Xbox Scorpio är officiell - tar 4K till massorna

Robot
Xbox Scorpio är officiell - tar 4K till massorna

Microsoft avtäcker den rejäla Xbox-uppgraderingen Scorpio, som till skillnad från konkurrenten PS4 Pro är ett mellanting mellan uppgradering och ny konsol.

#e3, #e3-2017, #microsoft, #xbox, #xbox-one-x, #xbox-scorpio


Medlem

Aw yiss. Hoppas det kommer nått find bytes-program för XB1 S

Medlem
Medlem

60 fps 4k Forza.
Verkligen en spark i röven på alla dom som pratade om låga fps innan.

Avstängd

Var nog bra att jag inte köpte mig en Xbox One.

Blir denna absolut.

Medlem

In your face Playstation

Medlem

Auto super sampling and forced 16x AF across everything.

N I C E
I
C
E

Medlem

Låter fantastiskt men allt är helt orelevant tills vi får veta priset.

Sony visade för oss att det inte gick att sälja en konsol för 6000kr och sen kommer frågan om Microsoft är för sent ute med den här konsolen. Det är ett helt nytt koncept för konsolmarknaden så det kan gå åt båda hållen.

Releasehästryttare

Lol va? varför ha 1080 stöd ? känner inte en enda som inte har 4k tv.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Låter fantastiskt men allt är helt orelevant tills vi får veta priset.

Sony visade för oss att det inte gick att sälja en konsol för 6000kr och sen kommer frågan om Microsoft är för sent ute med den här konsolen. Det är ett helt nytt koncept för konsolmarknaden så det kan gå åt båda hållen.

Och tills jag får se det med mina egna ögon. Är trött på marknadsföringsbullshit som sedan inte visar sig stämma för fem öre.

Skrivet av Devan:

Lol va? varför ha 1080 stöd ? känner inte en enda som inte har 4k tv.

Jag kan kontra med att jag nog knappt känner någon som har en 4K tv, så det beror nog lite på i vilka kretsar man umgås.

Medlem

Well played M$!

Medlem

Spännande! Ska bli intressant att se vad Sony kommer kontra med, har ryktas en del om en uppdaterad "Ps4 Pro".

Medlem

Wow! Forza i 60 fps och 4K !! Det kom ju inte ens upp i 60 fps i 1080 innan utan bara 30 fps!

Att kunna spela i 4K är inget krav för mig, men däremot 60 fps i 1080p är varmt välkommet (det går ju galant på PS4 Pro)

Har höga förväntningar på Scorpio. Hoppas den kommer till ett rimligt pris bara, men just nu verkar den nästan ha bättre prestanda än en medium gaming PC!

Tycker det börjar bli intressant nu mellan PS4 Pro, Xbox Scorpio. En PS4 Pro kostar under 4000 kr och kan ändå mäta sig med en PC för 10.000. Hur många PC gamers kör sina spel i 4K och 60 fps? Det är nog rätt ovanligt ännu.

Det enda jag hoppas nu är att de bygger ordentlig kylning som är tyst. PS4 Pro låter rätt mycket och blir väldigt varm! PS4 Slim och första versionen av Xbox One är ju väldigt tysta vs prestandan.

4500 - 5000 kr vore ett rimligt ny pris, men helst lägre runt 4000 kr. Men det får inte dra iväg mer för då kan man lika bra lägga pengar på PC som går att byta ut komponenter och uppdatera hela tiden. Jag väntar hellre på Scorpio än köpa Nintendo Switch för 3700.

Dom borde kanske släppa mus och tangenbord till Scorpio så kan man spela alla typer av spel

Flakmonkey

Intressant, kan nog bli att skaffa en sådan här mackapär och spela multiplatt på den samt de "gamla " Xbox One-exklusiva som man ändå vill spela, Frågan är ju dock vad priset blir.

Sen ska det ju bli väldigt intressant att se vad Sony kontrar med. PS5 på E3?

Medlem

Scorpio kommer lyckats pga att 60 fps och 4k kommer bli mer populärt + att det är bakåtkompatibelt. Detsamma med Play Anywhere MS kör med.

Priset är dock det som bestämmer främst.

Jag kommer dock inte köpa, finner ingen anledning så länge man har en PC.
'
Här finner ni även youtube video om projektet.

