Steam-rea på Paradox-spel i helgen

Robot
Steam-rea på Paradox-spel i helgen

Strategi av högsta klass till lågpris.

#paradox, #steam-rea, #strategi


Medlem

Jag har haft ögonen på Crusader Kings 2 efter deras sköna Youtube-klipp:

Länk till Steam:
http://store.steampowered.com/app/203770/

Medlem

Himla dyrt blir det ändå med alla expandioner. Ca 100 euro för eu4 med expansioner, visuella dlcer borträknade...

Nä, paradox spel är nog som bäst om man ser dom som ständigt föränderliga upplevelser som man betalar en 15-20 euros prenumenation på 2-4 ggr per år...

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av ompalompa:

Himla dyrt blir det ändå med alla expandioner. Ca 100 euro för eu4 med expansioner, visuella dlcer borträknade...

Nä, paradox spel är nog som bäst om man ser dom som ständigt föränderliga upplevelser som man betalar en 15-20 euros prenumenation på 2-4 ggr per år...

Va? När spelen reas går det allt som oftast att köpa dem + expansioner i en bundle motsvarande vad grundspelet kostar. Normalt sett är den senaste expansionen exkluderad, men annars är alla med.

Just nu kan du köpa EU 4 med ALL DLC (dvs även "visuell DLC" som du kallar det) för 50 euro.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Va? När spelen reas går det allt som oftast att köpa dem + expansioner i en bundle motsvarande vad grundspelet kostar. Normalt sett är den senaste expansionen exkluderad, men annars är alla med.

Just nu kan du köpa EU 4 med ALL DLC (dvs även "visuell DLC" som du kallar det) för 50 euro.

Fast paradox DLC är oftast svindyra, ett 2+ år gammalt dlc som kostar 10 Euro med 50% rabatt, är inget annat än hutlöst dyrt! Det blir dryga 50 Euro för de dlc jag saknar till spelet om jag räknar med överprisade små dlc för 1-4 Euro som innehåller nya animationer och bilder för några få trupper och skepp... Hela paketet kostar för övrigt 65 Euro och inte 50 på steam och det är med 54% rabatt, pris innan den tillfälliga sänkningen är hutlösa 141 Euro, eller drygt 1330 svenska kronor. Sanslöst dyrt, men folk (inklusive jag) köper ju glatt deras överprisade dlc:s tyvärr.

Medlem

@Chomag: hur många timmars speltid innehåller expansionerna överlag?
Är det mer än 2-3 timmar?

Medlem
Skrivet av Jokkepalm:

@Chomag: hur många timmars speltid innehåller expansionerna överlag?
Är det mer än 2-3 timmar?

DLC till Paradox spel innehåller framförallt funktioner som krävs för en fullgod spelupplevelse, t.ex. är EU4 ospelbart utan en hel del DLC

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Va? När spelen reas går det allt som oftast att köpa dem + expansioner i en bundle motsvarande vad grundspelet kostar. Normalt sett är den senaste expansionen exkluderad, men annars är alla med.

Just nu kan du köpa EU 4 med ALL DLC (dvs även "visuell DLC" som du kallar det) för 50 euro.

Jag missade helt att den där bundlen fanns!
Jag räknade ihop vad det skulle kosta att köpa varje expansion styckevis med de nuvarande rabatterna. ca 50 euro för rubb och stubb är ju faktiskt inte att klaga på. Gårdagens expansion verkar dock inte vara med där, men det är ändå ett acceptabelt pris med tanke på att allt fluff följer med på köpet!

Skrivet av Jokkepalm:

@Chomag: hur många timmars speltid innehåller expansionerna överlag?
Är det mer än 2-3 timmar?

Jättesvårt att säga, varje expansion låser dels upp funktioner och möjligheter i spelet som gör spelet rikare oavsett vilken land du spelar, men även funktioner som är unika beroende på vilken kultur/världsdel du spelar i. I denna expansion så är fokus mycket på Kina, Japan samt många länder däromkring, men även resten av världen påverkas enormt av de nya grejerna som har lagts in.

Personligen så har jag just nu 1050 timmar loggade i EU4. Räknar man att grundspelet var "bäst" och stod för kanske 200-300 timmar, så blir det ändå grovt sett 50-100 timmar spelade per varje av dom nio(?) expansioner som kommit före denna.
Även om man bara spelar en enda kampanj med ett enda land per expansion, så är ju ändå en MINST 8-10 timmars speltid beroende på hur man handskas med tidskontrollerna...

Skrivet av Cane:

DLC till Paradox spel innehåller framförallt funktioner som krävs för en fullgod spelupplevelse, t.ex. är EU4 ospelbart utan en hel del DLC

Exakt. Jag provade det i höstas... Tekniskt sett går det ju att spela, men fy vad det kändes fattigt och begränsat. Det funkar knappt ens som en demo.

Megadelux

Köp för allt ni är värda. Bara massa fina spel som håller många många många timmar.

Mycket mumsigt där.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar