Spel till ny speldator

Fragtjuv
Spel till ny speldator

Köpte mig nyligen en ny speldator och vill nu ha tips på spel. Jag kan tänka mig i stort sett vad som helst men jag vill ju kunna utnyttja kraften och fläska på med inställningar så spel som är upplevelser rent grafiskt är ett måste!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Ghost Recon Wildlands, Battlefield 1 tex

Skägg.
10 Chambers

#Battlefront är ju också vansinnigt snyggt.


signatur
Medlem

Witcher 3, Mass Effect Andromeda förutom redan nämnda Battlefield 1, Battlefront

Medlem
  • Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

  • Star Wars Battlefront

  • Battlefield 1

  • Deus Ex: Mankind Divided

  • The Division

  • Crysis 3

  • Grand Theft Auto V

  • The Witcher 3: Wild Hunt

  • Arma III


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Witcher 3 i 4K upplösning med allt på högsta och en grafikmod efter smak


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av JohntE:

Ghost Recon Wildlands, Battlefield 1 tex

Håller med, Ghost Recon Wildlands är extremt snyggt. Har inte spelat BF1, men det har alltid sett snyggt ut på video.

Medlem

Star Citizen är rätt snyggt, dock inte optimerat ännu.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Dom flesta snygga spelen har någon redan sagt Några andra spel jag tycker är snygga men kräver lite väl mycket men jag fortfarande blir förvånad över när jag ser dom på högsta är.
ark survival evolved.
conan exile.
playerunknowns battleground

Dock är dom inte super super snygga som exempelvis witcher 3 etc men jag tycker fortfarande att dom är väldigt snygga^^, det är något för mig med unreal engine motorn som jag verkligen tycker är snyggt.

Sen ett spel jag själv tycker är otroligt snyggt men på sitt egna sätt är
firewatch. ljussättningen i spelet, hur solen ändrar färgerna, hur skuggorna lägger sig över träden etc som gör spelet så otroligt vackert enligt mig. Sen att spelet enligt mig är riktigt bra om man gillar lugnare spel med bra skådespeleri så kan jag rekommendera spelet .

Medlem

Black Desert är snyggt som fan, synd bara med mängden pop-in.

Medlem

Snyggaste spelet jag spelat är nog Overwatch. Även om det kanske inte är snyggt på ett väldigt skrytigt sätt.

Antagligen Battlefield 1 om det ska vara skryt också.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Som nämnts, Star Citizen och som de sa i senaste AtV så får man flyga en Super Hornet denna helg om man vill testa på, lite grafik på detta:

Medlem

Prova på SOMA, Titanfall 2, Dying Light. Detta är spel som jag tycker är KUL att spela, samt ser snygga ut.

Men spel som enbart är "vrålsnygga" kan vara t.ex Crysis 1-2-3.

Sen har vi GTA 5 också.

Medlem

Nier Automata har sina tillfällen då det är riktigt snyggt, framförallt i combat

Medlem

Metro 2033 Redux och Metro Last Light. Riktigt snygga spel! bra dessutom. Go play!

https://www.youtube.com/watch?v=-SQyQ2lEP4c

Medlem

Project CARS om du gillar bilspel! Kan vara fruktansvärt snyggt!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

The Vanishing of Ethan Carter Redux bjuder på en hel del vackra vyer. Det går snabbt att spela igenom också, bara några timmar. Hittas ofta för en billig peng på steam.

Medlem

Ghost Recon Wildlands är helt klart med på topplistan över snygga spel. Dra upp grafikinställningarna och njut. Å

Medlem

Håller med om ovan nämnda Ghost Recon: Wildlands. Denna generationens "Crysis" och en riktig datordödare.

Medlem

Gta V var på 360 snyggt för sin hårdvara. Där var bildfrekvensen problemet för mig. Nu på pc med allt på högsta är Gta V förbannat snyggt. Fantastiskt alltså!

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Witcher 3 i 4K upplösning med allt på högsta och en grafikmod efter smak

https://www.youtube.com/watch?v=aXE6iGrULF8

Vackert så man blir tårögd...iallafall tills man kommer till 5:50 och en bonde kommer åkandes på inlines...vad var det om?

Medlem

Horizon: Zero Dawn på en ps4 pro och "4k" + HDR (8 seriens Philips tv) är troligen ett av det snyggaste jag någonsin sett och spelat.

Battlefield 1 gav mig också "wow-feeling".

Ett maxat Witcher 3 på PC är riktigt snyggt men tycker fortfarande att Zero Dawn är bra mycket snyggare.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
  • Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

  • Star Wars Battlefront

  • Battlefield 1

  • Deus Ex: Mankind Divided

  • The Division

  • Crysis 3

  • Grand Theft Auto V

  • The Witcher 3: Wild Hunt

  • Arma III

Mass effect Arma, Sniper Elite 4, Doom, theHunter Call of the Wild, Mad Max, Alien Isolation, Need For Speed, Osiris (steam), No Mans Sky, Gears Of War 5, Forza Horizon 3m.m


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Klarar mej bra med Uncharted 4 Horizon Bf1 NieR Persona 5 mm mm.

Medlem

Forza Horizon 3 är också riktigt snyggt på högsta.

FM-guru
F.d. Sisyr

Av spel som inte nämnts tycker jag Trine-liren är oerhört vackra, liksom Oni and the Blind Forest.

Medlem

Massor har nämnts redan. Här är några till.

Battlefield 4 - Börjar få sig några år på nacken. Dock fortfarande riktigt snyggt.
DOOM - Riktigt snyggt och bra optimerat
Rise of the Tomb Raider - Mycket effekter, bra ljussättning, varierande miljöer

Spel som är alldeles runt hörnet...

Dawn of War 3
Prey
Sniper Ghost Warrior 3
Total War - Warhammer 2/Expansion

Är det bara jag som inte blir speciellt imponerad längre? Har man blivit kräsen? Vet inte om det kanske är att folk generellt har bättre datorer nu och kan köra spel på högre inställningar eller nått, visst finns det fina spel men det är ju en helt annan sak. Möjligtvis en yrkesskada då man jobbat med 3D optimeringar de senaste fem åren...

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Klarar mej bra med Uncharted 4 Horizon Bf1 NieR Persona 5 mm mm.

Hur fick du Uncharted och Horizon att fungera på en speldator?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
space engineers

Vill du både testa vad burken klarar och ha vackra vyer + ett roligt spel rekommenderar jag Space Engineers (steam). Styggare benchmark får man leta efter. / Jesper

12
Skriv svar