Spela första timmen Prey innan släppet

Robot
Inaktiv

Usch! Sånt här gör mig bara ännu mer förbannad! Varför ska konsolerna komma i förstahand väldigt ofta?

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Usch! Sånt här gör mig bara ännu mer förbannad! Varför ska konsolerna komma i förstahand väldigt ofta?

Ja det gör mig ochså förbannad :/, Ofta så är väl pc versionen mer buggigare än konsol versionerna?

Medlem

@anon_276063: för att det är där pengarna finns


signatur

God is dead

Inaktiv
Skrivet av Hedlund:

Ja det gör mig ochså förbannad :/, Ofta så är väl pc versionen mer buggigare än konsol versionerna?

De brukar tyvärr vara det, då spelutvecklarna som skapar spel till flera plattformar, utvecklar oftast spelen till konsol i första hand och sen till PC.

Inaktiv
Skrivet av Angust:

@edgren: för att det är där pengarna finns

Är det? Så vi som spelar på PC betalar aldrig för de spel vi spelar? Jag vet om piratkopiering, men det finns piratkopierade spel till konsoler också. Same shit, different device.

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Är det? Så vi som spelar på PC betalar aldrig för de spel vi spelar? Jag vet om piratkopiering, men det finns piratkopierade spel till konsoler också. Same shit, different device.

Finns det verkligen piratspel på dagens generation?

Medlem

@anon_276063: du har pirat kopiering, ställen som G2A som säljer sjukt billiga och ibland även stulna nycklar sen överlag är spel billigare på pc än vad spelen kostar på konsol.

Bara o kolla de flesta tredjeparts AAA spel och jämför hur mycket som sålts på pc gentemot konsol versionen. Tex cod har sålt sinnesjuka summor på konsol gentemot pc versionen


signatur

God is dead

Medlem

Kul att Bethesda släpper en demo en vecka innan releasedagen. I dagens affärsklimat med förbokningshets och noga kontrollerade press events med provspelningar känns det ganska modigt.

Medlem

Uppskattar det men avstår då jag inte vill spela om första timmen

Medlem

Väldigt märkligt tilltag. Vågar man spekulera i att förbokningarna inte har gått så bra?

Risken dom tar är ju att folk som testar blir missnöjda och hoppar av förbokning, men förmodligen så förväntar dom sig att fler kommer bli intresserade och köpa vid release till fullpris?

Medlem
Skrivet av Hedlund:

Ja det gör mig ochså förbannad :/, Ofta så är väl pc versionen mer buggigare än konsol versionerna?

Det är helt andra krav på spel som släpps till konsol.
Innan patch-hysterin som är idag så var det ännu hårdare krav, eftersom det knappt gick att få ut en patch till en konsol.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gen
Medlem
Skrivet av Angust:

@edgren: för att det är där pengarna finns

Det är tyvärr sant men åtminstone verkar trenden sakta men säkert vända. Vad jag förstått är det allt fler som köper sina PC spel medan piratandet går ner. Dessutom så är chansen större att man köper sina spel när man har en stadig inkomst vilket gäller nästan alla 80/90-talister (det är väl då spelandet började ta fart).

Medlem

PC-versionen av Arkane's senaste spel Dishonored 2 hade stora prestanda-problem. Nu väljer man att inte släppa demo för PC? Lägligt ifall man vill dölja problem med pc-versionen.

Tror visserligen de använder Cry Engine den här gången istället för sin egen motor, men konstigt beteende. PC demo borde vara högsta prio om de vill visa att de lärt sig från förra släppet.

1
Skriv svar