Video: Retro-mys i Doom och Monkey Island

Robot
Video: Retro-mys i Doom och Monkey Island

Det var nog tusan bättre förr ändå.

#retro


Medlem

Hade han spelat i skolmiljö hade ju nostalgikänslan blivit så stark att en tår förmodligen hade runnit ner för en kind eller två


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Jag gråter nästan här! Underbart!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Medlem

Inte så konstigt att man slaviskt följer Clint på LGR som i stort sett bara håller på med gamla nostalgiska spel och datorer och att han har Youtubes bästa röst gör ju bara saken bättre:

Medlem

Mys-rys.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Flakmonkey
Skrivet av skogsvilden:

Inte så konstigt att man slaviskt följer Clint på LGR som i stort sett bara håller på med gamla nostalgiska spel och datorer och att han har Youtubes bästa röst gör ju bara saken bättre:

https://www.youtube.com/watch?v=fZnTl6-oLuM

LGR är en grym kanal och gillar man den så kan jag varm rekommendera Nostalgia Nerd. Den är extremt inspirerad av LGR men med större fokus på det som var stort här i Europa vilket innebär mer Commodore, Spectrum, Amstrad etc. Välgjort är det ocskå så det är ingen dålig kopia på något sätt.

Avstängd
Skrivet av anon_178365:

Ah, Track 3 till Lotus, ett av dom bästa speltracksen någonsin.
Sedan det legendariska introt till Monkey Island ryser man alltid till när man hör, jag föredrar Amiga 500 ljudet lite mer dock än denna version, men jag är förmodligen biased som gammal Amiga 500 ägare.

Synd att Turrican 1+2 aldrig släpptes till PC, (inte såvitt jag vet iaf) hade ett legendariskt soundtrack!

Turrican 2 släpptes till PC, men inte 1:an.

Medlem

alltså det där måste varit någon slags paket-deal för 25 år sedan... annars är det lite obehagligt att min polares farsa hade (köpt via jobbet) exakt den där setupen, så när som på musen som var av annan modell... högtalarna, burken, skärmen, tangentbordet... härliga minnen... blir sugen på att riva fram min gamla 486a och lira Tyrian och massa demos på PC För Alla-skivor


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Nostalgi-överdos!


signatur

Fueled by coffee.

1
Skriv svar