Se kaosartad multiplayer från Dawn of War III

Robot
Se kaosartad multiplayer från Dawn of War III

Två filmklipp visar hur multiplayer fungerar.

#dawn-of-war-III, #relic, #sega, #warhammer


Medlem

Ser intressant ut - har sett manga klagomal pa MOBA-influenser, men i stort verkar det relativt unikt och kan bli en rolig upplevelse. Alltid kul nar RTS svavar ut lite aven om jag saknar klassiker som Age of Empires, DoW1, TA etc. vars gameplay mestadels saknar representation bland moderna spel... naval, verkar som att DoW3 kan bli riktigt bra pa vad det forsoker gora

Medlem

Sjukt jobbig första del. Hur den är editad från två olika maps och dessa jäkla kamera hopp i matchen. Usch.

Medlem

Videos med regisserat multiplayer-chat är aldrig roliga.

Gnällkuk

Tycker det ser riktigt lovande ut, grym detaljrikedom. Aldrig spelat DoW-serien eller varit något massivt fan av Warhammer-universumet, men det här spelet lockar mig.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av ivarhill:

Ser intressant ut - har sett manga klagomal pa MOBA-influenser, men i stort verkar det relativt unikt och kan bli en rolig upplevelse. Alltid kul nar RTS svavar ut lite aven om jag saknar klassiker som Age of Empires, DoW1, TA etc. vars gameplay mestadels saknar representation bland moderna spel... naval, verkar som att DoW3 kan bli riktigt bra pa vad det forsoker gora

Moba influerat? DoW serien är ett renodlat RTS spel och har inget med MOBA att göra.. Den enda liknelsen är att man har en "hjälte". Vilket man har i Warcraft 3 också.

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Moba influerat? DoW serien är ett renodlat RTS spel och har inget med MOBA att göra.. Den enda liknelsen är att man har en "hjälte". Vilket man har i Warcraft 3 också.

Ja, som sagt, inte mina asikter

Tror att de framst syftar pa att DoW3s multiplayer-lage involverar mini-objectives under spelets gang och power cores uppdelade pa tva baser som maste forstoras - lite mindre renodlat RTS an DoW1 med andra ord.

Personligen tycker jag ocksa det ar lite menlost att tala om MOBA-influenser, haller med dig dar.

Medlem

Ser ut som en enhörning spytt över koden. Färglatt Warharmmer 40,000.

Jag upprepar mig, men detta är fan StarCraft med ett WH40K skin.

Medlem

Nu ar ju i och for sig StarCraft extremt inspirerat av WH40k men antar att du syftar pa gameplay snarare an lore/estetik.

Kan inte riktigt halla med om forsta punkten, 40k har alltid varit fargglatt - grimdark, ja, men jamfor med vilken modern military shooter som helst och 40k ar fargsprakande pa otroligt manga vis. Se bara pa fargscheman av Space Marine-chapters, Eldar, osv. - och nog var bade DoW1 och DoW2 rejalt saturerat pa sina hall. Ett morkt, kringsfullt universum kan kommuniceras utan att behova vara gratt och brunt och kanns lite som att det alltid varit sant for 40k.

Medlem
Skrivet av ivarhill:

Nu ar ju i och for sig StarCraft extremt inspirerat av WH40k men antar att du syftar pa gameplay snarare an lore/estetik.

Kan inte riktigt halla med om forsta punkten, 40k har alltid varit fargglatt - grimdark, ja, men jamfor med vilken modern military shooter som helst och 40k ar fargsprakande pa otroligt manga vis. Se bara pa fargscheman av Space Marine-chapters, Eldar, osv. - och nog var bade DoW1 och DoW2 rejalt saturerat pa sina hall. Ett morkt, kringsfullt universum kan kommuniceras utan att behova vara gratt och brunt och kanns lite som att det alltid varit sant for 40k.

Ja, StarCraft är en ren 40k kopia, det är jag fullt medveten om. Det är därför det är deprimerande att de försöker klämma in regnbågens alla färger så fort något visas på skärmen. Grått och brunt ÄR 40k. Spelet Space Marine visade detta utomordentligt bra.

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

Ja, StarCraft är en ren 40k kopia, det är jag fullt medveten om. Det är därför det är deprimerande att de försöker klämma in regnbågens alla färger så fort något visas på skärmen. Grått och brunt ÄR 40k. Spelet Space Marine visade detta utomordentligt bra.

Haller med om att Space Marine visade 40Ks eststik fantastiskt val, men det var i och for sig en Forge World sa gratt och brunt kanns passande dar. Nog har du ratt i att mycket at 40K inte ar sa fargstarkt men samtidigt finns det (som jag namnde ovan) en hel del fargstarka element ocksa.

Relic talar om Environments i Dawn of War 3 har - https://www.youtube.com/watch?v=FZKlTTsERxc - och gor mig lite mer hoppfull har - verkar som att deras kartor har fargscheman som kanns riktigt passande, och sedan gor de sjalva enheterna mer sprudlande istallet. Nog kan du ha ratt i att det gar lite for mycket at det supersaturerade hallet, men samtidigt ar t.ex Ultramarines eller Harlequins ganska svart att inte sta ut med bland de brunare landskapen

Edit: Men absolut, de kan ju ga for langt at det hallet och kan nog halla med om att de gjort so baserat pa gameplay-videos - daremot tycker jag personligen det mest ar lite frustrerande snarare an att vara totalt lorebreaking.

Medlem
Skrivet av ivarhill:

Haller med om att Space Marine visade 40Ks eststik fantastiskt val, men det var i och for sig en Forge World sa gratt och brunt kanns passande dar. Nog har du ratt i att mycket at 40K inte ar sa fargstarkt men samtidigt finns det (som jag namnde ovan) en hel del fargstarka element ocksa.

Relic talar om Environments i Dawn of War 3 har - https://www.youtube.com/watch?v=FZKlTTsERxc - och gor mig lite mer hoppfull har - verkar som att deras kartor har fargscheman som kanns riktigt passande, och sedan gor de sjalva enheterna mer sprudlande istallet. Nog kan du ha ratt i att det gar lite for mycket at det supersaturerade hallet, men samtidigt ar t.ex Ultramarines eller Harlequins ganska svart att inte sta ut med bland de brunare landskapen

Edit: Men absolut, de kan ju ga for langt at det hallet och kan nog halla med om att de gjort so baserat pa gameplay-videos - daremot tycker jag personligen det mest ar lite frustrerande snarare an att vara totalt lorebreaking.

Jag håller med dig om det, men för mig är för mycket färger i ett WH40K spel bara blääää. Kommer inte köpa denna förräns den är kraftigt rabatterad.

Medlem

Far val se hur gameplay blir, ar forsiktigt optimistisk

Gillar bandesignen och att det blir lite mer basbyggande an i DoW2 (aven om det blir svart att sla DoW1 dar), men verkar ju finnas risken att de tagit lite for mycket till ett metagame och for lite av allt annat - redan Company of Heroes 2 hade lite det problemet, for mycket progression osv. pa bekostnad av resten av spelet. Men Relic brukar gora bra spel sa allt blir val klarare sa fort det slappts

Medlem

Definitivt. Jag är pessimistisk för hur spelserien utvecklats i och med det jag sett från 3an, men jag blir gärna motbevisad. Regnbågen gör det dock svårt att motbevisa mig

1
Skriv svar