Russia for example there will be an option to play for free for a year or 4 months depending on whether you buy a very cheap or just cheaper game. After that period of time is over you can decide to either pay a monthly subscription or upgrade your game. As for the upgrade it will give you a full unlimited access. In other countries Battle.net stays free as it was stated multiple times already.
"

Medlem

Problemet är att om man ska kunna köpa nya saker även om det bara är utseende mässigt kan det fucka up allt totalt. Jag spelart väldigt mycket wc3 mods och kommer att göra det i sc2 också. så att om en ny bana/mods är gjort med en av dessa nyinköppta gubbar/units eller liknande skulle det inte betyda att alla som vill spela denna map blir tvungen att köpa den gubben/uniten för att kunna spela mapen...
det skulle bli väldig kompliserat om de sålde saker som inte bara var till ens profil, jag menar att även kosmetiska saker skulle påverka spelet.

Medlem
Skrivet av Phobo:

Mikrotransaktioner är djävulens verktyg.

Instämmer.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Vad fan är mikrotransaktioner XD

Medlem
Skrivet av Almatron:

Vad fan är mikrotransaktioner XD

Phobo förklarade vad det var.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Om herr Kotick få bestämma så kommer det garanterat dyka upp...

1
Skriv svar