Streaming av spel till telefonen

Medlem
Streaming av spel till telefonen

Hejsan!

Med mitt nya jobb har jag ibland ganska mycket dö-tid då jag sitter och väntar på olika saker eller en specifik tid.
Nu såg jag i en nyhet om EvE för några dagar sedan att folk verkade streama sin desktop samt EvE till sina telefoner. Funderade på om detta kanske var någonting jag kunde testa mig på (kanske inte med EvE specifikt nu men kanske andra spel).

Så min fråga är egentligen vilka appar som rekommenderas till detta och hur bra fungerar det?

Edit: Kanske ska tillägga att jag använder mig av en iPhone 6s.

Edit 2: ännu en fråga som ploppade upp i mitt huvud. Vad är ett minimum för uppladdningshastighet för att kunna göra detta?

/Bunisher

Medlem

Det jag personligen använder mig, samt vad jag antar att många andra använder sig utav är Teamviewer, funkar toppen så länge du inte behöver göra allt för avancerade saker

Medlem

Får ta och testa teamviewer nu till helgen då. Har googlar runt lite och hittat ett flertal andra appar som ska göra, basically, samma sak. Det enda jag kan tänkas behöva är att det fungerar över telefonnätet då jag, oftast, inte har tillgång till ett wi-fi (om inte Telias finns i området).

Medlem

Har du ett Nvidia kort i burken så prova Moonlight. Vet visserligen inte hur bra det fungerar på iPhone, men på Android är det i princip felfritt. Då det använder grafikkortets video chip för att koda om videoströmmen blir det för det mesta ganska laggfritt.

Medlem

@Fletchett: ska ta mig en titt på det till helgen. Fungerar det även över mobilnätet eller krävs det en wi-fi anslutning?

Medlem

@Bunisher: Det fungerar på både Wifi och mobiluppkoppling.

Medlem

Har testat Remotr tillsammans med min Android-platta för ett tag sen. Funkade att streama både via 4G och wifi, körde med en bluetooth gamepad men finns även on-screen controls som fungerade helt ok!
Jag upplevde att kvaliteten var astronomiskt mycket bättre med wifi (802.11ac-wifi och provade Witcher 3) men det förklarar sig självt. Remotr finns till iOS också.


signatur

no remorse

Medlem

Tack för svaren! Ska ta mig igenom ett nattskift till sedan ska jag ta mig en titt på dessa appar å kolla vilken av dem som fungerar bäst!

Medlem

Vad blev resultatet för dig då?
Jag tänker bl.a. på styrningen av ett tangentbord/mus spel på en ren touch device.
Dessutom kan jag tänka mig att tex rondbaserade spel eller mindre grafiskt krävande spel fungerar bättre än typ fps.

Medlem

@Rh3nium: Tyvärr så blev det inte mycket testande av detta då jag helt hips vips fick tag på en lägenhet i staden jag jobbar i. Så mitt fokus har legat på att hålla på med flytten (som ska vara klar idag). Jag får återkomma med resultatet efter flytten är gjord.

Medlem
Skrivet av Bunisher:

@Rh3nium: Tyvärr så blev det inte mycket testande av detta då jag helt hips vips fick tag på en lägenhet i staden jag jobbar i. Så mitt fokus har legat på att hålla på med flytten (som ska vara klar idag). Jag får återkomma med resultatet efter flytten är gjord.

Ingen fara, RL är viktigare. Lycka till med flytten.

1
Skriv svar