Bekräftat – Xbox Scorpio visas upp på torsdag!

Gnällkuk

@Walter S.A. Iego: Javisst, 30fps som oftast är konstant är ju verkligen maximalt. Utvecklare hinner aldrig lägga så mycket tid de behöver eller vill. Endast utvecklare som inte lyder under något spelhus som kan lägga tiden och pengarna som behövs.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gen
Medlem

Jag är galet nöjd med min PS4 Pro och de PS4 exklusiva spelen jag skaffat där men ser inte lika stor poäng med en Xbox Scorpio om spelen ändå finns till Win10.

Medlem
Skrivet av Gen:

Jag är galet nöjd med min PS4 Pro och de PS4 exklusiva spelen jag skaffat där men ser inte lika stor poäng med en Xbox Scorpio om spelen ändå finns till Win10.

Håller med.
Har både Xbox one och PS4 men Xboxen används bara till Netflix nu för tiden.
Skulle jag vilja spela någon av spelet så funkar det bra på min PC.
Blir ingen scorpio för mig, men kul för er som väntat på den

Medlem

@Everztar: Hur ska du spela ett Xbox exklusivt spel som Halo på PC utan en Xbox? Finns ju inte direkt en emulator och än mindre en PC version.

Medlem

@Devan: Delvis men det är viktigt att spelen flyter på ordentligt, det är därför man behöver prestandan!

Som PC spelare är man van att köra spel i 60 fps och 1080p sedan 10 år tillbaka. Konsolerna är inte där riktigt med laggande spel osv.

Det är inte särskilt kul att köra vissa bilspel när det blir framedrops ner till 45 fps och allt laggar. Vissa spel är ju aldrig högre än 30 fps på konsol och känns som sirap ibland, tex bilspel.

Man vill ha bra flyt i spelen, särkilt de mer krävande. Däremot finns vissa typer av spel som funkar utmärkt i 30 fps också.

Jag tycker ändå det har blivit intressant med konsoler nu när PS4 Pro finns och kommande Xbox Scorpio som kan leverera prestanda. De börjar ju komma upp i nivå som en stark gaming PC till ett mycke lägre pris, så PC kommer inte vara lika självklart val framöver gränserna kommer börja suddas ut mellan PC och konsol.

Däremot tror jag Nintendo Switch kommer få det tufft som inte kommer hänga med i racet när de tyngre triple a titlarna lanseras som förmodligen kommer utebli för Switch pga för klen hårdvara. Det handlar inte om att spelen blir "roligare" med bättre eller sämre grafik utan att spelen ska kunna drivas överhuvudtaget av konsolen det handlar om att ha bra prestanda som ger en bra spelupplevelse dessutom.

Gen
Medlem
Skrivet av zumo:

@Everztar: Hur ska du spela ett Xbox exklusivt spel som Halo på PC utan en Xbox? Finns ju inte direkt en emulator och än mindre en PC version.

Microsoft pushar ju verkligen Windows 10 som en spelplattform och de gör detta med hjälp av Xbox. Känns som att allt fler spel släpps både på krysslådan samt PC plus att man får en extra kopia för att kunna köra på respektive maskin.

Medlem

Problemet har aldrig varit att man inte kan få till prestanda... Utan det handlar om pris.

Kommer Scoprio bli kraftigare än PS4 Pro så kommer den naturligtvis kosta mer också. Ett ganska stort problem när det kommer till konsolmarknaden. Något Sony fick erfara när de lanserade PS3.

Medlem
Skrivet av FZ:

Bekräftat – Xbox Scorpio visas upp på torsdag!

Uppgraderingen av Xbox One är redo att visas upp för världen.

Nja, det är inte bekräftat alls.

Mindre än en timme kvar, så vi får snart se, men jag tror varken vi får se själva konsolen, priset, eller ens det slutgiltiga namnet i dag.

Tror det kommer handla mestadels om själva specifikationerna i dag. Jaguar eller Zen CPU, eller kanske något mittemellan?

Spännande.

Avstängd
12
Skriv svar