Pokémon Go har tappat 80% av alla dagliga spelare

Robot
Pokémon Go har tappat 80% av alla dagliga spelare
Medlem

Fortfarande en imponerande siffra, och då är jag själv inte inkluderad eftersom jag "bara" spelar 1-3 gånger i veckan.

Medlem

Dottern och hälften av alla kids i hennes klass spelat det fortfarande. Misstänker dock att många vuxna (som jag) upplevde det som för repetitivt och har tröttnat vid det här laget.

Tycker man borde haft färre och mer svåråtkomliga Pokémons, då skulle det i varje fall har triggar mig. En unik på Kebnekaises topp, andra djupt inne i urskogen. Som det är nu finns det ingen som helst känsla av utforskande eller jakt... (Puh! Det har jag velat skriva någonstans sedan release!)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

För No Mans Sky tog det en vecka.

Medlem

Är någon förvånad?

Medlem

Jag spelar dagligen men det är endast att fånga minst en och ta ett snurra för daglig quest men det är nu under vintern när det är ganska kallt att ha handen ute blir det inga större utflykter.

Dock när jag och flickvännen går ut i parken ser man alltid andra människor i varierande åldrar, men mest kids, som är vid pokestoppen och spelar. Men tror att när det blir varmare ute kommer folk att spela igen blir nog mer när dom kommer ut med proximity trading och dueling.

Medlem

Jag har kollegor som fortfarande snackar Pokemon och går omvägar på stan när vi ska käka lunch. Vuxna män alltså. Programmerare, men ändå.

Spelnördar, tänker jag. Sen inser jag att jag själv egentligen är mycket värre och nog den sista med rätt att uttala sig.

Medlem

Trodde siffran snarare låg på 95% och att det fanns ett par enstaka barn som fortfarande spelade det.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Trodde siffran snarare låg på 95% och att det fanns ett par enstaka barn som fortfarande spelade det.

I Sverige är det nog så, troligtvis med med tanke på vädret.

Medlem

Jag spelar ungefär varje dag. Brukar bara bli på väg till ställen dock för att hålla uppe dagliga bonusen. Väntar på PvP och bytes systemet!

Avstängd
Medlem

Har börjat spela nu igen när det börjar bli lite varmare här i norrland.
Är ju kul nu när det kommet massa nya pokemons!

Medlem

Felet med Pokemon Go tycker jag är att det är innehållslöst. Nu menar jag inte hur många pokemon man kan fånga, utan vad man faktiskt kan göra.

Pokemon battle på gym, extremt tråkiga alternativ för strid, skulle vilja se fler attack och möjlighet att hitta olika attack pm för att kunna byta ut och välja mellan minst 3-6 stycken under strid att använda för strategiskt försöka vinna och utveckla sin egen pokemon på annat sätt än combat power och evolve.

Nästa sak nintendo gjort fel är att man kan inte lägga till vänner, tänk er om pokemon go kunde se vilka vänner som var online, skriva till dem och även se dem på kartan. Mycket roligare upplevelse enligt mig.

Sen skulle det vara kul om de kunde göra lite mer än bara fånga pokemon i uppdrag och gym, bland annat följa en story och utveckla den hela tiden och spelare som inte vill kan bara köra på vanligt.

Pvp skulle varit ute för längesen men pvp utan ett bra battlesystem kommer ha samma brist som pokemon gym.

Kunna byta pokemon och items.

Fler customizision för uteseende på karaktär och möjlighet att skapa en mer unik person.

Ja jag tycker pokemon go är ett innehållslöst meningslöst spel som varken ger kulfaktor eller känsla av att spela. Att jaga pokemon enbart funkar enbart för pokemon är en så stor franchise. Tänk om detta var nytt spel som ingen kände till om. Glöm att det hade blivit så stort. ni som gillar det jag har ingen avsikt att säga ni tycker fel, detta reflekterar bara mina tankar till spelet

Medlem

Alltså spelet var väl en roligt grej när det kom "populistiskt" klart att det dör ut efter ett tag..

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Alltså spelet var väl en roligt grej när det kom "populistiskt" klart att det dör ut efter ett tag..

Inte för att jag förstår vad det har med populism att göra...
https://sv.wikipedia.org/wiki/Populism

1
Skriv svar