Vi kommer tävla i spelutvecklartävling, ge oss gärna feedback!

Medlem
Vi kommer tävla i spelutvecklartävling, ge oss gärna feedback!

Tjenare allihop, jag och min polare vill visa ett spel som vi jobbar hårt på just nu! Spelet kommer ställas ut på en lokal tävling (Game Concept Challange) med chans att vinna upp till 100k!

Spelet heter ”Knockbots” och är ett intensivt och action packat arena spel som fokuserar på din simultanförmåga och uppmärksamhet. 4 spelare lokalt är tanken just nu, du spelar som en leksaksrobot som kan skjuta iväg sin handske. Handsken ska träffa en av de andra spelarna och då är de ute helt enkelt!

Här är lite sorters media på spelet just nu!

Panikfylld liten robot! (gif)

Lite kort snutt på en påbörjad bana

Våra twitter konton, @MikkShred och min polare @Noxlof

Medlem

Ser ut som ett fantastiskt underhållande spel!

Och dessutom en grymt bra chans för att kunna lansera spelet

Medlem

@FairyAxe: Tack du! Erat spel ser riktigt nice ut också, följer utvecklingen och håller tummarna för er!

Skägg.
10 Chambers

Gillar den panikslagna roboten! Har ni kikat något på Lance A Lot? Liknande mekanik. https://www.fz.se/nyhet/264368-i-lance-a-lot-ar-du-riddare-me...


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Kul att du gillade den lilla roboten, den har en riktigt charm till sig !

Ja vi har kollat på det, och vi håller inte riktigt med

Knockbots är en hel del annorlunda, I Lance A Lot är du vapnet som ska träffa den andra spelaren, medans i vårt spel skjuter du iväg ett vapen, vapnet (i from av en handske) går sedan att rotera i riktning mid-flight. Medans handsken är skjuten så är du fortfarande sårbar och måste samtidigt akta dig för de andras spelarnas handskar, det är här simultanförmågan kommer in.

Är det någonting speciellt du tänkte på med likheten?

Skägg.
10 Chambers

@MikkN: Låter kul! Likheten stannade nog vid arena-mörset-på-samma-skärm.


signatur
Medlem

Ser riktigt roligt ut!

Alltid kul med världar som är enkla. Tänker klassisk Wumpus World så fort jag ser en grid...
Tänkt nått kring AI?

Vilken motor och språk har ni använt?

Medlem

@riche: Tack! Vi vill hålla det enkelt och roligt, inte lägga till saker bara för att! Vi försöker pusha fram ett demo snarast också, roligare om ni kan uppleva nöjet än att se det på bilder

Vi har planer på bots och annat involverande AI (möjligen bossar men vi har inte pratat klart om det), vi fokuserar på att få det lokala och få det så tight som möjligt innan inlämningsdeadlinen (26e april)

Vi utvecklar spelet i Unity motorn och kör C#!

Medlem

Länge sedan sista inlägget jag gjort! Imorgon är gäller det. Vi ställer ut på Creative Coast Festival i Karlshamn, vi får även reda på om vi vinner pengar eller inte!

Här är en extra sak vi la till inför uppvisningen! EMOJI Twitter länk!

Kommer posta vår utveckling mer inom kort!

1
Skriv svar