Mass Effect: Andromeda får vackrare ögon och bättre läppsynk i morgon

Robot
Mass Effect: Andromeda får vackrare ögon och bättre läppsynk i morgon

Och längre fram väntar bättre hår, mer romantik och mindre full blöja-animationer.

#bioware, #mass-effect-andromeda, #patch


Medlem

Själv njuter jag i fulla drag av Mass Effect: Andromeda, men riktigt kul att utvecklarna lyssnar på den kritik som kommit. Gör ett för mig riktigt kul spel ännu bättre!

Tackar!

Medlem

ändå ganska snabbt arbetat, blir nog snart ett köp nu då


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Undrar om dom kommer fixa manuset och storyn

Väldigt snabbt ändå, även om man då bara börjar tänka på hur mottagandet hade varit om man bara hade väntat 1-3 månader till innan release.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Undrar om dom kommer fixa manuset och storyn

Nej, det lär de ju inte göra då det skulle kräva rätt så stora ingrepp i spelet. Ser själv inget problem med varken manus eller story. Och de grafiska buggarna jobbar de ju med.

Testpilot

Äntligen fixar de fixar animationerna som ej går att hoppa över.
Nästa sak att fixa är det hopplöst röriga UI't , jösses säger jag.

Men jag njuter av spelet trots alla skavanker.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Äntligen fixar de fixar animationerna som ej går att hoppa över.
Nästa sak att fixa är det hopplöst röriga UI't , jösses säger jag.

Men jag njuter av spelet trots alla skavanker.

Håller med, efter 120h i spelet är man rätt trött på att inte kunna skippa animationerna, de var coola första 2 systemen man besökte.

Medlem

Spelat nu typ 15 20 timmar nyss lämnat eos. Och jag måste säga jag har inte sett alla dom där saker som folk har visat på youtube etc. Kanske har haft otroligt tur. Största störnings moment är ögon och hår på människor samt deras animationer när dom samtalar och reagerar. Men jag har nu vant mig vid detta.

Skall bli skönt med auto pilot skip. Önska bara också att dom lätt oss också spara var som helst.

Medlem

bra! är ju riktigt konstigt hur pass dåligt det är

Gen
Medlem

Jag har fortfarande 8h kvar på Access så kanske blir lite roligare att spela nu. Plus att jag dessutom väntar på mitt 1080Ti vilket lär får spelet att flyta bättre än någonsin.

Medlem

Som vanligt så lönar det sig att inte köpa spel vid release. Bättre spel till ett lägre pris.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Som vanligt så lönar det sig att inte köpa spel vid release. Bättre spel till ett lägre pris.

Vet inte vad du menar med "lönar sig", men jag tycker absolut det var värt en förhandsbokning. Riktigt bra spel som nu blir ännu bättre.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Tycker hela den animations "debatten" har blivit så uppblåst way out of proportion.

Medlem

Tycker de är fult och tror att de som antagligen ger de 1 i betyg av att ha spelat lite på early access eller möjligen inte alls, kanske kollat på lite på twitch... Detta är helt klart ett bra spel och mkt spelvärt. Smaken är som baken, men enligt min erfarenhet finns de en hel del haters som inte ens prövat.

Medlem
Skrivet av s3ng:

Tycker hela den animations "debatten" har blivit så uppblåst way out of proportion.

Håller med. Visst, man ska kunna förvänta sig "bättre" från ett så stort spel och utvecklare.
Men jag tycker inte det är Gamebreaker på något sätt, blir lite komiskt ibland, men inte dåligt spel för det.

Medlem

Kul! Snabbt jobbat, jag har njutit av spelet ändå som många andra, ska ta och spela igenom det som systern när dem fixat det mesta med character customizations och animationerna. Storyn och manuset har jag inte haft några problem med. Lite konstigt ibland när man tror att ens gubbe ska säga en sak för man valt det så säger han något som inte alls stämmer överens med valet man gjort. Men överlag har de vart bra.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Håller med. Visst, man ska kunna förvänta sig "bättre" från ett så stort spel och utvecklare.
Men jag tycker inte det är Gamebreaker på något sätt, blir lite komiskt ibland, men inte dåligt spel för det.

Viktigt att komma ihåg att ME:A utvecklades av en oerfaren spelstudio och att detta är deras allra första AAA-spel. Det är inte en ursäkt för vissa av problemen de kunde undvikit, men med tanke på detta så har de ändå lyckats väldigt bra.

Skrivet av Vercadi:

visar ju hur låg standard du har

Absolut inte, jag har en väldigt hög standard.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av s3ng:

Tycker hela den animations "debatten" har blivit så uppblåst way out of proportion.

