Inget season pass för Star Wars Battlefront II?

Robot
Inget season pass för Star Wars Battlefront II?

Dice bekräftar, EA vacklar. Vad är sant?

#nyhetstips, #star-wars-battlefront-2


Medlem

Skulle faktiskt vara intressant att vet vad EA faktiskt betalar för den där licensen.

Men fet chans att Dice kommer göra Battlefront 2 bara för att få in pengar på första försäljningen. Och jag gissar att det inte är ton av microtransactions som typ randiga hattar och bananformade lightsabers, så vad är kvar då, banor och sådant?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Om vi får ett spel som tas hand om lika väl(eller nästan) som Titanfall 2(som exempel då båda är publicerade av EA) så blir det ett köp. Det enda som stoppar mig från att köpa Battlefield och Battlefront just nu är alla expansioner och DLCs. Jag har inget emot mikrotransaktioner alls men om det stoppar spelare från att kunna spela med varandra på något vis och delar upp communityn så count me out.

Medlem

Nu finns ju standard och elite tropper edition eller vad den nu heter o se(kanske förboka) på Origin, Det senare går ju på 799kr. Vilket är mycket billigare än ultimate edition för första där det till en början kostade 1199 elr 1299. Så kanske ett ljussken, tror inte det blir seasonpass. Hoppas verkligen inte på på det och såklart att spelet blir bra.

Medlem

Haha, EA, sitter där med mjölkpallen och en tom spann framför sig och undrar hur de ska fylla den och de 40 miljoner som står staplade på lastpallar bakom nervösa barnarbetare från Bangladesh utan att koss...host *konsumenterna* märker att de är snuvade än en gång.

Medlem
Skrivet av Ender:

Haha, EA, sitter där med mjölkpallen och en tom spann framför sig och undrar hur de ska fylla den och de 40 miljoner som står staplade på lastpallar bakom nervösa barnarbetare från Bangladesh utan att koss...host *konsumenterna* märker att de är snuvade än en gång.

Sant

@Luciphear,
Jag tror i alla fall att i just fallet TitanFall 2 så får det fortfarande lite "kärlek" för att det helt enkelt sålde långt under förväntningarna och nu ser man diverse åtgärder för att mångla ut lite fler ex.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

@cb99: Men de gick ut med att alla banor skulle vara gratis långt innan Titanfall 2 släpptes.

Medlem
Skrivet av Thane:

@cb99: Men de gick ut med att alla banor skulle vara gratis långt innan Titanfall 2 släpptes.

Ja se det missade jag, men rätta mig om jag har fel 1an sålde väl heller inte så bra så kanske "grundat" innan?

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

1
Skriv svar