Förföriska dystopier

Robot
Förföriska dystopier

Walter S.A. Iego berättar om sin fascination för postapokalypsen och övergivna platser.

#fallout3, #postapokalypsm, #walter


Medlem

Om Beth kunde göra en remaster av fallout 3 så skulle jag bli så lycklig... Men det finns ett mod projekt igång med att återskapa fallout 3 i fallout 4, typ skyblivion.

Avstängd

Jävligt intressant lego. Hört att hela städer i staterna håller på att bli just (dystopier). Så snart kanske vi har den äran att uppleva detta myspys i verkligheten. QA: Nyliberala/Nykonservativa grundvalar, "det som byggs upp måste rivas ner". Varför vet jag inte, möjligen för att bibehålla tillväxten. Man tjänar ju inte snabba cash på det som består som bekant.....

Avstängd
Skrivet av Nercis:

Om Beth kunde göra en remaster av fallout 3 så skulle jag bli så lycklig... Men det finns ett mod projekt igång med att återskapa fallout 3 i fallout 4, typ skyblivion.

Japp, du kan spela just FO3 i FO4, jag sett vidz på YT om det. Japp, till pc/xbox (mod). Men eller hur FO3 till ps4, med modstöd, coolt som satan, maaannnn!!!! Och tänk om man kunde integrera spelen med varandra, gå in och ut som man ville, Jesus så häftigt det vore!

Är själv ett stort fan av post-apokalyps, och framförallt hur folket försöker återuppbygga civilizationer i spillran av ruinerna. Fallout är självklart ett stort område där, dessutom metro 2033 och till mindre del stalker. Sen älskar jag olika versioner av post apokalyps. Allt från att bara gå och titta på hur New york har slitit sig själv itu i The division mot redan nämnda fallout och Metro. En annan favorit är också rapture från Bioshock. Jag är så enormt fascinerad på hur många sätt ett samhälle kan gå under, och jag funderar också på hur det skulle se ut här i Sverige om något hände(rekommenderar stjärnklart böckerna på det ämnet).

Medlem

@eddie the eagle: Netflix släpper en svensk/dansk/norsk post-apokalyptisk serie nästa år. Kanske är något att hålla ögonen på.

Skrivet av Thane:

@eddie the eagle: Netflix släpper en svensk/dansk/norsk post-apokalyptisk serie nästa år. Kanske är något att hålla ögonen på.

definitivt, vet du vad den heter?

Medlem
The Rain

@eddie the eagle:

Blev nyfiken och googlade runt lite, serien kallas "The Rain", länken på Netflix är lite fattig medan Aftonbladet har mer matnyttigt.

https://www.netflix.com/se/title/80154610

http://bloggar.aftonbladet.se/tvkoll/2016/10/glada-nyheter-netflix-gor-sin-forsta-skandinaviska-originalserie-the-rain/

Tack för tipset. Det låter onekligen lockande.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Väcker liv i den här gamla tråden genom att återigen rekommendera "Fallout New Vegas". Installera moddar från Nexus och du har en härlig upplevelse framför dig.

Dystopierna faller aldrig ur modet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar