Skådis kan ha avslöjat Dragon Age 4

Robot
Medlem

Aldrig varit något större fan av serien. Biowares svagaste serie.

Medlem

Första Dragon Age var otroligt bra. 2an spela jag mest för att de var Dragon age och (3an) har har jag bara kört första 2 timmarna sen har andra spel kommit i vägen.

Medlem

@Zidious G: Tycker att du ska ta och spela hela trilogin, lämna sedan betyg
Känns som en 300 timmars interaktiv film, helt fantastisk.

Medlem

Goda nyheter för alla samlarbenägna florister.

Skämt och sido, riktigt roligt om det är på gång. Hoppas dock att det blir mindre open world och mindre rännande efter "30 vitsippor i varierande färger".

Medlem

Första spelet var det bästa, tvåan var inte så bra men Inquisition var iaf ett steg upp från tvåan


signatur

Praiser of KEK and Pepe is his prophet
Worldwide Ganster Computer God

Medlem

Jadu, med tanke hur dåligt dragon har blivit sedan origins, vettifan om de kan tilltala mig igen om de inte går tillbaka till rötterna. Körde origins igår igen på väldigt länge och kan säga att det är ett spel som verkligen är gjort för pc. Inget MMO för konsoler (även om 3:an var bra i sig på många plan).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Dragon age 3 var största dyngan jag skådat så 4:an lockar ju inte. Ettan var dock kung å gillade tvåan också.

Medlem

För egen del finns det inte så mycket hopp att väcka, efter Origins tycker jag Bioware kastade ut allt som gjorde spelet bra.

Medlem

Kan se fram emot lika läskiga ansikten som i DA:I och ME:A!

KoP
Medlem

Kul om det är sant. Gillade DA 3 så ser gärna en 4:e del.

Medlem

bara jag som läste "fantasyfrälst mage" som mäjdsch? =P


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Efter Andromeda kan jag bara säga: Meh.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Gen
Medlem

Jag tycker 3an var mysig på sina ställen.

Medlem
Skrivet av superapan:

Kan se fram emot lika läskiga ansikten som i DA:I och ME:A!

Skrivet av Ravenknight:

Efter Andromeda kan jag bara säga: Meh.

Jag tror inte de lägger DA4 på samma studio som gjorde ME:A, såvida de inte tänker göra detta också till en reboot (vilket iofs inte är omöjligt).
Men om det blir ett DA4, en fortsättning, så är jag säker på att det är "riktiga" Bioware som får göra det.

Tror det kan bli riktigt bra!

Eller så kanske det är en Dragon Age film på gång?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Divion: Största dyngan du sett? Hårda ord, vill du förklara?

Medlem

@Ravenknight: Inte samma studio som gjorde Andromeda

Medlem

Dragon flop.
Bioware gör inte rpg spel nå mer.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Dragon flop.
Bioware gör inte rpg spel nå mer.

De släppte nyss Andromeda, du måste ha missat det.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av pierre890:

@Ravenknight: Inte samma studio som gjorde Andromeda

Helt rätt och sant. Men det är fortfarande Bioware som står som utgivare och därigenom får man en bild om hur polerade produkter företaget är villiga att ställa sig bakom.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

@sazzor: Jag har spelat serien, det är därför jag uttrycker mig om den

Medlem

@Dunder:
Som inte är ett jävla rpg.
Action shooter.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Ibland blir jag litet förbryllad hur lågt serien verkar stå hos många. Min personliga teori är att man försökt med olika typer av RPG i varje spel, för även om det definitivt funnits aspekter att förbättra i varje spel tycker jag personligen att inget av dem är direkt dåligt. Det är nog inte något som alla uppskattar, hur man byter fokus för varje del.

Tittar man på spelen så är det första ett rätt traditionellt rpg med vek story, men det märker man inte så mycket av då man sugs in i den rika spelvärlden. Det andra är närmast en noir-roman i spelform (ironiskt nog tycker jag dess huvudstory är bäst av de tre), faktiskt ganska nyskapande i ett modert rpg men helt klart finns det problem med repetitiv omgivningsdesign osv. Trean är influerad av öppen värld och MMO-känsla och dess utforskande, men är annars mer likt ettan i det att huvudstoryn är rätt vek. Ja, och Hinterlands som lurade alltför många i hur resten av spelet såg ut...

Det jag undrar är om man fortsätter ändra sub-genre eller om det blir DAI 2. Hursomhelst ser jag gärna en uppföljare; som det kanske framstår ovan är jag inte den största DA-fanatikern men jag gillar världen man byggt upp, och gillar alltid att spela rpgs med karaktärsinteraktion i fokus, och det är ju något Bioware håller högt.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

@Newklear:
Som inte är ett jävla rpg.
Action shooter.

Självklart är det ett RPG. Att det sen är en shooter också spelar mindre roll.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Dunder:
RPG elementen i spelet är för få för att klassas som ett RPG, i min ögon iaf.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

@Newklear:
RPG elementen i spelet är för få för att klassas som ett RPG, i min ögon iaf.

Man spelar en roll och ens karaktär utvecklas över tid, vad mer skulle behövas?

DnD-mekanik? haha


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Dunder:
Du spelar en specifik karaktär, i tredjeperson, du rollspelar inte dig själv, du styr en person som heter Ryder ^^
Och om du tycker att levels är nog för ett RPG så kan man lika gärna sätta sig och spela COD


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

@Newklear:
Du spelar en specifik karaktär, i tredjeperson, du rollspelar inte dig själv, du styr en person som heter Ryder ^^
Och om du tycker att levels är nog för ett RPG så kan man lika gärna sätta sig och spela COD

Nej, att rollspela sig själv hade blivit tråkigt... Det gör man ju hela tiden.

Jag kan inte komma på något spel där man inte spelar en specifik karaktär. Kan du inte komma på något bättre än så, så får du nog ge dig haha

Det har alla de viktiga elementen i ett RPG.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Dunder:

Well, du väljer inte ens bakgrund alls till din karaktär, det är set in stone.
Tidigare spel från bioware har man kunnat gjort det, ett nobelt försök till att göra det till ett RPG
T.ex. Mass Effect 1 och Dragon Age 1 hade det.
Du hade mer kontroll över din egna karaktär och dina followers.
Followers kan du inte ändra ett piss i Andromeda


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Gillade ettan på så många plan.
Sen vet jag inte vad som hände, synd på sådan lore som jag tyckte var hyfsad i inledningen.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

12
Skriv svar