Tips på spel! :)

Medlem
Tips på spel! :)

God kväll gott folk!

Jag sitter här ensam hemma i datortronen och har ingenting att spela på en lördagkväll.. Sambon jobbar och jag kan inte slösa detta tillfälle på skit haha.

Jag söker ett nytt spel. Främst storydrivna singleplayer spel, då jag redan lirar multiplayer så kör jag Playersunknowns Battlegrounds (Men brist på medspelare då få vänner köpt det än) och BF1.
Jag har köpt och spelat nästan allt jag känner till från sista året till PC/Xbox.
Bland annat : FF:XV, Deus Ex, Doom, Mafia 3, Dishonored 2, Resident Evil 7, Total War: Warhammer, Witcher 3, Battlefield 1, Sniper Elite 4, Mass Effect: Andromeda, MGS V : The Phantom Pain med mera.

Jag gillar med andra ord allt från strategi, till alla slags RPG och FPS. Det enda jag har lite svårt för är japanska RPGs med sin lite "töntigare" look och karaktärer oftast. Även om senaste FF var exeptionellt.

Jag har tittat på Nier: Automata och Ghost Recon: Wildlands, vilket jag har provspelat under betan.. Men blev inte allt för imponerad av det, det hade ju potential men kändes lite som Just Cause 3, enformigt.

Vad säger ni fellow gamers? Är Nier ett självklart köp även för den som inte är allt för inne i hela japanska grejen. Går det att förbise "fjantigheterna" med all awesome gaming i övrigt som i Final Fantasy?
Eller har ni nått annat förslag för en hungrig gamer med spelabstinens ?

Väldigt tacksam för svar.
Mvh.

Medlem

Ett av mina favvo, och enligt mig något underskattat, är Far Cry 4.
Och när man spelat igenom det finns det rätt skojiga kartor att testa som communityt pysslat ihop.

Lite svårt att tipsa någon som spelat det mesta

Medlem

hmm har du testat Firewatch? Tyckte det var förra årets bästa storydrivna single player för egen del. Annars kan man ju alltid rekommendera Bioshock-serien, men den har de flesta redan spelat. Metro & Soma är också nice om du pallar lite åt thriller/skräck och är du mer för pussel och redan är klar med Portal kan jag rekommendera Magnetic: Cage Closed och The Talos Principle.

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag har mycket svårt för japanska spel men tycker NieR är helt fantastiskt. Säger väl det mesta. Givet köp, i alla fall till konsoll. Inte spelat det på PC. Av det jag läst ska porten vara okej men inte kanon.

Medlem

Som jag har förstått det når inte Nier: Automata sin maximala storhet förrän efter en eller två genomspelningar. Först i New Game+ lyfter det och ska då bli helt suveränt. Det ligger högt på min att spela-lista!

Jag noterar att Horizon: Zero Dawn saknas på din lista. Sjukt kompetent RPG som kanske inte bidrar med så mycket nytt till genren, men som känns så sjukt genomjobbat med en bra finish. Har själv inte kört Witcher 3 men har förstått att man känner igen en del därifrån.

Medlem

Horizon alla dar i veckan! Men ps4 kanske var uteslutet? Snackar vi trippel A bara eller allt möjligt?

Medlem

Jag rekommenderar Fallout 3 och Fallout: New Vegas, bra singleplayer med fantastisk atmosfär och roliga quests. Fallout 4 var inte lika bra imho. / jesper

Releasehästryttare

Divinity: original sin bästa rpgt

Medlem

Tack för svar allihopa!
Jag har spelat Far cry spelen, och dom är definitivt storartade Detsamma gäller Fallout liren
Tyvärr har jag ju inget PS4, då jag vart en Xbox kille men det ska de bli ändring på då alla spel kommer till PC som kommer till Xbox. Så ska införskaffa en PS4 snarast och med den Horizon.

Firewatch och Divinity ska jag definitivt kolla upp Hört bra saker om Divinity!

Mvh.

Medlem

Jag tycker att du ska spela Dark Souls 1, 2 och 3, Demons Souls om du har en PS3:a, Bloodborne om du har en PS4:a. Det finns ingen anledning till att inte spela Souls. Nej, det är överdrivet hur "svåra" de är, att spela Souls är att lära sig spela Souls - och när man lär sig nåt i Souls så där man tills man kan det. PRAISE THE SUN!

Platinum Games som gör NieR: Automata har ett gäng bra (och några halvdana) titlar bakom sig. Särskilt intressanta är Vanquish - spelet med bäst kontroll nånsin, Metal Gear Rising - Äntligen är Raiden cool och Bayonetta - Hon har pickadoler på fossingarna, heltokit ju! som alla borde gå att få tag på billigt, till skilnad från Automata som fortfarande är fullpris. Rising har typ samma färgskala som NieR också, så det känns lite lika.

sta
Medlem

@zumo: Quantum Break har story. Jag köpte det förra veckan till Pc, cdon.se har lite rea på Collectors Edition till Pc just nu (249 kr) (2017-04-05). (Fungerar bra på t ex gtx 1060 6gb (ca 60fps) (steam versionen directx 11). Det var tydligen lite problem med spelet när det släpptes på windows store)

Medlem

Om du väljer att skaffa en PS4 så är Uncharted 4 ett måste. Uncharted 1 må vara ganska utdaterat idag trots Uncharted Collection men Collection är överlag mycket prisvärt! (3 i 1!)

Och SJÄLVKLART The Last Of Us!!

Medlem

Hallo giillar du gammaldags hexan så komer The Operational art of War IV snart

http://www.matrixgames.com/products/product.asp?gid=587

Medlem

silent hunter spelen är redigt bra

1
Skriv svar