Hearthstone-expansionen Journey to Un'Goro ute nu

Robot
Hearthstone-expansionen Journey to Un'Goro ute nu

Dinosaurier och elementals i överflöd bland de 135 nya korten.

#blizzard, #hearthstone


Medlem

Skit bra expansion. Så jävla mycket kort nu till detta spel. Kör wild såklart.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Skit bra expansion. Så jävla mycket kort nu till detta spel. Kör wild såklart.

Inte spelat så mycket ännu, men vettefan om jag håller med. 1 miljard ge-mig-random-kort. Allt är sån sjuk jävla chansning och strategist spel mot andra decks verkar försvinna helt är min uppfattning. Får se hur jag känner efter jag spelat lite mer.

Edit: Ser att detta kan uppfattas som att jag tycker RNG har ökat, det tycker jag inte. Tycker RNG har blivit mer balanserat eftersom det mesta RNG här är passivt och något man ser. Adapt exempelvis ser man alltid resultatet av och är oftast passivt, dvs att man får agera efter en adapt. Det hade varit värre om charge fanns bland adapt då det helt plötsligt blir något som påverkar turnen man drar den på. RNG har helt enkelt blivit mer "instängt" inom adapt. Det som irriterar mig är att Blizzard lägger in FLER RNG-kort, så som discover elemental, Elize med 5 random Un'goro-kort osv. Nu när mycket jobbigt RNG-kort roterat ut så lägger de ändå in fler.

Medlem

Spelet överflödas med Rogues

Medlem
Skrivet av delli:

Spelet överflödas med Rogues

Ja, det borde fixas snart kan man tycka. Det tråkiga är att rogue har blivit ett sådant deck som helt och hållet vinner/förlorar på card draw. Vunnit majoriteten av matcherna mot rogues hittills men det är för att de aldrig träffar sina shadowstep eller liknande. Men tror/hoppas att deras quest kommer fixas, för när questet väl triggas då är det kört oavsett hur man ligger till i princip :/

Medlem

Är detta spel ett pay to win eller inte? Behöver jag köpa alla expansionerna för att kunna lyckas?

Medlem

@Ishow: Till viss del är spelet "pay to win". Man kan ju inte förvänta sig i ett samlarspel att man som ny kommer ha lika stor chans som någon som spelat länge eller har lagt ut mycket pengar på sin samling. De goda nyheterna är att spelets "standardläge" inkluderar ett grundutbud + de två senaste årens expansioner. D.v.s. att du kommer inte behöva tänka på expansioner som har släpps tidigare än så (om du inte ska spela i det s.k. "wild"-läget som omfattar samtliga expansioner) och därför är det inte ett omöjligt åtagande att komma ikapp om du är beredd att köpa en samling lekar och investera några timmar.

Jag har hittills inte lagt ner ett öre på Hearthstone och med den samling jag har så kan jag skapa en ett urval (dock inte alla) av de topplekar som spelas.

Med andra ord. Det är antingen tid eller pengar som du får vara beredd att lägga ner tills dess du har en lek som du kan ta hela vägen till legendary rank (högst) och vidare. Förhoppningsvis så har du roligt på vägen

Medlem

Ett problem med expansionen är dock att så mycket kretsar kring dessa "quests" och alla quest-korten är legendary vilket innebär att de kan bli dyra att få tag på (eller crafta) vilket gör spelet ganska polariserat: Kul om man har råd att skaffa de bra korten - väsentligt mindre kul om man inte har det. Det hade varit bättre om de gjorde ungefär som för "Whispers of the Old Gods" där de gav alla en legendary "C'Thun" plus några tillhörande synergy-kort.

Medlem
Skrivet av Ishow:

Är detta spel ett pay to win eller inte? Behöver jag köpa alla expansionerna för att kunna lyckas?

Spelet är inte pay to win direkt. Du behöver kort för att kunna bygga lekar, men det går liksom inte att "köpa" till sig fördelar. Alla kort kan du dessutom skaffa gratis helt själv med lite tid och engagemang. Men visst kommer du ha det lite trögt ifall du möter folk som har de bästa korten, men det behöver inte innebära att de köpt korten (för det kan du inte, du kan bara köpa card packs som KAN ge dig bra kort) utan de kan mycket väl spelat länge också och på så sätt samlat till sig korten.

Skrivet av NisseHult:

Ett problem med expansionen är dock att så mycket kretsar kring dessa "quests" och alla quest-korten är legendary vilket innebär att de kan bli dyra att få tag på (eller crafta) vilket gör spelet ganska polariserat: Kul om man har råd att skaffa de bra korten - väsentligt mindre kul om man inte har det. Det hade varit bättre om de gjorde ungefär som för "Whispers of the Old Gods" där de gav alla en legendary "C'Thun" plus några tillhörande synergy-kort.

Tycker dock att de gjorde det ännu bättre denna gången. Nu fick man ju gratis dust för alla kort som försvann till Wild (om du hade korten dvs). Så du fick mer värde än att disenchanta korten, vilket du också kan göra för mer dust om du vill. Att ge bort alla legendaries i en ny expansion mattar ut det hela rätt snabbt och Blizzard lever på att folk spenderar pengar på card packs. Blizzard är inte skyldiga gratisspelare någonting, är man inte beredd på att lägga pengar på spelet så får man bita i det snåla äpplet och spela till sig korten istället. Som jag gjorde, jag gjorde alla quests från januari fram tills nu och kunde köpa 70 card packs för gold. Fick endast 1 legendary, men jag fick 8000 dust av Blizzard för gamla korten och kunde bygga 4 decks jag vill testa Tycker de hanterade denna expansionen bättre än någon annan för oss snåljåpar.

1
Skriv svar