Mer demo åt folket – testa Dishonored 2 före köp

Robot
Mer demo åt folket – testa Dishonored 2 före köp

Provkör hyllade Dishonored 2 på samtliga format.

#demo


Releasehästryttare

Better late then never i guess, frågan är hur bra det sålt med tanke på hur älskat 1an var.

Medlem

Kul att demos börjar komma tillbaka.

Medlem

Inte lite sent att komma ut nu? Menar man vill testa ett spel innan man köper och nu har jö spelet gått förbi ganska mycket så lite fel tid enligt mig :S

Medlem

Känns som demos är till för skadade varumärken, eller sviktande försäljning. Inte som demos var förr i tiden, när det kom innan spelet.

Medlem

Hade varit underbart om alla nya spel hade demos, inte bara för att testa gameplayet utan för att också se hur bra spelet flyter på.
Recommended/minimum specs som utvecklarna släpper är ganska dåliga imo, har ibland klarat mig med hårdvara som är sämre än minimum kraven och ibland har jag bättre hårdvara än recommended men har ändå lägre än 60 fps. Ska nog ta och testa Dishonored 2 demot!


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av fatcamp:

Inte lite sent att komma ut nu? Menar man vill testa ett spel innan man köper och nu har jö spelet gått förbi ganska mycket så lite fel tid enligt mig :S

Enligt dig ja, tror det finns många som inte köpt eller testat spelet ännu. Som jag. Jag köper sällan spel på release dagen eller strax därefter. Blir att testa demot, så kan det eventuellt bli ett köp.

Medlem

@fatcamp: Njea, snarare så att demos kommer när försäljningen sviktar.
Det var nån lirare som för massa år sedan spelade in nån youtubevideo där hm argumenterade för varför demos ofta stjälper snarare än hjälper.

T ex, varför förbokade ett spel om man vet att ett demo ändå kommer? Hela hype-maskinen faller ju med demos, så antagligen så droppar enbart demos som en sista åtgärd när försäljningen av spelet är bortom all räddning.

Medlem
Skrivet av whoo:

@fatcamp: Njea, snarare så att demos kommer när försäljningen sviktar.
Det var nån lirare som för massa år sedan spelade in nån youtubevideo där hm argumenterade för varför demos ofta stjälper snarare än hjälper.

T ex, varför förbokade ett spel om man vet att ett demo ändå kommer? Hela hype-maskinen faller ju med demos, så antagligen så droppar enbart demos som en sista åtgärd när försäljningen av spelet är bortom all räddning.

Jag tänker snarare att Youtube gjort demos onödiga. Du kan få en rätt så bra uppfattning av ett spel genom att titta på Let's Plays.

Medlem

@Brona: fast det kan man väl inte göra innan release?

Baaack in teh days på typ 80/90-tal så kom ju demos innan/samtidigt som spelsläppet...

Det största argumentet mot demos som jag sett är ju att det får (vissa) folk att avstå en preorder om dom vet att som ändå kommer kunna testa spelet på releasedag gratis...

1
Skriv svar