Trodde själv att det var överdrivet då jag inte hade tid att spela spelet vid release, när jag väl började spela det så tappade jag nästan bokstavligt hakan hur jävla illa animationerna är och hur opolerat spelet är i allmänhet. Bara som att alla vakter i spelet på Nexus och sin ark alltid står redo, viftande med sitt vapen i knäsittande position. Hur fan kan man missa en sån sak? Röstskådespeleri finns i allt från bra till hobbyprojekt nivå, inte direkt Bioware-standard det heller.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Viktigt att komma ihåg att ME:A utvecklades av en oerfaren spelstudio och att detta är deras allra första AAA-spel. Det är inte en ursäkt för vissa av problemen de kunde undvikit, men med tanke på detta så har de ändå lyckats väldigt bra.

Absolut inte, jag har en väldigt hög standard.

Jösses, Mass Effect fanboys är otroliga...

Medlem
Skrivet av Cyras:

Jösses, Mass Effect fanboys är otroliga...

Väx upp, vad är poängen med ett helt intetsägande inlägg?

Jag må vara fanboy av riktiga Bioware, men denna studion är för färsk fortfarande så där har du fel.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Väx upp, vad är poängen med ett helt intetsägande inlägg?

Jag må vara fanboy av riktiga Bioware, men denna studion är för färsk fortfarande så där har du fel.

Det kan du ju fråga dig själv 😉

Du försvarar denna mediokra ursäkt till en Mass Effect titel med din höga standard, för att sedan börja skriva om hur du är ett fanboy av riktiga Bioware? Vart är sammanhanget?

Nä du, nu får du stilla fanboynerverna.

KoP
Medlem

Bara dom fixar den där questen där man ska snacka med en snubbe efter att ha friat en massa fångar. Går ju inte att prata med honom. Det är dessutom en del av huvudquesten. :/ Har prövat att spela samma uppdrag 3 gånger men resultatet är densamma, kör fast på slutet.

Har googlat och det är fler som har samma problem med den questen. För en polare som spelade samma quest gick det dock bra och han kom vidare. Känns väldigt random vilka som drabbas.

Medlem
Skrivet av Cyras:

Det kan du ju fråga dig själv 😉

Du försvarar denna mediokra ursäkt till en Mass Effect titel med din höga standard, för att sedan börja skriva om hur du är ett fanboy av riktiga Bioware? Vart är sammanhanget?

Nä du, nu får du stilla fanboynerverna.

Sammanhanget är att du kallade mig fanboy, något som inte stämmer, då jag inte hinner bli det av ett spelsläpp. Jag försvarar inte spelet, jag väljer att spela spelet själv och bilda en egen uppfattning, och inte tro på allt som skrivs av andra.

Vill du kalla andra fanboys för att de inte håller med dig, visst kör på, men du ser bara väldigt dum ut själv.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Då kanske det blir ett köp om en månad

Medlem

Får vänta med att spela detta då animationerna stör mig något ohyggligt. Väldigt känslig för uncanny valley och med det läskiga leendet som alla karaktärer har är detta mer ett skräckspel än något annat för mig

Medlem
Skrivet av Dunder:

Vill du kalla andra fanboys för att de inte håller med dig, visst kör på, men du ser bara väldigt dum ut själv.

Nämen ser man på, du har lärt dig något sedan senast, kanske även vuxit upp lite Då är vi på samma blad så att säga.

Men för att gå mer on topic, jag förbokade spelet själv då jag gillade original trilogin. Men efter 35 timmar tycker jag fortfarande att denna spinoff är endast medioker som bäst. Har aldrig ångrat en förbokning mer än jag gör nu.

Medlem

Troi Leavitt (fd spelutvecklare hos disney) har et intressant youtubeklipp om varför spel blir så här.
Enligt honom som kan tycka borde veta vad han pratar om så är det inte förbokningar osv som är den största boven. Utan att vi inte lämnar tillbaka spel.
Visst är det viktigt att visa att spel kan sälja även efter de 48 första timmarna.

Men att lämna tillbaka halvfärdiga spel det slår ännu hårdare.

Medlem

"Gives the option to skip autopilot sequences"

Ja!! tacka fan för det. Det här var mitt största problem med spelet och jag fattar inte hur de kunde missa det. Att hoppa från ett cluster till ett annat tar 20 sekunder, att färdas från en planet till en annan tar 14. 14-20 sekunders dödtid Varje gång du rör ditt skepp och då snackar vi inte ens om landnings och avgångssekvenserna. Ett normalt cluster har 4-6 planeter så det blir många oskippbara sekvenser för pengarna.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Nej, det lär de ju inte göra då det skulle kräva rätt så stora ingrepp i spelet. Ser själv inget problem med varken manus eller story. Och de grafiska buggarna jobbar de ju med.

Manus, story och intressanta karaktärer är givetvis inget man kan patcha in. Men de grafiska klagomål och de brister i spelet många har klagat & klagar på, hade gått att ha överseende om det förstnämnda hade varit bättre. Manus och story är ju till stora delar riktigt kassa och förutom resan till Andromeda, är det till stora delar en karbonkopia av första ME spelet.

12
Skriv svar