Yooka-Laylee får både ris och ros

Robot
Yooka-Laylee får både ris och ros

Kritikerkåren är överens om att vara oense om collect-a-thon-comebacken.

#plattform


Medlem

Går i köptankar... Får se, kanske blir ett köp till helgen. Gillar skarpt de gamla N64 plattformarna (Mario 64, Banjo mm.)
Har aldrig provat Banjo Tooie så har inga egna referenser att dra utifrån FZ recension.

Medlem

Jag har spelat en hel del sådana här spel i mina dagar, både på PS1 och N64 (som är min favoritkonsol of all time). Men min uppfattning när jag tittat gameplay på detta spelet är att jag tycker det ser ut som en halv-polished remaster av just ett N64-spel. Har inte riktigt förstått hypen alls, då jag tycker det ser ganska mediokert ut på samtliga plan. Dvs leveldesign, ljuddesign, grafik osv. Men å andra sidan vet jag inte om jag hade uppskattat denna genren idag om jag slagit på mitt N64 hemma, så kanske har fått en ändrad riktning inom mitt spelintresse.

Men för mig var det inte förvånande att spelet fått 4 av 10 eller 69 av 100, utan att det faktiskt fått väldigt bra betyg av vissa. Får kanske testa det innan jag säger bu eler bä, men känslan har hittills varit att jag inte riktigt förstår vad alla ser i detta spelet.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Jag har spelat en hel del sådana här spel i mina dagar, både på PS1 och N64 (som är min favoritkonsol of all time). Men min uppfattning när jag tittat gameplay på detta spelet är att jag tycker det ser ut som en halv-polished remaster av just ett N64-spel. Har inte riktigt förstått hypen alls, då jag tycker det ser ganska mediokert ut på samtliga plan. Dvs leveldesign, ljuddesign, grafik osv. Men å andra sidan vet jag inte om jag hade uppskattat denna genren idag om jag slagit på mitt N64 hemma, så kanske har fått en ändrad riktning inom mitt spelintresse.

Men för mig var det inte förvånande att spelet fått 4 av 10 eller 69 av 100, utan att det faktiskt fått väldigt bra betyg av vissa. Får kanske testa det innan jag säger bu eler bä, men känslan har hittills varit att jag inte riktigt förstår vad alla ser i detta spelet.

För mig stämmer nog det sistnämnda in; jag tror inte att jag hade uppskattat såna här spel egentligen idag. Det är något jag bara "vuxit" ifrån. Den perioden har kommit och gått och det var en jävligt häftig och härlig upplevelse - på den tiden. Jag ser inte det som något negativt för den delen heller. Jag uppskattar att Yooka Laylee skapas och jag kommer få spelet då jag backade Kickstartern, och ångrar inte det heller, men jag tror verkligen inte det blir ett spel jag kommer sätta en "8/10" på. Jag lär nog ligga lite "fifty fifty" på det också, just för den anledningen att jag inte längre är så värst pepp på denna sortens spel längre. Så varför vill jag spela det? Nostalgi. Jag väljer att se det som ett väldigt sent adjö, antar jag!

1
Skriv svar