Medlem

Trodde det skulle vara större skillnad mot PS4 Pro, lägger dock hellre pengarna på ett nytt grafikkort.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Trodde det skulle vara större skillnad mot PS4 Pro, lägger dock hellre pengarna på ett nytt grafikkort.

Större skillnad? Är ju en enorm skillnad.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Wow! Forza i 60 fps och 4K !! Det kom ju inte ens upp i 60 fps i 1080 innan utan bara 30 fps!

Vanliga Forza-serien har väl kört i 60fps? Är ju bara horizon-serien som kör i 30fps.

Redaktör
Ponny

Playstation 4 Pro Plus confirmed!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ska bli intressant se vad priset hamnar på. Gissar på 6000kr. Det är imponerad hårdvara.

Vattenkylning i en konsol låter dyrt och risk för mycket barnsjukdomar om det alstras så mycket värme.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Kul, var är nu spelen till konsolen Microsoft?

Gen
Medlem
Skrivet av deland:

In your face Playstation

Har ju vart In your face Xbox sen 2013 Så nu är det väl deras tur en stund.

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Playstation 4 Pro Plus confirmed!

Pro har ju bara funnits ute i ett halvår, hade vart jävligt segt att behöva köpa en ny konsol så fort. Men å andra sidan släpps det ju nya grafikkortsgenerationer ~vartannat år så det är väl dags för konsolägarna att öppna plånboken lite mer

Medlem

@Nosnos:
PS4 pro är relativt ny så tror inte Sony kontrar än. Kanske nästa år om Mikromjuk börjar roffa åt sig marknaden för snabbt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Vattenkylning i en konsol låter dyrt och risk för mycket barnsjukdomar om det alstras så mycket värme.

Det är en ångkammare, precis som nvidia har haft på sina referenskylare sen GTX 580 (snart 7 år).

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@swe.-SiOUX-.swe: Precis som @kirkunit skriver är det en ångkammare där joniserat destillerat vatten förångas, leder ut värmen och sedan återförs. Det är inte samma sak som vattenkylningslösningar där vatten pumpas runt i systemet i rör som kan läcka. Med det sagt vet vi inget om hur kvalitetssäkrad denna ångkammar-lösning är, men jag skulle gissa på att Microsoft satsar rätt hårt på att få till Scorpio med tanke på hur stor del av marknaden Sony har med PS4. Och om Microsoft lyckas locka till sig tillräckligt många spelutvecklare och exklusiva titlar, det är ju Sonys starka kort snarare än teknisk överlägsenhet.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Wow! Forza i 60 fps och 4K !! Det kom ju inte ens upp i 60 fps i 1080 innan utan bara 30 fps!

Skrivet av Emsa:

Vanliga Forza-serien har väl kört i 60fps? Är ju bara horizon-serien som kör i 30fps.

Precis, bara Forza Horizon-serien som körs i 30 fps, Forza Motorsport-serien körs i 1080p 60 fps (inte en öppen värld så mindre krävande spelmotor).


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Ambassadör
Xbox

Där satt den! Alldeles oavsett vilken konsol som för tillfället är "bäst" så ser Scorpio ut att lyfta Xbox One till en respektabel nivå där allt prestandatjafs är över och förbi den här generationen.

Till de som gnäller om "var är spelen?" måste jag ju fråga om ni är lite dumma i huvudet? Det finns hur mycket spel som helst, min backlog är tresiffrig. Just nu kör jag Mass Effect Andromeda, och plockade upp alla DLC till den gamla trilogin för en ny genomkörning på Xbox One. I år ser jag fram emot Star Wars Battlefront 2, Red Dead Redemption 2, Assassin's Creed Empire, State of Decay 2 och Shadows of War. Förhoppningsvis blir WW2-settingen för Call of Duty en nytändning för den serien också. Torment: Tides of Numenera står på listan, liksom en drös med andra spel från senaste året.

Det är många, många hundra timmars speltid det... Återigen, vad fasiken pratar ni om? Alla konsoler har sina exklusiva spel, av varierande kvalitet bör ju tilläggas, men det råder ju inte direkt någon brist på bra spel för någon.


signatur

Jump in.

Medlem

"En fläkt för sedan ut den kondenserade ångan ur systemet"

Haha, det här har ni fått lite om bakfoten va?

Medlem

This is a big processor...

123
Skriv svar