Xbox coolare än Playstation, enligt kidzen

Medlem

Avstickarna i tråden kanske borde fundera över om en människa gör något överhuvudtaget som den inte tycker är "coolt" och om något kan vara t.ex. "viktigt" eller "kul" även om det inte är "coolt".
Sen kan man läsa artikeln igen.

Medlem

@AplAy: gulligt med självkram


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Bennii:

När slutade Pearl Jam och micropopcorn att vara coolt? Fan, vad gammal jag känner mig.

Skrivet av Lepr:

@Bennii: För fan, det slutar aldrig vara coolt 😎

Vi får hålla ihop gubbar. Den dan Pearl Jam anses ocoolt pausar jag nog mitt deltagande.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av kebbe:

Det är nästan som att tjejer och killar gillar olika saker.

Ducka, nu kommer PK maffian.

Medlem
Skrivet av Pettor:

Bara för intresse. Tror du att tjejer inte spelar så mycket som killar pga. en genetisk skillnad mellan könen?

På sätt och vis, ja. Män och kvinnor är olika varandra, och gillar olika saker mer eller mindre. Det är något som följer majoriteten av folkslag över jorden. Män är mer intresserade av teknik (generellt sett) och grejer som är relaterade med elektronik och mer komplexa spel.

Däremot spelar tjejer mobila casual spel som tokar.

Medlem

Xbox är ju made in America medans Playstation är gjord av skelögda kommunister.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

På sätt och vis, ja. Män och kvinnor är olika varandra, och gillar olika saker mer eller mindre. Det är något som följer majoriteten av folkslag över jorden. Män är mer intresserade av teknik (generellt sett) och grejer som är relaterade med elektronik och mer komplexa spel.

Däremot spelar tjejer mobila casual spel som tokar.

Fast det gör mig personligen ledsen att folk lägger mycket tro på genetiken här. Så många tjejer jag träffat som är så jävla duktiga på teknik och konstant känner att de inte hör hemma där. Tro sjutton det är så. Har ingen personlig erfarenhet av att tjejer skulle vara underlägsna eller sakna ett tekniskt intresse mot killar. Som kille exponerades jag för teknik redan som 5-åring. Jag kan välja mellan idoler som Einstein, Tesla, Bill Gates, Thomas Edison, Linus Torvalds osv. Det var inte svårt för mig att bli mjuvkaruutvecklare med stort spelintresse.

Dragon Age och Overwatch har en ovanligt stor mängd tjejspelare. Visade sig att spelen helt enkelt hade starka tjejkaraktärer och tjejer var inkluderade i målgruppen. Det speglar av sig tydligt för min del också när jag tänker på alla de tjejer som spelar harcore-spel. De spelar nästan alltid spel där de själv kan spela som tjej och som inte uppenbart riktat sig mot killar.

Lite som Game of Thrones, en genre som typiskt bara var för killar som helt plötsligt ses av väldigt stor mängd tjejer, unga som gamla. Det är nästan chockerande, för 50-åriga kvinnor kan väl inte uppskatta mörk komplex fantasy. Eller?

Redaktör
Skrivet av marcus8958:

Xbox är ju made in America medans Playstation är gjord av skelögda kommunister.


signatur
Medlem
Skrivet av Pettor:

Fast det gör mig personligen ledsen att folk lägger mycket tro på genetiken här…

Håller med, klart som sjutton att det är skillnad på killar och tjejer, men då snackar vi fysik och hormoner, inte vad folk tycker om att göra. Larvigt rent ut sagt att tro att ens kön på något sätt skulle definiera vad man blir underhållen av.

Medlem

Artikeln baserade sig på vad ungdomar i USA tycker!

Ställ samma fråga i Japan eller i Sverige så får vi helt olika svar!

Det skulle vara intressant att veta vad folk tycker i Sverige!

Vilken konsol vi i Sverige gillar mest mellan Xbox, Playstation eller Nintendo

Jag har både Xbox One, PS4 och Wii U och de är bra på olika vis.

För tillfället så rangordnar jag dem såhär

1. Wii U - (Otroligt väljgjorda spel)
2. PS4 Slim 1TB - (Skönast att köra bilspel på)
3. Xbox One 500 GB - (Har första versionen av XO, tycker menyerna är röriga, handkontrollen känns sådär, måste skaffa Xbox One S, så jag får nya V2 kontrollern med bättre bumprar och 1 TB HDD)

Avstängd

Coolt, Kidz! Men det riktig coola är Windows Live för
pc, kolla upp det, en utmärkt tjänst vi gillar.
Finns även tillförlitliga Windows 10 och dessutom en ny hyrtjänst hos Xbox live som vi tror mycket på.

Medlem

@Pettor: Notera att jag inte säger de är SÄMRE på teknik - det bara finns ett generellt ointresse. Att du träffat många som är intresserade är ju bra - det behövs fler kvinnor inom teknikyrken. Ang idoler finns det gott om kvinnliga förebilder för tjejerna tex Margaret Hamilton, Grace Hopper och Brenda Laurel.

Att 50-åriga kvinnor skulle kunna itnressera sig för som du kallar det, "komplex fantasy" är inte särskilt förvånande. Hade du sagt 70-åriga (dvs 40-talisterna) så hade jag blivit ganska förvånad dock. 60/70-talisterna växte upp med fantasy på ett helt annat sätt än tidigare generationer. Snarare är problemet att kvinnor överlag inte roas så mycket av våld som män gör, och i stort sett all fantasy handlar om väpnade konflikter, både på arménivå och personlig nivå.

Genetik spelar mer roll än jag tror du är villig att erkänna.

12
Skriv svar