Snart får fuskare det varmt om öronen i Battlegrounds

Robot
Snart får fuskare det varmt om öronen i Battlegrounds

Utvecklarna ska nu börja fokusera på att eliminera osjysst spel.

#battlegrounds, #fuskare


Inaktiv

Nu vill jag se alla kommentarer om "PC master race", måste ju vara underbart att stoltsera med en plattform som är nedlusad med fuskare.

Trist utveckling dock, om man ska vara seriös. 😕

Medlem
Skrivet av Segas:

Nu vill jag se alla kommentarer om "PC master race", måste ju vara underbart att stoltsera med en plattform som är nedlusad med fuskare.

Att spela på konsol är värre än att spela mot fuskare.

Medlem

@Segas: det fuskas även på konsol, då med kontrollmetoder (fps med mus och tangentbord)
Men så klart fusket på pc är mer avancerat men hur mycket det fuskas tycker jag är överdrivet eller så har många otur att hamna bland fuskare.
Dock spelar jag för att det är kul inte för att absolut måste vinna och ligga högst upp på scoreboarden så jag klagar inte på fusk då jag dör stup i ett heller som vissa andra.

Dessutom singleplayer på pc en dröm, konsol bara hyggligt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

ndr
Medlem
Skrivet av Molotov:

@Segas: det fuskas även på konsol, då med kontrollmetoder (fps med mus och tangentbord)
Men så klart fusket på pc är mer avancerat men hur mycket det fuskas tycker jag är överdrivet eller så har många otur att hamna bland fuskare.
Dock spelar jag för att det är kul inte för att absolut måste vinna och ligga högst upp på scoreboarden så jag klagar inte på fusk då jag dör stup i ett heller som vissa andra.

Dessutom singleplayer på pc en dröm, konsol bara hyggligt

Kan hålla med dig till viss del att konsol spelare med mus å tangentbord har en stor fördel men att kalla det fusk vet jag inte.
Fusk i mina ögon är att använda otillåtna medel (både mjukvara och hårdvara) men Sony själva säljer ju t ex den här från deras webbshop: https://www.playstation.com/en-us/explore/accessories/tac-pro...

Sen kan man ju diskutera om det är fusk att köpa en arcade stick (http://www.madcatz.com/fightsticks/te2plus.php) och sedan möta andra som bara använder vanlig handkontroll i t ex fightingspel?

Men som sagt, fördel är det helt klart för dom som kör FPS med mus/tangentbord även om det inte är 1:1 känsla alla gånger men tycker det är fel att kalla dom fuskare.

Medlem

@ndr: ok jag hade ingen koll på att sony bla sålde sånt där styrdon som motsvarar tangentbord och mus spelande.

Tänkte mer på tillbehör som inte är officiella som jag själv använder för att kunna köra med xboxkontroll på ps4 kan man även köra mus tsngentbord och många har skrivit på forum att det är fusk att använda sånt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

P.S
Spelet är inte officiellt "ute" än. Det är endast i Early access Men din synonym med ordet "ute" kanske är annorlunda än min som menas med "release".
Glad påsk!

Inaktiv

@disinfect:

Det beror väl mycket på vad det är man spelar, men i det hela känner jag mig mer befriad från sånt här otyg än att hänga upp mig på mus/tangentbord och 140+ fps.

Medlem

Bra!
Visar att man förstår att det tyvärr må vara en gammal tråkig del av mp på pc men att man i alla fall försöker, och detta med en mycket bra aniti-fusk motor som BattleEye och dessutom med andra medel. De har förstått att det definitivt ger merförsäljning i dagens läge.

Ger dessutom i mina ögon i alla fall, tyngd åt spelet och utvecklarna och visar på en seriositet och ett genuint intresse för oss pc-spelare, dvs. en produkt jag personligen i alla fall glatt betalat för.

Och kalla nu aldrig någonsin en fuskare för hacker vilket jag ofta ser göras, för det är två helt skilda epitet.
En fuskare är bara just en simpel fuskare.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

1
Skriv svar