Peter Molyneux: Kinect var en "katastrof"

Robot
Peter Molyneux: Kinect var en "katastrof"

Definitionen av hype verkar ha gått på en hype.

#hype, #kinect, #molyneux, #xbox-360, #xbox-one


Medlem

Vad var nu detdär om att inte kasta sten i hus gjorda av glas peter mollijox.

Medlem
Citat:

I slutändan klarade den inget av det här. Den lovade så mycket.

Molyneux som reflekterar över sig själv?

Medlem

Inte direkt rätt man att uttala sig om detta

Medlem

Kinect: Peter Molyneux var en "katastrof".

Medlem

Katastrof: Kinect var en "Peter Molyneux"


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Peter: Katastrof Molyneux var en "Kinect"


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Han hörde nog inte frågan och beskrev bara sin karriär.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Redaktör

Alltså, Molyneux förtjänar spott och spe för ett och annat oinfriat löfte. Men det låter på vissa kommentarer här ovan som att han aldrig gjort ett hederligt handtag i hela sin karriär, när han och hans studior står bakom flera riktigt, riktigt bra spel. Man måste inte smutskasta hela hans karriär bara för att man ogillar en del av det han gjort.


signatur
Medlem

Hmm minns att jag fick en Kinect av Microsoft för betatest då det begav sig, -fick behålla den efteråt .
Den var ju inte speciellt spännande på Xboxen, men det var lite kul att se vad som kunde göras på PC med den, minns att man kunde använda den som 3D-scanner bl. annat. Synd bara att kameran var el poop deluxe på produktionsmodellerna (var betydligt bättre i Devkitsen som de visade på alla mässor).

OnT: Instämmer med de flesta här snacka om att kasta sten i glashus. Dock HAR han ju faktiskt gjort bra spel... för 15 år sen typ.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Alltså, Molyneux förtjänar spott och spe för ett och annat oinfriat löfte. Men det låter på vissa kommentarer här ovan som att han aldrig gjort ett hederligt handtag i hela sin karriär, när han och hans studior står bakom flera riktigt, riktigt bra spel. Man måste inte smutskasta hela hans karriär bara för att man ogillar en del av det han gjort.

Nä, asså Molyneux förtjänar absolut cred för sina tidigare kreationer, Black & White bland andra. Dock har han i stort sett sedan Fable (2004) lovat saker han inte kan hålla. Han har inte direkt varit ödmjuk med det då han gång på gång fortsätter att inte leverera. Skulle inte bli förvånad om han har orden "FALSK MARKNADSFÖRING" tatuerade på varsin skinka.

Jag respekterar hans tidiga verk, för de var verkligen dunder för sin tid. Men resten? Han har förbrukat sitt förtroendekapital i min bok.

Medlem

Microsoft kanske skulle låta sig inspireras av Godus och göra en riktigt framgångssaga för alla inblandade istället?

Medlem

Håller med, PM har gjort väldigt mycket väldigt bra grejer. Han lovar alltid mycket mer än han kan hålla, men ignorerar man hans snack och bara bedömer produkten så är det mesta han gjort riktigt bra. Extremt utskällda Godus t.ex. har jag spelat fler timmar än nästan alla andra spel jag har på Steam. Det var dessutom nästan snuskigt billigt när jag köpte det.

Men det finns två grejer att tänka på om någon ska samarbeta med honom:
1. Han ska int hålla i pengarna
2. Han ska ha munkavle utanför studion, för sitt eget och studions bästa.
(3. Omöjlig bonus: Sisådär halvvägs igenom - vad nu det är - måste man plocka bort honom eftersom han hela tiden ändrar allt från grunden. Låt honom slänga fram idéerna, men se till att han inte har rätt att fatta några beslut. Inte för att han hade gått med på det, men...)

Medlem

Han känns precis lika relevant som Kinect

Medlem

"Den påminner mig faktiskt lite om VR för närvarande."

Haha ja jo visst. VR håller måttet ganska bra med vad dem lovar.

Medlem

Trots alla gånger Peter lovat mer än han kunde hålla så kan jag ändå inte tycka illa om honom. Jag tror inte att han någonsin avsiktligt ljugit om sina spel. Han har bara en osviklig förmåga att bli alldeles för entusiastisk och prata om sina idéer som om de redan var spikade. Jag tror dock inte att det någonsin funnits någon illvilja där.

Därmed inte sagt att jag inte förstår de som har betydligt lägre tankar om honom. Det är fullt förståeligt med tanke på hur illa Godus skötts.

Medlem
Skrivet av grenadecx:

"Den påminner mig faktiskt lite om VR för närvarande."

Haha ja jo visst. VR håller måttet ganska bra med vad dem lovar.

Yeah, förstår inte riktigt varför han drog den jämförelsen. Dafuq? Påminner lite om VR? Hur? VR är dyrt, och det går framåt, till skillnad från Molyneux.

