Kan en mini-version av Nintendo Switch vara på väg?

Robot
Kan en mini-version av Nintendo Switch vara på väg?

Troligtvis blir det så, enligt analytikerna.

#mini, #nintendo-switch, #rykte


Avstängd

Synd att det är så ovärt att köpa en konsol bara för Zelda.

Medlem

Hade varit ett smidigt sätt för Nintendo att återanvända många chassidelar från överblivna WiiU-exemplar om inte annat.

Medlem

Så det finns absolut ingenting som pekar mot att det ska hända förutom att någon bara spekulerar.

Kom tillbaka när det finns mer bevis förutom spekulation.

Inaktiv

@kebbe:

Eller NES Classic...

Avstängd

En del gnäller ju över att dom inte kan stoppa skiten i sina fickor, så varför inte. En liten smidig sak att ha i din bakficka!

Medlem

Kan dom inte lika gärna släppa en mobil då?

Medlem
Skrivet av lackis:

En del gnäller ju över att dom inte kan stoppa skiten i sina fickor, så varför inte. En liten smidig sak att ha i din bakficka!

Köp en väska och problemet är löst.
Vem vill spela några "riktiga" spel på så liten skärm? Inte jag iallafall, men kanske finns en marknad för det?

Medlem

Rena spekulationer. Tror inte alls det sker inom den närmaste tiden. Idén är god dock.

Medlem

Jag skulle helst vilja se en Switch Second Edition som faktiskt hade lite större skärm om man vill ligga i sängen och spela på kvällarna + bättre batteritid. Så dom får gärna göra en större version gärna med samma koncept som Wii U med CPU i dockan så man kan få bättre prestanda och bättre batteritid.

En mini Switch kan dom göra för alla de som vill spela utomhus. Själv tycker jag 3DS fyller den funktionen. Fast vad sägs om en mini Switch med 3D-skärm!

Och helt av allt vill jag ha en mini SNES

Medlem

Jag vill ha en billigare version utan skärm som inte är bärbar.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

En sån kan det nog bli, som alltid sitter i dockan.

Medlem

@Arcadia: Vad kostar dockningsstationen lös? För det står ju att ingen följer med, totalpriset på mini + docka blir säkert högre som det brukar vara med budgetversioner om man köer saker i efterhand. (WII U basic vs pro, Xbox 360 core/arcade vs premium ex)

Det jag vill ha är en helt stationär switch där man slipper betala för skärmen och batteriet.

Medlem

Jag tror nog mer på en version med nyare arkitektur och utan behov av docka.
Då skulle man få ner priset(Ingen docka, bara bildskärmskabel) och få upp batteritiden ifall man inte vill öka prestandan.

Alternativt att släppa Switch som en konsol utan bärbart läge men med 1080p som fokus.
Utöver det så skulle en version som bara är bärbar men med 720p som standard kunna vara intressant(men med samma spel som den stationära versionen).

Jag upplever att det verkar vara så att dom flesta kör med antigen 90% bärbart eller 90% stationärt men ändå måste betala eller offra prestanda för något som dom knappt använder.

Medlem

Många spel är dåligt optimerade för bärbart, texten är för liten etc för att läsa. En mindre switch = mindre skärm... lycka till njut av AAA titlar med dålig optimering för små skärmar. Idiotisk ideé

Medlem

@jOnÄTÄn: On det här ens blir aktuellt så ligger det något år i framtiden, och då lär det ju finnas tredjeparts-dockor för en billig peng, allt dockan gör är ju att ta ljud och bild och mata den med ström. Jag har inte sett dockan, men kan tänka mig att det är en enkel lösning med USB-C till HDMI/ström.

Och dessutom tror jag inte att man betalar för skärmen i onödan om man bara vill spela dockat, skulle tro att Nintendo sparar in pengar på att bara tillverka en maskin istället för flera.

eld
Medlem

Det är framtiden när man gör nyheter av spekulationer och forumsinlägg!

Annars om ni vill ha riktigt heta tips så jobbar min farbror på nintendo!

Gen
Medlem

Om det nu skulle släppas en sådan så hoppas jag att Nintendo behåller samma hårdvara i den. Den är mjäkig som den är och banta ner den ytterligare skulle bara vara pinsamt.

1
Skriv svar