Gearbox hamnar i blåsväder efter G2A-samarbete

Robot
Gearbox hamnar i blåsväder efter G2A-samarbete

Efter påpressningar från Totalbiscuit ställer de nu en rad krav på spelnyckelsäljaren (som den inte kommer att uppfylla).

#bulletstorm, #g2a, #nyhetstips, #totalbisctuit


Medlem

Kul att någon tar tag i skiten i alla fall... Tror dock inte G2A kommer ändra sig, varför sluta sälja stulna nycklar om de obehindrat kan fortsätta?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Gnällkuk

Läste det här sent igår kväll när John postade det på twitlong. Är ju som sagt inte förstå gången och knappast sista gången. Det skickar dock en tydlig och bra signal till folk och förhoppningsvis innebär det att de inte kan fortsätta med sina halvt maffialiknande metoder.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ni kan ju länka videon där Totalbiscuit snackar on detta:
https://www.youtube.com/watch?v=cac0ACHux-Q


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Skägg.
10 Chambers
Medlem

Ett bevis att en ensam person ibland kan göra skillnad!
Jag är inte insatt i diskussionen men det är ju tydligt att TBs inflytande påverkat Gearbox i frågan och även om detta inte löser vad nu problemet gäller så kanske det är ett första steg iaf.

Kul, jag gillar TB och är för det mesta överens med hans åsikter om spel och branschen.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag kan nu placera skribenten av en nyhet baserat på rubriken med en träffsäkerhet på 4/5. Totalbiscuit = Calle med mindre risk för Frost.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Men tänk på alla stackars tonåringar som inte kunde bry sig mindre om att de köper stulna gods, de har ju inte råd med något annat! :C

Medlem

Hoppas att gearbox står på sig och inte tummar på kraven de ställt!
I infon på TBs videon som ovan är länkad finns det massor av länkar till fuffens G2A har haft för sig. Hoppas många tar för sig av allt detta och börjar bojkotta inte bara G2A själva, men även företag, youtubers och streamers som samarbetar med dom!

Medlem

Har aldrig handlat hos G2A. Köper dock mest nycklar via Kinguin då jag har begränsad ekonomi. Sedan handlar jag en del via Steam butiken. När jag köper på Kinguin går jag efter säljarens "rating" som ska vara 100%. Av nästan 200 trippel A titlar handlade hos Kinguin var det en "duplicate key" fel av spelet Just Cause 2. Det ersatte säljaren direkt + en massa DLC material som kompensation. Sedan var supporten hos Kinguin riktigt bra och jag fick 3 rabbat koder som kompensation. Nöjd hittills med den sidan.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Hoppas de lyckas få igenom någon form av ändring här.

Skulle aldrig kunna tänka mig att köpa nycklar på någon av de där skumrask sidorna.

Dels riskerar man att bara förvärra för utvecklarna om de råkar ut för massa keys köpta av kortbedrägeri och få stå för massivt antal chargeback, något som främst är värst för indieutvecklare med osäker ekonomi.

Sen riskerar man även att stödja organiserad brottslighet och penningtvätt, där har man ju heller ingen aning om var pengarna kommit ifrån eller kommer användas till.

Medlem

Gött med den gamle britten! Visste inte att han körde fortfarande. Han hade väl cancer och skit?

Skägg.
10 Chambers

@Preed: Haha! Det kanske är den nya leken, nu när vi inte har skribentnamn på framsidan (vad tycker ni om det egentligen?) - Gissa skribenten utifrån nyheten.


signatur
Medlem

@Zidious G: Jodå, han håller på med lite av varje, cooptional podcast t.ex. tuffar på varje vecka.
Men hans övriga youtubevideor kommer sporadiskt och sällan jämfört med förut. Annars gör han nog mest jobb som är bakom ridåerna.

Hans cancer var klassad som obotlig med bara ett par års livstid, men den blev omklassad till botbar via kirurgiskt ingrepp nu i januari efter en experimentiell behandling. Han har sagt att en operation är bokad, men jag hittar inget om när det skulle vara.

1
Skriv svar