Quake Champions-kämpen Slash ger dig fingret innan du dör

Robot
Quake Champions-kämpen Slash ger dig fingret innan du dör
Medlem

Skojjar dom med dessa videoklipp? Detta är inte Quake!

Om de vill ha tillbaka mig måste de gå tillbaka till single-player och de får gärna ha en okomplicerad multiplayer där man själv hittar tricks och nya sätt att spela. Det var det häftiga med Quake. Inte "färdiga" spelarklasser! Kom igen id software.


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

Var är Lucy då?!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Är detta tracers morsa? Så sjukt irriterande.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Förhoppningarna var skyhöga efter vad dom hade gjort med Doom... Så besvikelsen växer allt mer efter alla dom här klippen.

Nu har man ju inte spelat det än, vilket är det viktigaste, men det finns ju VISS risk för obalans och märkligt gameplay, om man skall jämföra med QUAKE.

Medlem
Skrivet av Kinglevel:

Förhoppningarna var skyhöga efter vad dom hade gjort med Doom... Så besvikelsen växer allt mer efter alla dom här klippen.

Nu har man ju inte spelat det än, vilket är det viktigaste, men det finns ju VISS risk för obalans och märkligt gameplay, om man skall jämföra med QUAKE.

Spelet är som gjort för ombalansering, dom snabbare klasserna kommer troligen äga dom långsamma när man kör items. I alla fall är det inte långt till en sådan gissning.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Kinglevel:

Förhoppningarna var skyhöga efter vad dom hade gjort med Doom... Så besvikelsen växer allt mer efter alla dom här klippen.

Nu har man ju inte spelat det än, vilket är det viktigaste, men det finns ju VISS risk för obalans och märkligt gameplay, om man skall jämföra med QUAKE.

Mjo, kan tänka mig att många oldschool q1/quakeworld/cpma veteraner kommer välja allmänt snabbare klasser och gubbar som Anarki med aircontrol ability. Det är något många nya spelare men även vanilla q3 lirare troligtvis kommer ha väldigt svårt att hantera. Risken blir nog stor då att vissa abilities kommer nerfas, men det lär bli väldigt svårt att få någon vettig balans för något som fungerar i alla skill-nivåer.

Får se hur det blir, jag hoppas det blir bra. Men egentligen vill jag bara ha vanlig cpma/promode clanarena, dock är det ytterst få som lirar Quake Live längre =/.

Medlem

Slash är min absolut favorit i Q3, men detta känns som en besvikelse sett till de designmässiga besluten.

Plasma Trail ser intressant ut, köra lite omvänd psykologi. Vad gjorde den andra traiten?

Jag är kluven sett till vad det lutar emot att bli, men hoppas kunna ta del av betan för att utvärdera det. Det kommer säkert vara en bra upplevelse, men känns inte som Quake!

Det som oroar mig mest är den "sluggishness" som klippen förmedlar, inte alls den hastighet man är van vid. Hoppas detta bara är en illusion!

Medlem

Varje game play video jag sett ser ut att spelas med handkontroll. Det ser långsamt och stelt ut, var är speed-jumps?

Medlem

Spelet ser ut som skit

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=lLEUD0WnTzs

Lite riktigt gameplay till alla gnällspikar

Medlem

Ny dag och ny tråd om Quake Champions som är fulla av folk som gnäller pga. förutfattade meningar baserad på en trailer. Det är nästan som FZ börjar bli fragbite 2.0..

Medlem

Ser ju sjukt kul ut!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av forkforkfork:

Varje game play video jag sett ser ut att spelas med handkontroll. Det ser långsamt och stelt ut, var är speed-jumps?

Det är för trailerns skull, ställde samma fråga till Tim Willits. Han menade att det inte skulle gå att se något spelmekaniskt alls om det gick i "realistisk" hastighet.


signatur
NuZ
Testpilot

Ser mycket roligt ut! Ett modernt och nyare quake. Väntar som fan på beta nyckeln


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

För dom som uppenbarligen inte har koll så kommer man att kunna lira utan abilities:
https://www.gamespot.com/articles/quake-champions-boss-confir...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av gottkaffe:

För dom som uppenbarligen inte har koll så kommer man att kunna lira utan abilities:
https://www.gamespot.com/articles/quake-champions-boss-confir...

https://www.fz.se/nyhet/272409-tim-willits-bekraftar-klassisk...


signatur
Medlem
Skrivet av forkforkfork:

Varje game play video jag sett ser ut att spelas med handkontroll. Det ser långsamt och stelt ut, var är speed-jumps?

Här har du gameplay med ZeRo4, gammalt quake pro.

https://www.youtube.com/watch?v=lLEUD0WnTzs

NuZ
Testpilot

@Carl Johansson-Sundelius: Haha redaktören ser rött när länkar från gamespot publiceras i tråden

Ont Förstår inte riktigt hur en del tänker som klagar på allt nytt?! Men kör gamla Quake då för tusan. Varför göra om exakt samma spel när det finns ett ni gillar. Inte spelar jag Resident Evil 7 för att det är det senaste utan spelar fortfarande 1 - CV för de är bäst.

Jag ser framimot nå nytt och intressant Quake. Overwatch tog ju många spelare men tror detta kan locka tillbaka en del och jisses vad jag längtar


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius:

Välkommen info. Går det bara att skala av grafiken så blir det ett givet köp.
https://www.youtube.com/watch?v=lLEUD0WnTzs

Vill inte ha massa flashy flash & att hela skärmen blinkar rött bara för att man har lite hp. Lägsta möjliga på allt så man kan fokusera på aim & gameplay.

@D01tY: Ha åsikter är att klaga? Hade t ex jag inte skrivit "åsikter/gnäll" baserat på vad jag sett hade kanske inte annan info framkommit som nu har gett mig nya synvinklar. Ser fortfarande lite "segt" ut, men givetvis svårt att avgöra innan man lirat själv.

Medlem

Visste att jag hade läst det någon annan stans!

1
Skriv svar