Molyneux kodar spel igen, men pratar helst inte om det

Robot
Molyneux kodar spel igen, men pratar helst inte om det

Och Curiosity-vinnaren har fortfarande inte fått några pengar.

#alternative-facts, #bullfrog, #fable, #lionhead, #peter-molyneux, #populous


Medlem

Vi får väl helt enkelt se. Jag litar inte riktigt på den där karln. Han är expert på att hypa. Han skulle kunna sälja "unika" iskuber till eskimåer.

Medlem

@mh76: Indeed, tror t.o.m att Black & White var en av de första gånger jag reflekterat över ordet "hype" när man fick det att låta som om deras A.i levde. Populous, Syndicate, Theme park osv var ju dock fina titlar.

Medlem

Hmm, ska nog dra igång Theme Hospital igen. Om någon annan får samma idé så använd CorsixTH för att få det att lira med nya system. https://github.com/CorsixTH/CorsixTH

Redaktör
Ponny

Theme Hospital. <3 När ska världen få se åtminstone en i samma anda-uppföljare?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Molyneux är en PR-snubbe, kan inte säga att spelen jag har spelat har varit dåliga men jävligt över hypade.

Mitt råd är att inte lyssna eller läsa något han säger, kolla andra källor/gameplay.

Medlem
Skrivet av Subzero199:

Hmm, ska nog dra igång Theme Hospital igen. Om någon annan får samma idé så använd CorsixTH för att få det att lira med nya system. https://github.com/CorsixTH/CorsixTH

Går även att skaffa på GoG för den som vill det, så fungerar det rakt av.

Medlem
Medlem

Det är nog bäst så

Medlem
Skrivet av Komured:

Går även att skaffa på GoG för den som vill det, så fungerar det rakt av.

För att förtydliga lite så gör CorsixTH mer än att bara få spelet att fungera. Det innebär också stöd för högre upplösningar bland annat.

Medlem

Nu är han förvisso britt, men han hade fan passat bättre som USA president än deras nuvaranda vad han nu heter Molyneux är bäst!!!!

Medlem
Skrivet av robbis:

Nu är han förvisso britt, men han hade fan passat bättre som USA president än deras nuvaranda vad han nu heter Molyneux är bäst!!!!

Tronald Dump?

Medlem
Skrivet av Elixx:

@mh76: Indeed, tror t.o.m att Black & White var en av de första gånger jag reflekterat över ordet "hype" när man fick det att låta som om deras A.i levde. Populous, Syndicate, Theme park osv var ju dock fina titlar.

Här var pc gamer "medskyldiga" , de hade under ett år ca ett stående inslag om utvecklingen av Black@white .

Det var rätt sjukt

Medlem

@milu: Det är möjligt följde det väl inte till 100%, vet bara att jag läste en artikel där de satt och lovordade deras A.I och menade att den lärde sig av sig själv och utvecklarna blev förvånade osv, det var väl typ då jag blev intresserad av spelet. Det var skitsnyggt och inte dåligt men tyckte inte deras A.I levde upp till förväntningarna.

Medlem

@Blackwolfe: ja exakt, det var han jag syftade på 😂

Medlem

Minns det där med black & white så väl. Molyneux verkade i praktiken bestämma vad medier skulle skriva om spelet, för han hade ju en del att luta sig mot på den tiden.

Medlem

Han verkar ha vetat vad han höll på med på 90-talet. Sen kom internet och han fick nån slags hybris.

Medlem

Väntar fortfarande på att PC-versionen av Godus ska bli klart. Zzzzzzzzzzzzzz

Medlem

Måste nog säga att Populous är hans bästa spel, det lade grunden till en hel drös genrer och omdefinierade hur man spelar på en dator.

Medlem

Jag litar inte på honom, men att inte tala om spelet är ett steg i rätt riktning. Det är dags för mindre snack och mer verkstad från Molyneoux.

Medlem

> Det enda som är vettigt att berätta för dig är att det är väldigt annorlunda.

Go F yourself, ditt säljsnack går (förhoppningsvis?) inte hem längre.

> Är det ett till mobilspel?
– Mer och mer tycker jag det är bäst att vara plattformsagnostiker i början.

See above. Moneygrab yet again mest troligtvis. Molyneux behöver släppa minst två spel som är 'gudomligt' bra, eller i varje fall riktigt jäkla bra, innan man ens bör överväga hans spel. Och det är först efter han låtit Curiosity vinnaren fått sitt pris (och kompensation för att han aldrig fick något direkt pris).

Hoppas att folk inte har något hopp för honom alls längre och verkligen inte ger han ens ett höjt ögonbryn förän han levererar något.

Medlem

Spelvärldens motsvarighet till "Bagdad Bob".

Han har t.om. händerna uppe som Bob.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Fruktansvärt svårt att rösta där... alltså, ja. Dom flesta spelen i listan är riktiga klassiker och står emot sjukt mycket annat som gjorts.

Valet föll på syndicate men det var inte lätt kan jag säga. Men det har grym musik, stil och typ allt är bra med det första spelet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd

Dungeon Keeper 2 på svenska = en god barndomsfröjd! ^_^

Medlem

Ju mer han pratar desto sämre tycker jag om karln. Bättre att han låter färdiga produkter tala för sig. En gång i tiden gjorde han ju bra saker.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Flakmonkey

Intressant att se omröstningen med B&W i topp trots att så många anser att det var överhypat men att det var ett väldigt bra spel trots Molyneux icke infriade löften. För mig stod det mellan Theme Park och Syndicate eftersom det är de jag spelat mest men till slut föll valet ändå på TP eftersom solen skiner idag och det skulle vara kul att dra till en nöjespark.

Gällande Molyneux så måste jag bara rekommendera alla att titta på Kim Justice serie om honom. Väldigt välgjort och intressant. Framförallt kanske för de som inte var med "back in the days" utan bara har bilden av Molyneux som den där gubben som lovar mer än vad han kan leverera. Det har ju faktiskt inte alltid varit så.

Medlem

Har väldigt goda minnen från när jag satt som barn och spelade Populous och och Populous II på Amiga i sommarstugan, så det får bli det jag röstar på.

Magic Carpet minns jag som snyggt och häftigt rent tekniskt, men ett tråkigt spel.

Syndicate var grymt bra.

Theme Park också.

Medlem

Om man väljer att tro på gamla Bullfrog medarbetare så var Molyneux knappt involverad i spel som Syndicate och Magic Carpet och han kom in väldigt sent i andra projekt.

Jag gillade B&W, försökte spela "Fable", men det var bara en enda stor sörja det / de spelen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar