Det ryktas om ett nytt Star Wars: Knights of the Old Republic

Robot
Det ryktas om ett nytt Star Wars: Knights of the Old Republic

Kan vara nystart, remake eller ingenting alls.

#knights-of-the-old-republic, #kotor, #rykte, #star-wars


Medlem

Jag var en av dom som aldrig fick äran att spela KotOR. Eller jag hade nog en för dålig dator för det just år 2003. Jag satt och spelade Runescape, Endless Online och Liero Xtreme istället. Därav så hoppas jag på att få se någon slags remake av detta, hade varit kul att få uppleva det andra gjorde, på något sätt.

Medlem

Det vore episkt om vi fick ett nytt KotOR, nystart eller fortsättning.

Medlem

Detta har jag gnällt, tiggt och bett om i snart 15 år... Vore så jäääävla najs. Fan orginialfodralen ska sitta inramade, det är affektionsvärde så de ba sjunger om de. Galet!!

Redaktör
Ponny

Lite dubbla känslor kring detta. Om det blir lika bra som de gamla: JAAA! Om det blir buggigt med öppen värld-sjuka: ...nä. En remake hade jag med andra ord känt mig mer bekväm med. Bioware verkar ju inte i form, å andra sidan är detta Bioware Austin, så ... ja, dubbla känslor, som sagt.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

@Prixm: Både ettan och tvåan finns på såväl Steam som GOG, om du vill se det vi andra fick uppleva.

De är lite stela, lite till åren kommen, men fullt spelbara och fortfarande bra.

Medlem

Jag minns inte riktigt tajmingen: fick EA licensen före eller efter att Disney köpte upp Star Wars och rensade hela expanded universe från kanonen? Dvs: kommer det EA gör räknas som "officiellt" i Star Wars-sammanhang, eller gör de sina spel vid sidan om?

Medlem

Kanske bäst om det är ngt nytt - remakes ger för många "är inte som förr" känslor av kritikerna och hard-core fansen.
Men spännande att det kanske blir ngt nytt, så länge de gör ett bra jobb och inte bara utnjuter IP för snabba cash.

Medlem

Jag var helsäker på ett KotOR 3 till Xb360 förr i tiden, men det kom aldrig. Äntligen säger jag nu. Hoppas verkligen att det blir något nytt. Ett SW RPG i toppklass. Få det att hända, Bioware!

Medlem

Om man är sugen på att spela de äldre spelen så finns det mods man kan installera så det blir lite snyggare.

Medlem

SW:TOR gjordes ju om till kotor3 (solo play en masse) så kotor3 lär aldrig bli aktuellt. Ettan (och tvåan ?) har ju släppts till mobiler så att de filade på en HD remake hade väl inte varit så överraskande, men det har vi ju hört om Mass Effect också.
Har tyvärr tappat förtroendet för Bioware. Det enda jag skulle vilja höra om är en Mass Effect (originalet) TV-serie. Det hade varit fett. Kotor var najs för sin tid, men "podrace" osv känns jäkligt förlegat idag, provade spela mobilversionen och kände direkt att "nej, det här orkar jag inte med en gång till, moving on".
Kan tänka mig att de fått Disneys tillstånd att göra om det så det blir canon. Finns ju gott om referenser till familjer och platser som Disney redan har med i sin värld.
Och swtor gjordes före Disney-köpet. Därefter ströks ju de flesta icke-mobilspelen snabbt. Tror vi alla väldigt gärna hade sett att de plockade fram 1313 igen. (Eller dark forces/Jedi outcast remake som blir "canon")

Medlem

@Ercarret: EA fick licensen efter uppköpet dvs att alla spel som kommer från EA nu är kanon. Nya Battlefront (som visas nu i helegn) och visceral spelet kommer vara kanon.

Medlem
Skrivet av Bennii:

@Prixm: Både ettan och tvåan finns på såväl Steam som GOG, om du vill se det vi andra fick uppleva.

De är lite stela, lite till åren kommen, men fullt spelbara och fortfarande bra.

Nu minns jag inte om det var ettan eller tvåan, men när jag provade sist så frös spelet efter varje strid. Det kan hända att det finns patchar som fixar till det men jag hade inte tålamodet

Medlem

@Jokobib_Bob: Intressant. En del av mig hade gärna sett en fortsättning på originalserien, men det var väl 13 år sedan eller något som tvåan kom ut (jag orkade aldrig spela ett MMO för att få vad det nu än var för fortsättning som fanns där). Kanske bäst att de startar på ny kula bara, gör det så bra som möjligt utan att ha en massa bagage som tynger ner allt.

Medlem

Jag spelar fortfarande KOTOR sådär 1 gång om året i snitt. Det är än idag ett av mina absoluta favoritspel...

Sw:TOR nådde aldrig riktigt upp till den där äkta KOTOR-känslan enligt mig. Köpte det och spelade de lite grann. Ypperlig besvikelse.

Medlem

Värt att nämna är att dessa stora spelstudios producerar ett flertal prototyper mellan produktcykler och det är bara en bråkdel att som ser ljuset och hamnar i produktion. Behöver alltså inte betyda att det blir någonting av det i slutändan ändå, men man kan ju alltid hoppas.

Medlem

@BeeJac: Tyvärr är det ju så men tror ändå att de gör något av detta. Vilken chans om det blir bra alltså vilket det inte behöver bli. Hoppas verkligen.

Medlem

Har inget större förtroende för varken Bioware Austin eller Montreal. Så hoppas inte ryktena stämmer, de behöver inte smutsa ner fler bra titlar inom spelvärlden.

Medlem

Ja hur länge har man inte längtat efter en fortsättning på KotOR. Dock är jag väldigt skeptiskt till att ha Bioware vid rodret. Tycker inte levererat speciellt bra den senaste tiden. Framför allt tycker jag att Bioware har problem med att göra bra antagonister.

Min önskedröm vore ju att ett dreamteam med Obsidian och Chris Avellone, som gjorde det mästerliga KotOR 2, skulle få chancen att återvända till KotOT-universumet med en ordentlig budget och en tidsram som inte stavas Release-helst-i-förrgår

1
Skriv svar