Medlem

@Tomas Helenius: Man kan inte leva på gamla meriter i all evighet. Med tanke på hur det gått i "nutid" är han inte riktigt relevant får man säga.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Redaktör
Skrivet av Castor.T:

@Tomas Helenius: Man kan inte leva på gamla meriter i all evighet. Med tanke på hur det gått i "nutid" är han inte riktigt relevant får man säga.

Det håller jag fullständigt med om. Men han är fortfarande en person som gjort mycket för spelindustrin (#Populous, #Syndicate, #Dungeon Keeper, #Black & White), något jag tycker man ska påminna om när kommentarerna börjar luta åt att allt han gjort varit skit och lögn.


signatur
eld
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det håller jag fullständigt med om. Men han är fortfarande en person som gjort mycket för spelindustrin (#Populous, #Syndicate, #Dungeon Keeper, #Black & White), något jag tycker man ska påminna om när kommentarerna börjar luta åt att allt han gjort varit skit och lögn.

Det är också möjligt att hans roll i projekten har förstorats lite väl mycket, vi har glömt att spel görs av fler personer.

Inget ont om denna man, men det finns tusentals kreativa personer som faktiskt skapar mängder av nya fantastiska upplevelser idag helt på egen hand, men Molyneux själv verkar sakna förmåga att faktiskt designa fram de mängder av tankar som existerar i hans huvud.

Grävde fram den här artikeln: https://www.fz.se/nyhet/244128-peter-molyneux-jobbade-nastan-inte-alls-med-syndicate

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Alltså, Molyneux förtjänar spott och spe för ett och annat oinfriat löfte. Men det låter på vissa kommentarer här ovan som att han aldrig gjort ett hederligt handtag i hela sin karriär, när han och hans studior står bakom flera riktigt, riktigt bra spel. Man måste inte smutskasta hela hans karriär bara för att man ogillar en del av det han gjort.

Förmodligen folk som aldrig har upplevt Molyneux grymma år, utan bara vet att det är någon man ska hata. Bullfrog-tiden med klassiker som Dungeon Keeper, Theme Hospital, Syndicate och Populous är något jag tackar Molyneux mycket för. Även Lionhead-tiden med spel som Fable och Black & White hade sina fina stunder, men det var här som Molyneux började sväva iväg alldeles för mycket. Hans nya företag är en katastrof, men jag låter inte skitspel som Godus förstöra alla underbara spel han gav mig under 90-talet.

Medlem

Många gamla "spelskapare" som peter molyneux osv lever på gamla meriter.
Dom har helt enkelt inte följt med utvecklingen.
Idag finns det massvis med indieutvecklare som gör ett bättre jobb och skulle göra ett bättre jobb än vad gamla herrar som molyneux gjorde på sin storhetstid om dom hade resurser dom hade då i propotion till idag.

Det är därför molyneux är en katastrof idag. Tex skulle molyneux ha koll skulle han som dom flesta andra fatta att kinect skulle floppa på förhand.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag hånade Kinect när det kom och även Xbox 360, men så råkade jag spela Kinect Sports på 360 och föll pladask för Kinect Bowling!! Slutade med att jag köpte en 360 och en Kinect!!

Fast sen så har det inte blivit fler Kinect spel sedan dess! Men Kinect Sports körs med jämna mellanrum fortfarande!

Känslan i kasten är enormt bra, går inte att se på ett klipp måste upplevas!
https://www.youtube.com/watch?v=YBjCszKHgZI&t=76s

Avstängd

Fable?, undrar du? Ohhh!, du gosse sicka nerköp dom va då. Jag bara grät över hur totalt B den serien var, nuff said!

Medlem

Mycket möjligt att Kinect är en total katastrof och var/är fullmkomligt oanvändbar. Har förvisso inte provat den själv, men även om Kinect är totalt värelös, så är Peter Molyneux den absolut sista person som ska uttala sig om några som helst fel, brister och lögnaktig pr om en produkt.

Fattar karl själv hur jäkla korkad han låter med det här citatet?

"I slutändan klarade den inget av det här. Den lovade så mycket. Den påminner mig faktiskt lite om VR för närvarande."

Troligtvis gör han tyvärr inte det med tanke på alla funktioner han lovat skulle finnas i sina egna spel, varav spelarna fick vara glada om de fick se 1% av hans utlovade funktioner i spelen... Resultaten talar ju för sig själv, Peter Molyneux borde stå som bild i ordböcker framför ordet mytoman!

Medlem

@Gurkon:

Även Black & White lovade runt och höll extremt tunt. Fast att jag anser att konceptet var banbrytande, var spelet långt ifrån att vara det revolutionerande och banbrytande fantastiska spel han skröt om i spelmedia innan det släpptes. Spelet var inte bara buggigt, det var även extremt svårstyrt och hade ett flertal stora buggar som gjorde att det inte gick att ta sig förbi vissa passager/världar. Skall tilläggas att detta var lååååååångt innan spel enkelt kunde patchas genom internet som idag.

1
Skriv svar