Video: Pentium II 20 år – firas med retro-LAN

Robot
Video: Pentium II 20 år – firas med retro-LAN

Unreal Tournament, tjockskärmar och Astral Projection. Såklart.

#retro


Medlem

Jag trodde först att ni skulle hålla ett retro-LAN på FZs huvudkontor, och var beredd att göra vadsomhelst för att få delta.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

MFZ
Medlem

signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Relik 📜
Skrivet av Puscifer:

Jag trodde först att ni skulle hålla ett retro-LAN på FZs huvudkontor, och var beredd att göra vadsomhelst för att få delta.

Vi kör ett hemma i vardagsrummet hos @Carl Johansson-Sundelius, tänkte jag.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Goda tider det innan 911 ,al-Qaida , WMDs isis , smartphones , selfies och allt annat skit.

Medlem
Skrivet av emilakered:

Vi kör ett hemma i vardagsrummet hos @Carl Johansson-Sundelius, tänkte jag.

Precis vad jag ville höra!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Avstängd
Skrivet av PsyX:

Goda tider det innan 911 ,al-Qaida , WMDs isis , smartphones , selfies och allt annat skit.

Innan WMDs? Tror inte Hiroshima och Nagasaki håller med om det.

Skrivet av PsyX:

Goda tider det innan 911 ,al-Qaida , WMDs isis , smartphones , selfies och allt annat skit.

Kan medge att massförstörelsevapen och Al qaida faktiskt fanns redan på 90-talet. Al qaida kanske inte blev officiellt känt förrän efter 9/11 men man utförde sprängdåd under hela 90-talet.

Medlem
Skrivet av PsyX:

Goda tider det innan 911 ,al-Qaida , WMDs isis , smartphones , selfies och allt annat skit.

Låter som du bör tänka om lite saker och ting i livet om du anser att allt är skit nu. Jag älskar det - men jag är nöjd med dåtiden också.

Medlem

Razerlurar är väl fel?! Jag har faktiskt mina högtalare kvar från min kommundator som jag fick hem -08. Men det är ett fantastiskt ljudsystem med baslåda och två små. UT is the shit!

Skägg.
10 Chambers
Avstängd
Skrivet av steffo70:

Razerlurar är väl fel?! Jag har faktiskt mina högtalare kvar från min kommundator som jag fick hem -08. Men det är ett fantastiskt ljudsystem med baslåda och två små. UT is the shit!

-08 är ju inte ens retro. Jag köpte första generationens Core i7 år 2008, det är verkligen verkligen inte retro!

Medlem

@Araxes: Jag menar -98, märket är Altec Lansing

Gnällkuk

En annan gammal lan-klassiker


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Du är självklart också bjuden, Calle.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Kan ni bublicera spel-listan ni körde i winamp....oh the memories!


signatur

Den lättjefulla spelaren. Som även bygger hemsidor.
Billig hemsida till företag

Medlem

Hade inte råd med P2:an så jag skaffade en Intel Celeron 400mhz istället.
Min polare köpte en P2:a dock och faen vad han skröt om det varje gång vi lirade. ^_^
Körde ett Powercolor Voodoo 2 på 12mb grafikminne nått år senare..Det var tider det!

phi
Medlem

Ett LAN utan någon mupp som dunkar Astral Projection i bakgrunden är inget LAN.

Fattas bara Jolt Cola och svettlukten. Och Gorbys piroger.

Medlem

Säger bara WOW. Astral Projection med Dancing Galaxy och Man With No Names remix av Dreadzones One Way i slutet! Lyssnar fortfarande på gammal goa från the 90s


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Puscifer:

Du är självklart också bjuden, Calle.

... tack! På tal om det att jag i min mammas kök igår, och mindes hur i brukade ha lan där. Dumt, eftersom det var vägg i vägg med hennes sovrum.


signatur
Medlem

Saknas ju bara lite mittbenor. Härligt!

Medlem
Medlem
Skrivet av steffo70:

Razerlurar är väl fel?! Jag har faktiskt mina högtalare kvar från min kommundator som jag fick hem -08. Men det är ett fantastiskt ljudsystem med baslåda och två små. UT is the shit!

Jag reagerade mer på platt-tvn än på hörlurarna


signatur

Skaffa QuakeWorld: http://nquake.com

Medlem

va! 20 år!!! O_O nej faan heller! aldrig nej nej nej'! kom ju ut NYSS ffs...


signatur

R.I.P The_maxx

Avstängd

Grymt! Ja voodoo 2 var ju en värsting på den tiden. Hade själv ett sådant kort


signatur

PS5 och inget annat.

Gnällkuk

@Sviskon: han är faktiskt aktiv som musikproducent än idag, dock är hans stora passion dandsband numer


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

CJ
Medlem

Hah! Spot on. Nostalgi.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Unreal Tournament, tjockskärmar och Astral Projection. Såklart.

#retro


Såklart! Astral Projection lyssnar jag på dagligen

Medlem

Också en riktig klassiker!

Medlem
Skrivet av steffo70:

Razerlurar är väl fel?! Jag har faktiskt mina högtalare kvar från min kommundator som jag fick hem -08. Men det är ett fantastiskt ljudsystem med baslåda och två små. UT is the shit!

Jo jag vet men han ville tvunget ha dem istället för matchande högtalare Tvingade inte han

12
Skriv svar