"The Secret of Gillwood" Mitt första spel på Steam Greenlight

Medlem
"The Secret of Gillwood" Mitt första spel på Steam Greenlight

Hej Fz

Mitt namn är Henrik Johansson kommer från Helsingborg och har under dem senaste 2,5 åren utvecklat ett Open World Platformer spel i Unreal Engine 4 som heter The Secret of Gillwood. Spelet har nu kommit upp på Steam Greenlight och min dröm dem senaste 7 åren kanske snart går i uppfyllelse!
Detta spelet utvecklas av mig personligen och skulle betyda mycket om ni ville läsa igenom denna tråd

Om Spelet
The Secret of Gillwood is a open world platformer game set in a medieval inspired world filled with darkness and mystery. The game is in 3d so you take control over a god that is descending from the sky with the mission of finding out the source of the darkness that has consumed the city. The gods are the protectors and creators of the world and it's their mission to uncover the true story that lay hidden in the dark.
To learn the story of the game the player have to explore the open world and complete different platformer tasks that will let the player to progress future into the game and at the same time discover the true secret of Gillwood.

Story
The game takes place in dark and mysterious world without any life and revolves around the town of Gillwood and the descended god from the sky. There is a legend that have been told for decades in the town of Gillwood and the legend was told that the gods one day was bored up in the heavens and had nothing to do so they decided to create the world of Gillwood just to entertain them self.

Decades later something dark have happened in the world of Gillwood the gods can no longer hear the population pray and the joy have disappeared. The gods decide to send down one of them self to uncover the mystery and that's where the player starts the journey in the game.

The story in the game world will give hints on how the world was before everything went dark and give clues why there is no life. The game and the story will eventually guide you down to the the caves.

Steam Greenlight
Spelet har varit uppe på steam Greenlight i några dagar nu och har mötts med ganska bra kritik och intresse! Nu vänder jag mig till FZ för att se vad ni tycker och eventuellt hjälpa spelet att få se ljuset!
Här är länk till Greenlight sidan för spelet! Ni hittar även Greenlight trailern för spelet under!

Om ni har frågor och funderingar som inte har tagits upp så är det bara att ställa dem så svara jag så gått det går!

Medlem

Gillar verkligen inte att man inte ser sin karaktär ordentligt. I plattformsspel vill jag se exakt var min karaktär är för att kunna tajma hopp och förflyttningar.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Gillar verkligen inte att man inte ser sin karaktär ordentligt. I plattformsspel vill jag se exakt var min karaktär är för att kunna tajma hopp och förflyttningar.

Hej! Okej tack för feedbacken ska jobba lite mer på att göra den tydligare innan det släpps!

Jag tyckte det var en smart lösning att ha en animerad markör istället för en karaktär som är brukligt. Tyckte det gav en väldigt lugnande effekt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

MEG
Medlem

Inte riktigt min typ av spel men lycka till. Hoppas att det blir ett bra/roligt spel....


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Intressant helt klart!

Som nämnt ovan är karaktären, imo inte helt ok. Jag tycker om ghost-idén som du har, men eftersläpet är alltför långt, samt kunde det kanske "fade'a" ut till transparent, alternativt att ha det mycket kort. Kanske annan färg? Fade'ar bort i shades till grå? Utan att blockera vision.

Lek runt, men som sagt över, så upplever jag att det skulle störa mitt gameplay lite, men ta inte bort det helt Bra idé.

Du behöver helt klart att ha någon att titta på stavningen samt grammatiken, såg några fel både i posten(engelskan), samt i trailern.

Förutom att trailern var ganska kort och inte visade så mycket om spelet förutom att man hoppar runt lite, så gillar jag det du har gjort så långt!

Bra kämpat! Bara att gibba vidare!

Medlem
Skrivet av Xs4s:

Som nämnt ovan är karaktären, imo inte helt ok. Jag tycker om ghost-idén som du har, men eftersläpet är alltför långt, samt kunde det kanske "fade'a" ut till transparent, alternativt att ha det mycket kort. Kanske annan färg? Fade'ar bort i shades till grå? Utan att blockera vision.

Lek runt, men som sagt över, så upplever jag att det skulle störa mitt gameplay lite, men ta inte bort det helt Bra idé.

Du behöver helt klart att ha någon att titta på stavningen samt grammatiken, såg några fel både i posten(engelskan), samt i trailern.

Förutom att trailern var ganska kort och inte visade så mycket om spelet förutom att man hoppar runt lite, så gillar jag det du har gjort så långt!

Bra kämpat! Bara att gibba vidare!

Hej
Förlåt för sent svar! Tack för bra feedback! Tittar på uppdateringar av karaktären just nu och har gjort lite små förändringar som gör det lättare att se vart man är!
Får be fler kolla på mina saker innan jag lägger upp dem! Hade en del som tittade på Trailern och ingen såg fel i texten! Där kommer vara en ny trailer senare om spelet går igenom Greenlight!

Medlem
Skrivet av MEG:

Inte riktigt min typ av spel men lycka till. Hoppas att det blir ett bra/roligt spel....

Hej
A alla kan inte tycka om alla spel Det är ju rätt så nischat spel! Tack

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag tyckte det var en smart lösning att ha en animerad markör istället för en karaktär som är brukligt. Tyckte det gav en väldigt lugnande effekt.

Glädjer mig att du tycker så Blir mer mystiskt också när man inte kan se direkt ben och armar!

Medlem

Där är även en hemsida för spelet om ni vill titta på fler bilder etc! http://www.secretofgillwood.com/

1
Skriv svar